Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2010, 17:06
Caviamax
Caviamax is offline
Hoi,

Als ik Linux probeer te installeren, krijgen ik deze foutmelding: ''Invalid argement'' ''Voor meer informatie, zie het logboek: c/docume~1/cloods/locals~1/temp/wubi-10.04.1-rev190.log''. Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

Caviamax
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2010, 17:07
Koning
Koning is offline
Wat doe je waarmee waarvanuit?
Oud 18-12-2010, 17:20
Caviamax
Caviamax is offline
Citaat:
Wat doe je waarmee waarvanuit?
Mint op CD gebrand, in Win XP geopend. Booten van CD lukt niet.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2010, 18:14
Koning
Koning is offline
Wat staat er in die log?
Oud 18-12-2010, 20:00
jacobdb
jacobdb is offline
eerst ff op integritary checken voor je installeer, voor de rest welke versie van mint is het? LMDE heeft namelijk een issue met de live CD die voor dit issue zorgt. mint 10/9 zo ver ik weet niet.
Oud 18-12-2010, 21:26
Severus
Severus is offline
Citaat:
eerst ff op integritary checken voor je installeer
Daarmee bedoelt Jacob dus dat je even de MD5 moet checken van de ISO (met behulp van het programma WinMD5Sum) voordat je hem überhaupt op CD gaat branden. Daarna, als je de ISO eenmaal hebt gebrand (liefst met de laagst mogelijke brandsnelheid), moet je de integriteit van de CD nog eens checken (want bij het branden kunnen er fouten zijn ontstaan). Dit laatste doe je door de gebrande CD in je DVD-ROM drive te doen, de computer opnieuw op te starten en dan wachten tot het volgende menu verschijnt:

Vervolgens selecteer je dan de optie "Check the integrity of the CD" en de rest wijst zich vanzelf: het controleert zelf of alles wel klopt. Is alles inderdaad 100% correct, dan pas kun je beginnen met het installeren van Linux Mint.

Maar goed, Caviamax, met jouw gebrande CD kun je blijkbaar niet zo ver komen. Het lijkt alsof er een fout in de WUBI-installer zit, maar het lijkt me een beetje te voorbarig om die conclusie nu al te trekken. Het zou fijn zijn als je eerst wat meer informatie gaf, zoals:

- Welke versie van Linux Mint heb je gedownload en gebrand?
- Hoe krijg je precies deze foutmelding? Doe je de CD gewoon in de DVD-ROM drive en krijg je meteen die foutmelding? Of krijg je eerst nog deze pop-up te zien (klik hier!)?
- Weet je zeker dat je de juiste ISO hebt gedownload? Dus niet dat je bijvoorbeeld de ISO bedoeld voor een DVD op een CD hebt gebrand, of dat je de ISO voor 64-bit Linux Mint hebt gedownload terwijl je systeem alleen maar 32-bit aankan?
Oud 18-12-2010, 22:02
jacobdb
jacobdb is offline
mint 10 heeft zover ik weet geen live cd issues. zit namelijk zelf in de mint community en ben bijna altijd in IRC room ect. Linux mint debian heeft wel een issue met de dvd iso, maar die zou met de nieuwe respins ook gefixt moeten zijn.
Oud 18-12-2010, 22:11
Caviamax
Caviamax is offline
Citaat:
Wat staat er in die log?
Check ik morgen

- Welke versie van Linux Mint heb je gedownload en gebrand?
Het is Ubuntu, mijn fout
- Hoe krijg je precies deze foutmelding? Doe je de CD gewoon in de DVD-ROM drive en krijg je meteen die foutmelding? Of krijg je eerst nog deze pop-up te zien (klik hier!)?
Als ik op ''Demo en volledige installatie klik, is de laptop zeg +- 10 minuten bezig, dan krijg ik die melding
- Weet je zeker dat je de juiste ISO hebt gedownload? Dus niet dat je bijvoorbeeld de ISO bedoeld voor een DVD op een CD hebt gebrand, of dat je de ISO voor 64-bit Linux Mint hebt
gedownload terwijl je systeem alleen maar 32-bit aankan?
Ja dit weet ik zeker
Met citaat reageren
Oud 19-12-2010, 11:42
freyk
freyk is offline
Citaat:
Booten van CD lukt niet.
Heb je dat ook al gecontroleerd in de BIOS van je laptop?

Wil je met een linux-distributie werken, kan je dit ook doen door een virtuele machine (met behulp van bijvoorbeeld virtualbox, virtual pc of vmware player) op te zetten.
Oud 19-12-2010, 12:14
Caviamax
Caviamax is offline
Citaat:
Heb je dat ook al gecontroleerd in de BIOS van je laptop?

Wil je met een linux-distributie werken, kan je dit ook doen door een virtuele machine (met behulp van bijvoorbeeld virtualbox, virtual pc of vmware player) op te zetten.
Ja BIOS staat goed. Die log kan ik trouwens niet vinden.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2010, 12:48
freyk
freyk is offline
Na verschillende 'nare' verhalen over wubi en mint4win gehoord te hebben, wou ik het zelf een proberen.
Iso'tje binnengehaald, md5sum gecontroleerd en aan mijn virtuele machine met windows xp gehangen.
En kan jullie nu vertellen dat met deze mensen mee kan klagen.
Want beide installatie opties ("demo en volledige installatie" en "installatie binnen windows") werkten niet goed: beide starten een (tijdelijke) bootloader, maar loopt dan niet verder.
De tweede optie maakt een wijziging in ntbootloader en verwijst naar wubildr.mbr op de root van de c-partitie.
Ook de extra opties in grub op, boden voor mij ook geen oplossing.

* zet zijn snapshot weer terug *

Nee, geef mij maar de ouderwetse manier door in de BIOS in te stellen dat hij de cd/dvd opstart en de daarna boel te draaien/installeren.

Laatst gewijzigd op 19-12-2010 om 13:05.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2010, 13:27
jacobdb
jacobdb is offline
dual boot werkt inderdaad gewoon perfect. zou iig bij ubuntu en mint geen problemen op moeten leveren.
Oud 19-12-2010, 15:39
Caviamax
Caviamax is offline
Dus wat moet ik nou doen?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2010, 16:10
freyk
freyk is offline
Wat ik zou doen is: De cd-versie downloaden, deze op de goede manier branden (snelheid: minimaal 4x), de cd testen, uitzoeken hoe je bootvolgorde kan aanpassen/selecteren.
Of linux mint op een usbstick zetten, daarvan starten en de installatie uitvoeren.
Oud 22-12-2010, 22:26
Caviamax
Caviamax is offline
Bedankt voor al jullie hulp. Heb toch maar XP er weer opgezet.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 09:04
freyk
freyk is offline
ok, maar hebben de bovenstaande tips ook niet geholpen?

om wat voor een laptop hebben wij het over?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 09:37
Zazum
Zazum is offline
Eentje uit 1900.
Waarom zet je er geen 7 op?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten