Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2010, 09:07
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Een Packard Bell Laptop, met hierop Windows 7 Home Premium en Norton Internet Security. Altijd goed gewerkt, nu een nieuwe versie van Norton Internet Security aangeschaft, maar deze installeren lukt niet. Na installatie is het namelijk niet meer mogelijk om het internet op te gaan. De enige manier om dit op te lossen is door met systeemherstel naar het laatste herstelpunt te gaan.

Bij het opstarten van de installatie staat nog als 'tip' dat alle vorige versies van Norton verwijderd moet worden. Dit kan echter niet via Windows, deïnstalleren lukt niet. Hiervoor heb ik de Norton Removal Tool gedownload, deze verwijdert inderdaad alles, maar na reboot start de laptop niet meer op, zodra het venster met de gebruikers in beeld komt blijft hij hangen en gaat weer opnieuw opstarten. De enige manier om dit op te lossen is om in de veilige modus op te starten ZONDER netwerkondersteuning (met werkt ook niet), en dan weer met systeemherstel naar het laatste herstelpunt te gaan.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen? De laptop in kwestie draait nu in feite dus zonder virusscanner, de oude krijg ik er niet helemaal af, en de nieuwe niet geïnstalleerd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-12-2010, 14:28
Verwijderd
Ik heb geen idee of dit zal werken, maar probeer eens een tijdelijke virusscanner (AVG Antivirus ofzo) te downloaden op een andere computer, het installatiebestand dan op een flashdrive te zetten en via die flashdrive te installeren op je laptop. Misschien werkt het, misschien kraam ik onzin uit.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2010, 14:41
Boeing 747-400
Maar dan moet ik eerst Norton helemaal zien te verwijderen. Dat staat nu nog steeds in het Software menu, en er staan nog steeds dingen op de computer.

Het gaat dus niet zozeer om het installeren van een nieuwe virusscanner, maar ik wil die oude gewoon helemaal goed verwijderen...

Ik heb ditzelfde probleem een jaar of 8-10 geleden ook gehad met Norton, PC deed echt helemaal niets meer. Enige oplossing toen was formatteren en opnieuw installeren van Windows (en er vervolgens een andere virusscanner op te zetten, sindsdien gebruik ik zelf McAfee).

Probleem nu is dat dit niet mijn eigen laptop is, maar een Laptop van Packard Bell, met Windows 7 voorgeïnstalleerd. Ik heb ook geen 2e partitie gezien met hierop Windows 7. Zou dus niet zo snel weten hoe ik dat daar helemaal op nieuw op geïnstalleerd krijg, en bovendien is dat wel een heel gedoe...
Met citaat reageren
Oud 23-12-2010, 14:52
Verwijderd
Heb je er Ccleaner op staan? In dat geval kan je naar C:\Program Files, zoek daar naar iets in de trant van 'Norton' of ´Symantec´ en verwijder die map. Zoek in C:\Program Files\Common Files ook naar zo´n map en verwijder die ook. Dan moet je zorgen dat alle mappen in C:\Documents and Settings\gebruiker x\Local Settings en C:\Documents and Settings\gebruiker x\Application Data die ook maar iets met Norton te maken hebben verwijderd zijn, en dan naar de prullenbak gaan en ze helemaal verwijderen (dat laatste moet je doen bij alle gebruikers). Als je dat gedaan hebt moet je de Registry Cleaner in Ccleaner draaien.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2010, 14:56
Boeing 747-400
Yup, dat heb ik erop staan. Maar het probleem is dus dat als ik de removal tool van Norton zelf draai, de laptop daarna niet meer opstart.

Overigens heb ik jouw oplossing nog niet geprobeerd, ik zal die even in overweging nemen, vindt cc cleaner dan alles nadat ik die mappen heb verwijderd? Moet ik de laptop hier nog opnieuw voor opstarten?

Kreeg net ook nog van iemand de tip om bij de gebruiker UAC uit te zetten, en dan de removal tool te draaien, dat schijnt ook nog eens te kunnen helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten