Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Vervolgens selecteer je dan de optie "Check the integrity of the CD" en de rest wijst zich vanzelf: het controleert zelf of alles wel klopt. Is alles inderdaad 100% correct, dan pas kun je beginnen met het installeren van Linux Mint. Maar goed, Caviamax, met jouw gebrande CD kun je blijkbaar niet zo ver komen. Het lijkt alsof er een fout in de WUBI-installer zit, maar het lijkt me een beetje te voorbarig om die conclusie nu al te trekken. Het zou fijn zijn als je eerst wat meer informatie gaf, zoals: - Welke versie van Linux Mint heb je gedownload en gebrand? - Hoe krijg je precies deze foutmelding? Doe je de CD gewoon in de DVD-ROM drive en krijg je meteen die foutmelding? Of krijg je eerst nog deze pop-up te zien (klik hier!)? - Weet je zeker dat je de juiste ISO hebt gedownload? Dus niet dat je bijvoorbeeld de ISO bedoeld voor een DVD op een CD hebt gebrand, of dat je de ISO voor 64-bit Linux Mint hebt gedownload terwijl je systeem alleen maar 32-bit aankan?
||
Citaat:
Wil je met een linux-distributie werken, kan je dit ook doen door een virtuele machine (met behulp van bijvoorbeeld virtualbox, virtual pc of vmware player) op te zetten.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Na verschillende 'nare' verhalen over wubi en mint4win gehoord te hebben, wou ik het zelf een proberen.
Iso'tje binnengehaald, md5sum gecontroleerd en aan mijn virtuele machine met windows xp gehangen. En kan jullie nu vertellen dat met deze mensen mee kan klagen. Want beide installatie opties ("demo en volledige installatie" en "installatie binnen windows") werkten niet goed: beide starten een (tijdelijke) bootloader, maar loopt dan niet verder. De tweede optie maakt een wijziging in ntbootloader en verwijst naar wubildr.mbr op de root van de c-partitie. Ook de extra opties in grub op, boden voor mij ook geen oplossing. * zet zijn snapshot weer terug * Nee, geef mij maar de ouderwetse manier door in de BIOS in te stellen dat hij de cd/dvd opstart en de daarna boel te draaien/installeren.
Laatst gewijzigd op 19-12-2010 om 13:05. |
![]() |
|
Wat ik zou doen is: De cd-versie downloaden, deze op de goede manier branden (snelheid: minimaal 4x), de cd testen, uitzoeken hoe je bootvolgorde kan aanpassen/selecteren.
Of linux mint op een usbstick zetten, daarvan starten en de installatie uitvoeren.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
groot software/hardware probleem pietje63 | 17 | 11-05-2002 21:11 |