Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2010, 16:36
LauraJansen
LauraJansen is offline
Ikzelf ben 15 bijna 16 en heb nog nooit gedronken/gerookt. (en ben vrijwel zeker van plan om dit heeeel mijn leven zo vast te houden).

Ik ben sterk van mening dat voornamelijk roken voor losers is. Als je er nooit aan begint zul je er ook nooit verslaaft aan raken. En waarom zou je het uitproberen. Probeer de nieuwste dubbel fris! Denk ik bij mezelf.
Bij mij op school wordt er veel gerookt, en bij sommige zie je dat ze het niet lekker vinden maar dag ze " erbij willen horen". Dus omdat je erbij wil horen breng je, je eigen gezondheid naar de kut( en verliest een stukje eigenwaarde). Dat vind ik heel triest. En: drinken, indrinken voor een schoolfeest en dat nog zou goed als zat zijn is natuurlijk het zelfde verhaal.

Ik heb een eigen sterke mening, wat is jullie mening?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2010, 16:53
Sander =D
Sander =D is offline
Ik ben het niet helemaal met je eens
Met het roken idee opzich wel, alleen het hoeft niet alleen om erbij te horen..
Ikzelf rook niet vast, ik rook wel eens, omdat ik het wel eens lekker vindt ;-) (dit is meestal niet met mensen erbij )
Die mensen waarmee je spreekt op school daar in tegen vind ik wel triest, maarja sommige mensen kiezen daar nu eenmaal voor..
Het indrinken verhaal eigenlijk hetzelfde, als je dat idd doet omdat je erbij wilt horen is dat triest.
Maar het kan ook gewoon omdat het leuk is Mensen worden vaak net wat losser, net wat gezellig etc. als ze gedronken hebben. Als ik opstap ga drink ik eigenlijk bijna nooit in, omdat ik daar ook wel aan me trekken kom.
Ik zuip mezelf trouwens nooit dronken, dat betekent dat je jezelf niet kan inhouden.
Aangeschoten wel, maar ik weet nog wat ik heb gedaan, ik kan nog praten/fietsen op een (redelijk) fatsoenlijke manier, dus dan is er wat mij betreft neits aan de hand
Met citaat reageren
Oud 29-11-2010, 16:53
SacredRose
SacredRose is offline
ik vind meeroken ook triest ik bedoel komop je kan heus wel vrienden worden ze te roken desnoods wordt je vrienden met andere die je wel accepteren. van mijn klas zijn er genoeg die in pauzes mee naar buiten gaan maar die niet roken en dat is gewoon geen probleem.

indrinken vind ik ook niet zo'n probleem als je je maar niet helemaal zat zuipt.

maar roken is niet iets voor losers in mijn mening. ik zelf ben gaan roken door een vriendin die heel veel voor mij betekende en er nu niet meer is. maar het is ook gewoon een soort van rust moment voor mij. gewoon even mijn gedachten op een rij zetten enzo.
blowen daarintegen vind ik iets dat je met mensen doet en het heeft iets verbroederents naar mijn mening.

drinken heeft ook vele vormen naar mijn mening en ik vind ook dat een drankje op zijn tijd moet kunnen. na een lange werkdag of gezellig met vrienden. maar niet om problemen te vergeten.

en hoebedoel je dat iemand die rookt een stukje eigenwaarde kwijt raakt?.
Oud 29-11-2010, 17:09
LauraJansen
LauraJansen is offline
Niet omdat je zomaar rookt, maar omdat je rookt om er bij te horen. Dan vind ik dat je een stuke eigenwaarde verliest.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2010, 17:15
Verwijderd
Niet-roken is voor losers.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2010, 17:23
moyra
moyra is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 29-11-2010, 17:33
broertje van ^
broertje van ^ is offline
Wat een prachtig topic toch weer, het bloed druipt er langs alle gaten uit. Vergeten jullie straks niet te dweilen?

Verder zal ik roken nooit goedpraten, maar mensen die zichzelf zo verheven voelen boven degenen die dat wel doen zijn nog veel vervelender. Wat een kleine wereld moet dat zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2010, 17:35
LauraJansen
LauraJansen is offline
Citaat:

Tuurlijk............. meneer de arts is aan het woord, laten we allen stil zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2010, 17:42
broertje van ^
Citaat:
Tuurlijk............. meneer de arts is aan het woord, laten we allen stil zijn.
Zie je de ironie?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2010, 17:50
SacredRose
SacredRose is offline
achja zo slecht is roken niet voor je er zijn nog duizenden andere dingen waar je dood aangaat dus wat maakt het uit

en wat het broertje van^ zegt
Oud 29-11-2010, 18:52
Pyro Power
Pyro Power is offline
Citaat:
Verder zal ik roken nooit goedpraten, maar mensen die zichzelf zo verheven voelen boven degenen die dat wel doen zijn nog veel vervelender. Wat een kleine wereld moet dat zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2010, 19:07
Em.
Em. is offline
Ik vind het zo hard om zoveel mensen meteen maar 'losers' te noemen. En los daarvan, bijna iedereen faalt wel eens ergens in. Ik kan me niet voorstellen dat er niet (bijna) iedereen wel iets in zich heeft of heeft gedaan wat onder 'loser' zou kunnen vallen. Dus het is niet zo dat we a. losers hebben, mensen die roken en b. niet-losers die niet roken. Zulke dingen liggen toch subtieler, neem ik aan.

Ik rookte vroeger zelfs, trouwens, iets met vriendin die ging roken en nieuwsgierigheid. Ik ging niet roken vanuit meeloperij, echt vanwege nieuwsgierigheid - en ik hield het trouwens voor iedereen verborgen, dus het stoerdoen effect was het nou ook weer niet. Oké, uiteindelijk deed ik het misschien om/voor/vanwege die vriendin (deels) maar dat kwam omdat ik me ontzettend ehm, nederig voelde ten opzichte van haar. Zij was, in mijn ogen dan, echt in alles zoveel beter/mooier/leuker en dat hielp ook niet echt mee. Ik was in ieder geval niet in staat om te zeggen 'roken is ongezond voor je, dat moet je niet doen'. En ik was eigenlijk nog te jong om die dingen in te zien, niet dat ik het me nu echt besef, maar ik denk dat als hetzelfde op mijn 15e/16e was gebeurd, ik gewoon nee had gezegd en niet was gaan roken.

En verder drink ik dan weer niet. Dat is ook naarmate ik ouder word, vroeger wilde ik best wel eens iets drinken (in principe, het kwam er ongeveer nooit van) en nu heb ik toch weer zoiets van... nee. Ik vind mezelf nog zo jong om al dronken te worden en alles.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2010, 19:28
Sander =D
Sander =D is offline
Citaat:
Ik vind het zo hard om zoveel mensen meteen maar 'losers' te noemen. En los daarvan, bijna iedereen faalt wel eens ergens in. Ik kan me niet voorstellen dat er niet (bijna) iedereen wel iets in zich heeft of heeft gedaan wat onder 'loser' zou kunnen vallen. Dus het is niet zo dat we a. losers hebben, mensen die roken en b. niet-losers die niet roken. Zulke dingen liggen toch subtieler, neem ik aan.

Ik rookte vroeger zelfs, trouwens, iets met vriendin die ging roken en nieuwsgierigheid. Ik ging niet roken vanuit meeloperij, echt vanwege nieuwsgierigheid - en ik hield het trouwens voor iedereen verborgen, dus het stoerdoen effect was het nou ook weer niet. Oké, uiteindelijk deed ik het misschien om/voor/vanwege die vriendin (deels) maar dat kwam omdat ik me ontzettend ehm, nederig voelde ten opzichte van haar. Zij was, in mijn ogen dan, echt in alles zoveel beter/mooier/leuker en dat hielp ook niet echt mee. Ik was in ieder geval niet in staat om te zeggen 'roken is ongezond voor je, dat moet je niet doen'. En ik was eigenlijk nog te jong om die dingen in te zien, niet dat ik het me nu echt besef, maar ik denk dat als hetzelfde op mijn 15e/16e was gebeurd, ik gewoon nee had gezegd en niet was gaan roken.

En verder drink ik dan weer niet. Dat is ook naarmate ik ouder word, vroeger wilde ik best wel eens iets drinken (in principe, het kwam er ongeveer nooit van) en nu heb ik toch weer zoiets van... nee. Ik vind mezelf nog zo jong om al dronken te worden en alles.
Ben je nu gestopt of rook je nog steeds?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2010, 19:44
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:

Vond je je eerste sigaret lekker?

Het is trouwens gezonder om achter de uitlaat van een auto te gaan hangen want in een auto zitten allemaal katalysatoren die zorgen voor een schonere verbranding en die zitten niet in een sigaret. Ook is het nog goedkoper! Super toch?
Oud 29-11-2010, 19:58
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ben je nu gestopt of rook je nog steeds?
Gestopt. Of nou ja, gewoon nooit meer mee doorgegaan, dat meer. Het was niet van 'goh, nu ga ik stoppen' oid.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2010, 20:03
Em.
Em. is offline
Citaat:

Het is trouwens gezonder om achter de uitlaat van een auto te gaan hangen want in een auto zitten allemaal katalysatoren die zorgen voor een schonere verbranding en die zitten niet in een sigaret. Ook is het nog goedkoper! Super toch?
Van m'n eerste sigaret moest ik alleen hoesten. Ik heb het nooit vies gevonden of zo. En vroeger vond ik het wel stinken, maar sinds ik begon met roken vind ik het wel lekker ruiken. Dat scheelt dan weer wel, als ik toevallig naast een roker sta.

En ik zie niet in waarom ik achter de uitlaat van een auto moet gaan hangen, huhu. Je brengt het alsof ik volledig verstandelijk beslis om nou eens lekker te gaan roken vanwege de schadelijke stoffen. Terwijl ik gewoon heel jong en nieuwsgierig was. Ik wist ook heus wel dat 'roken ongezond is' maar het zei me werkelijk niets. Laat staan dat ik een idee had van hoe verslaving werkt - niet dat ik ooit echt verslaafd bent geweest, dat niet, maar dat je nog zo lang effect kan voelen van 'ik heb ooit gerookt' wist ik toen nog helemaal niet. 't Zei me allemaal niet zoveel. En als je elf bent en je leest 'verhoogd risico op hart- en vaatziekten' dan heb je niet de mínste vrees neer te storen aan een hartaanval oid.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2010, 20:26
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Van m'n eerste sigaret moest ik alleen hoesten. Ik heb het nooit vies gevonden of zo. En vroeger vond ik het wel stinken, maar sinds ik begon met roken vind ik het wel lekker ruiken. Dat scheelt dan weer wel, als ik toevallig naast een roker sta.

En ik zie niet in waarom ik achter de uitlaat van een auto moet gaan hangen, huhu. Je brengt het alsof ik volledig verstandelijk beslis om nou eens lekker te gaan roken vanwege de schadelijke stoffen. Terwijl ik gewoon heel jong en nieuwsgierig was. Ik wist ook heus wel dat 'roken ongezond is' maar het zei me werkelijk niets. Laat staan dat ik een idee had van hoe verslaving werkt - niet dat ik ooit echt verslaafd bent geweest, dat niet, maar dat je nog zo lang effect kan voelen van 'ik heb ooit gerookt' wist ik toen nog helemaal niet. 't Zei me allemaal niet zoveel. En als je elf bent en je leest 'verhoogd risico op hart- en vaatziekten' dan heb je niet de mínste vrees neer te storen aan een hartaanval oid.
Die tweede opmerkingen over de uitlaat was gewoon algemeen hoor...
Oud 29-11-2010, 20:32
Em.
Em. is offline
Oh oké. Ik voelde me al zo persoonlijk aangevallen.
Maar goed, ik rij dan ook dagelijks langs veel auto's en niet langs veel kettingrokers, dus misschien maar beter ook.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2010, 21:44
Wammus
Wammus is offline
Ik kan begrijpen dat je zelf niet wilt roken en dat je vindt dat het beter is dat anderen dit ook niet doen. Roken is nou een keer slecht voor je gezondheid en je gaat er vrijwel gegarandeerd eerder van dood als je het op regelmatige basis doet (lees verslaafd bent).

Ik vind echter dat een ieder voor zichzelf maar moet beslissen of hij of zij dit wil doen of niet. Ook vind ik het van jou dan ook behoorlijk kortzichtig om iemand die een andere keuze maakt dan jij gelijk maar als loser te veroordelen. Het moge dom heten om te gaan roken omdat je vindt dat het stoer is en het getuigt inderdaad van weinig eigenwaarde als je dat doet maar wat is precies je probleem ermee? Waarom die haat tegen mensen die om een slechte reden ergens anders voor kiezen dan jij? Ik ben het dan ook eens met het broertje van ^ dat mensen die zich hierboven verheven voelen net zo fout bezig zijn als de mensen die gaan roken omdat ze het zo stoer vinden.
Oud 29-11-2010, 23:33
Vice
Vice is offline
Citaat:

Misschien omdat daar geen nicotine in zit.
Oud 30-11-2010, 00:41
LauraJansen
LauraJansen is offline
Beste wammus,

Met losers bedoel ik natuurlijk niet idereen die rookt. maar die rookt om " erbij te horen". Dat vind ik echte losers!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2010, 00:43
LauraJansen
LauraJansen is offline
Ik heb zeker geen haat tegen mensen die roken. Maar snap toch niet waarom mensen eraan beginnen. Vandaar dag ik deze topic ben gestart om daar achter te komen.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2010, 13:45
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Ik zou jou zo erg gepest hebben als je bij mij in de klas zat. Wijsneus.
Oud 30-11-2010, 15:51
Batave
Batave is offline
Citaat:

Ik heb één keer gerookt, een maand of twee geleden; omdat ik wilde weten waarom mensen rookten. Toen ik die sigaret nam moest ik hoesten, maar ik merkte wel dat iemand, na enige tijd, gewend zou kunnen raken aan de rook en het ook zou kunnen ervaren als "lekker". Nu ben ik niet begonnen met roken en ik zal het waarschijnlijk ook nooit doen, maar ik heb er niks op tegen. Ik sta ook regelmatig met een studiegenoot buiten in de pauze.
Oud 30-11-2010, 16:49
Toneless
Toneless is offline
Ik vind mensen die ranten over rokers, losers.
Oud 30-11-2010, 17:46
LauraJansen
LauraJansen is offline
Citaat:
Ik zou jou zo erg gepest hebben als je bij mij in de klas zat. Wijsneus.
Komop we zittten niet meer in groep 3. Het is niet mijn bedoeling om mensen die in dit geval roken/drinken te beledigen. Ik heb een sterke mening over mensen die roken/drinken om hun image te vergroten.

Als je het niet eens bent met mijn mening, dan leg je dat uit en beargumenteer je dat
Met citaat reageren
Oud 30-11-2010, 17:48
LauraJansen
LauraJansen is offline
Citaat:
Ik vind mensen die ranten over rokers, losers.

Uitleg........... Met deze reactie heb ik niet veel.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2010, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Komop we zittten niet meer in groep 3. Het is niet mijn bedoeling om mensen die in dit geval roken/drinken te beledigen. Ik heb een sterke mening over mensen die roken/drinken om hun image te vergroten.

Als je het niet eens bent met mijn mening, dan leg je dat uit en beargumenteer je dat
Dat zeg je niet in je eerste post, dus daarom.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2010, 18:57
LauraJansen
LauraJansen is offline
Citaat:
Dat zeg je niet in je eerste post, dus daarom.
communicatie foutje.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2010, 19:05
Verwijderd
Citaat:
communicatie foutje.
Kan gebeuren he.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2010, 20:49
Toneless
Toneless is offline
Citaat:
Uitleg........... Met deze reactie heb ik niet veel.
Oke. Ik snap de bedoeling van dit topic niet helemaal. Je wilt weten wat wij vinden van roken?
En waarom zou je gaan zeggen dat mensen losers zijn omdat ze iets doen wat jij absoluut dom vind. Laat rokers lekker roken en als je er last van hebt ga je ergens anders staan of je vraagt aan de persoon of die ergens anders wil staan. Ik denk dat de meeste daar wel toe bereid zijn. Je schiet toch niks op met zeuren dat roken slecht voor je is. Dat weet iedereen. En de pubers die roken om erbij te horen, dat gaat vanzelf over tot verslaving of ze stoppen er mee.
Oud 30-11-2010, 20:53
Picidae
Picidae is offline
Roken en veel drinken faalt, pure groepsdruk en domheid, maar het is wel een leuke melkkoe voor de overheid dus vooral lekker doorgaan, die paar hercencellen die je nog over hebt te slopen met alcohol en je longen te muteren door te roken.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2010, 21:00
Batave
Batave is offline
Citaat:
Oke. Ik snap de bedoeling van dit topic niet helemaal. Je wilt weten wat wij vinden van roken?
En waarom zou je gaan zeggen dat mensen losers zijn omdat ze iets doen wat jij absoluut dom vind. Laat rokers lekker roken en als je er last van hebt ga je ergens anders staan of je vraagt aan de persoon of die ergens anders wil staan. Ik denk dat de meeste daar wel toe bereid zijn. Je schiet toch niks op met zeuren dat roken slecht voor je is. Dat weet iedereen. En de pubers die roken om erbij te horen, dat gaat vanzelf over tot verslaving of ze stoppen er mee.
Je moet wel lezen waar het topic over gaat jongeman.
Oud 30-11-2010, 21:52
Toneless
Toneless is offline
Over indrinken en roken om er bij te horen. Daarover toch of heb ik het mis?
Oud 30-11-2010, 23:11
LauraJansen
LauraJansen is offline
Citaat:
Over indrinken en roken om er bij te horen. Daarover toch of heb ik het mis?
Ja: ik heb het inderdaad over mensen die roken/drinken om "erbij te horen". En dus NIET over mensen die roken/drinken als "lustbeleving", daar heb ik helemaal niets! tegen

Maar aan jou reacties te lezen denk ik toch dat je het niet begrepen hebt, vriend
Met citaat reageren
Oud 01-12-2010, 17:39
Verwijderd
Antiroken is voor mietjes.

Iig. Ik vraag me af hoe oud je bent. Toen ik 13 was was ik heel erg tegen roken en heb mijn ouders uitgescholden omdat ze niet stopten. Op mijn 15e ben ik zelf begonnen, voornamelijk om mijn ouders te pesten, maar ik mocht roken, dus dat was geen succes. Ik heb 10 jaar lang voor de lol gerookt, alleen tijdens uitgaan of feestjes, soms zelfs maanden niet. Uiteindelijk ben ik ziek geworden en van de stress ben ik steeds meer gaan roken. Intussen ben ik wel verslaafd ja. Heb ik er spijt van, mwa. Het boeit me niet zo. Ik zou wel willen minderen of stoppen, hoofdzakelijk voor mijn vogel en het geld. Dan pas mijn conditie.

Dingen doen om er bij te willen horen, doet iedereen wel eens. Of je loopt mee, of je verschuilt je in de middenmoot, of je schopt keihard tegen de rest. Keihard roepen dat roken voor losers is, valt voor mij onder het laatste. Op die manier probeer je dus ook stoer te zijn, 'want kijk mij maar eens, ik hoef niet mee te lopen, ik ben gaaf van mezelf'. Als ik jou was, zou ik iedereen in zijn waarde laten en laten doen wat ze zelf willen. Of ze nu ruggengraat hebben of niet.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2010, 11:38
Verwijderd
eh omdat het cool was (in groep 8 eh) en toen bleek het ook nog eens lekker te zijn
Met citaat reageren
Oud 02-12-2010, 18:33
Pyro Power
Pyro Power is offline
Citaat:
Ikzelf ben 15 bijna 16 en heb nog nooit gedronken/gerookt. (en ben vrijwel zeker van plan om dit heeeel mijn leven zo vast te houden).
Gefeliciteerd, ik niet. Waarom vind jij mensen die roken om stoer te doen losers? Vind je het niet dommer om over iemand te gaan oordelen om z'n daden, als daadwerkelijk roken. Want eigenlijk vind ik jou vooral een loser, omdat je zo gemakkelijk oordeelt over een ander.

En vooral lekker niet drinken, niet gaan roken en al helemaal geen drugs gaan gebruiken. Blijf jij in het weekend maar gewoon lekker thuis, hoef je ook niet het risico te gaan nemen dat je rook inademt, bier over je heen krijgt of in aanraking komt met drugs. En voor mij is het ook wel handig, want dat is dan een meisje dat lekker thuis blijft in plaats van mij aan m'n kop loopt te zeuren, want daar hou ik niet van

Laatst gewijzigd op 02-12-2010 om 22:08.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2010, 03:52
Ymir
Ymir is offline
Ik rook, ik drink, ik blow en ik ben gaver dan de TS. 'Nuff said
Oud 03-12-2010, 10:30
Verwijderd
roken is slecht voor je, dus waarom zou ik... en als je toch wilt roken, zoek dat dan lekker zelf uit
alcohol voor je 21e is niet goed voor je, dus waarom zou ik... en als je nou wilt dat je hersenen achteruitgaan, zoek dat dan lekker zelf uit!
want ja... iedereen weet het zelf zo goed, dus!
En drugs... ach ja, daar heb ik nog niet eens over nagedacht
Met citaat reageren
Oud 03-12-2010, 12:54
Em.
Em. is offline
Was het niet 25? Voor de alcohol echt de, hoe zeg je dat, extra schadelijke werking op je hersenen begint te verliezen? En ook daarna zou ik nog niet al te veel alcohol gaan drinken, ook al is het dan niet meer zo slecht. Dan ben ik eerlijk gezegd liever verslaafd aan roken! (Hoewel je dat dan ook veel sneller bent, maar goed. )
Met citaat reageren
Oud 03-12-2010, 12:55
SacredRose
SacredRose is offline
ja en zo zijn er nog duizenden dingen die je dagelijks tegenkomt die slecht voor je zijn dus wat maken die paar dingen nou uit ?.
Oud 03-12-2010, 14:35
Verwijderd
Omdat je roken en drinken kan vermijden. Je argument klinkt als:
"120 rijden door een woonwijk is ook gevaarlijk, maar ja, zo zijn er nog duizenden dingen die gevaarlijk zijn dus wat maakt het nou uit?"

Dat je het veel voorkomt rechtvaardigt ook niks, zo zijn er ook heel veel mensen die verslaafd zijn aan drugs.

Laatst gewijzigd op 03-12-2010 om 14:40.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2010, 14:42
Ymir
Ymir is offline
De meer reële afweging is dan ook wat voor jou zelf zwaarwegender is, kwantiteit of kwaliteit van leven.
Ik leef liever tot m'n 60e, al drinkend rokend en lol hebbend, dan dat ik 80 word en mezelf dingen ontzeg.
Oud 03-12-2010, 14:45
SacredRose
SacredRose is offline
wat Ymir zegt
Oud 03-12-2010, 19:16
broertje van ^
Citaat:
De meer reële afweging is dan ook wat voor jou zelf zwaarwegender is, kwantiteit of kwaliteit van leven.
Ik leef liever tot m'n 60e, al drinkend rokend en lol hebbend, dan dat ik 80 word en mezelf dingen ontzeg.
Nu breng je het wel alsof die kwaliteit automatisch groeit door te drinken en roken. Heb je nooit iets gedaan waarvan je later dacht dat je het beter anders had kunnen aanpakken? Het lijkt me niet prettig om je dat pas op je zestigste te realiseren.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2010, 02:27
Ymir
Ymir is offline
Citaat:
Nu breng je het wel alsof die kwaliteit automatisch groeit door te drinken en roken. Heb je nooit iets gedaan waarvan je later dacht dat je het beter anders had kunnen aanpakken? Het lijkt me niet prettig om je dat pas op je zestigste te realiseren.
Nooit.
Zelfs de meest domme dingen die ik doe beschouw ik als iets nuttigs, al was het maar een wijze les. Ik leef een spijtloos leven
Oud 04-12-2010, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ook een fijn leven,
zonder alcohol en roken!
En ik ben me ervan bewust dat ik dan ook niets, helemaal niets mis!!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2010, 11:57
honkballertje
honkballertje is offline
het mooie is dat niemand uitgemaakt wilt worden voor loser en daarom iedereen die rookt/drinkt zichzelf gaat verdedigen. je wilt hoe dan ook niet uitgemaakt worden voor loser. logisch. het is gewoon iets wat opvalt. veel mensen die roken/drinken proberen zichzelf te verdedigen als er wordt verteld dat roken/drinken slecht voor je is. het is gewoon een feit. om dan direct maar in een wanhopige poging de TS aan te gaan vallen dat die zelf een loser is is ook zo zinloos.

het is knap van de TS (als deze ouder is dan 16 want vanaf dan wordt de druk om te gaan drinken groter) om niet te drinken of te roken.
ik rook niet, maar drink zo af en toe wel wat. ben ik dan een loser? als de TS mij dan een loser wilt noemen doet de TS dat. het is niet mijn (of 1 van de andere forummers) zaak om de mening van de TS te verranderen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2010, 12:44
Em.
Em. is offline
Ja, dat klopt, dat is eigenlijk ook wel logisch, dat mensen zich gaan verdedigen.

En volgens mij las ik trouwens ooit een artikel in de volkskrant, dat ging daar ook over. Hadden ze een hele leuke term voor, maar die ben ik vergeten. In ieder geval het idee was: mensen weten dat roken slecht is + roken zelf wel (of zijn zelfs verslaafd). Dit klopt niet, mensen snappen dat dit niet klopt, dús moeten ze één van die twee dingen veranderen. Aan het roken zijn ze veelal verslaafd, maar het veranderen van de gedachtegang is veel makkelijker. Dus dan gaan ze dingen denken als 'mijn opa was een kettingroker en werd 90' of 'er zijn wel meer dingen slecht, laat mij lekker mijn plezier hebben' en dan kunnen ze doorgaan met roken, zonder dat er dan iets niet 'klopt' tussen de gedachtegang en het doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten