Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Het is trouwens gezonder om achter de uitlaat van een auto te gaan hangen want in een auto zitten allemaal katalysatoren die zorgen voor een schonere verbranding en die zitten niet in een sigaret. Ook is het nog goedkoper! Super toch?
||
Citaat:
![]() En ik zie niet in waarom ik achter de uitlaat van een auto moet gaan hangen, huhu. Je brengt het alsof ik volledig verstandelijk beslis om nou eens lekker te gaan roken vanwege de schadelijke stoffen. Terwijl ik gewoon heel jong en nieuwsgierig was. Ik wist ook heus wel dat 'roken ongezond is' maar het zei me werkelijk niets. Laat staan dat ik een idee had van hoe verslaving werkt - niet dat ik ooit echt verslaafd bent geweest, dat niet, maar dat je nog zo lang effect kan voelen van 'ik heb ooit gerookt' wist ik toen nog helemaal niet. 't Zei me allemaal niet zoveel. En als je elf bent en je leest 'verhoogd risico op hart- en vaatziekten' dan heb je niet de mínste vrees neer te storen aan een hartaanval oid. |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik kan begrijpen dat je zelf niet wilt roken en dat je vindt dat het beter is dat anderen dit ook niet doen. Roken is nou een keer slecht voor je gezondheid en je gaat er vrijwel gegarandeerd eerder van dood als je het op regelmatige basis doet (lees verslaafd bent).
Ik vind echter dat een ieder voor zichzelf maar moet beslissen of hij of zij dit wil doen of niet. Ook vind ik het van jou dan ook behoorlijk kortzichtig om iemand die een andere keuze maakt dan jij gelijk maar als loser te veroordelen. Het moge dom heten om te gaan roken omdat je vindt dat het stoer is en het getuigt inderdaad van weinig eigenwaarde als je dat doet maar wat is precies je probleem ermee? Waarom die haat tegen mensen die om een slechte reden ergens anders voor kiezen dan jij? Ik ben het dan ook eens met het broertje van ^ dat mensen die zich hierboven verheven voelen net zo fout bezig zijn als de mensen die gaan roken omdat ze het zo stoer vinden.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Als je het niet eens bent met mijn mening, dan leg je dat uit en beargumenteer je dat ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En waarom zou je gaan zeggen dat mensen losers zijn omdat ze iets doen wat jij absoluut dom vind. Laat rokers lekker roken en als je er last van hebt ga je ergens anders staan of je vraagt aan de persoon of die ergens anders wil staan. Ik denk dat de meeste daar wel toe bereid zijn. Je schiet toch niks op met zeuren dat roken slecht voor je is. Dat weet iedereen. En de pubers die roken om erbij te horen, dat gaat vanzelf over tot verslaving of ze stoppen er mee.
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar aan jou reacties te lezen denk ik toch dat je het niet begrepen hebt, vriend ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Antiroken is voor mietjes.
Iig. Ik vraag me af hoe oud je bent. Toen ik 13 was was ik heel erg tegen roken en heb mijn ouders uitgescholden omdat ze niet stopten. Op mijn 15e ben ik zelf begonnen, voornamelijk om mijn ouders te pesten, maar ik mocht roken, dus dat was geen succes. Ik heb 10 jaar lang voor de lol gerookt, alleen tijdens uitgaan of feestjes, soms zelfs maanden niet. Uiteindelijk ben ik ziek geworden en van de stress ben ik steeds meer gaan roken. Intussen ben ik wel verslaafd ja. Heb ik er spijt van, mwa. Het boeit me niet zo. Ik zou wel willen minderen of stoppen, hoofdzakelijk voor mijn vogel en het geld. Dan pas mijn conditie. Dingen doen om er bij te willen horen, doet iedereen wel eens. Of je loopt mee, of je verschuilt je in de middenmoot, of je schopt keihard tegen de rest. Keihard roepen dat roken voor losers is, valt voor mij onder het laatste. Op die manier probeer je dus ook stoer te zijn, 'want kijk mij maar eens, ik hoef niet mee te lopen, ik ben gaaf van mezelf'. Als ik jou was, zou ik iedereen in zijn waarde laten en laten doen wat ze zelf willen. Of ze nu ruggengraat hebben of niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En vooral lekker niet drinken, niet gaan roken en al helemaal geen drugs gaan gebruiken. Blijf jij in het weekend maar gewoon lekker thuis, hoef je ook niet het risico te gaan nemen dat je rook inademt, bier over je heen krijgt of in aanraking komt met drugs. En voor mij is het ook wel handig, want dat is dan een meisje dat lekker thuis blijft in plaats van mij aan m'n kop loopt te zeuren, want daar hou ik niet van ![]() Laatst gewijzigd op 02-12-2010 om 22:08. |
![]() |
|
Verwijderd
|
roken is slecht voor je, dus waarom zou ik... en als je toch wilt roken, zoek dat dan lekker zelf uit
alcohol voor je 21e is niet goed voor je, dus waarom zou ik... en als je nou wilt dat je hersenen achteruitgaan, zoek dat dan lekker zelf uit! want ja... iedereen weet het zelf zo goed, dus! En drugs... ach ja, daar heb ik nog niet eens over nagedacht |
![]() |
|
Was het niet 25? Voor de alcohol echt de, hoe zeg je dat, extra schadelijke werking op je hersenen begint te verliezen? En ook daarna zou ik nog niet al te veel alcohol gaan drinken, ook al is het dan niet meer zo slecht. Dan ben ik eerlijk gezegd liever verslaafd aan roken! (Hoewel je dat dan ook veel sneller bent, maar goed.
![]() |
![]() |
|
ja en zo zijn er nog duizenden dingen die je dagelijks tegenkomt die slecht voor je zijn dus wat maken die paar dingen nou uit ?.
|
Verwijderd
|
Omdat je roken en drinken kan vermijden. Je argument klinkt als:
"120 rijden door een woonwijk is ook gevaarlijk, maar ja, zo zijn er nog duizenden dingen die gevaarlijk zijn dus wat maakt het nou uit?" Dat je het veel voorkomt rechtvaardigt ook niks, zo zijn er ook heel veel mensen die verslaafd zijn aan drugs. Laatst gewijzigd op 03-12-2010 om 14:40. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zelfs de meest domme dingen die ik doe beschouw ik als iets nuttigs, al was het maar een wijze les. Ik leef een spijtloos leven
||
Verwijderd
|
Citaat:
zonder alcohol en roken! En ik ben me ervan bewust dat ik dan ook niets, helemaal niets mis!! |
![]() |
|
het mooie is dat niemand uitgemaakt wilt worden voor loser en daarom iedereen die rookt/drinkt zichzelf gaat verdedigen. je wilt hoe dan ook niet uitgemaakt worden voor loser. logisch. het is gewoon iets wat opvalt. veel mensen die roken/drinken proberen zichzelf te verdedigen als er wordt verteld dat roken/drinken slecht voor je is. het is gewoon een feit. om dan direct maar in een wanhopige poging de TS aan te gaan vallen dat die zelf een loser is is ook zo zinloos.
het is knap van de TS (als deze ouder is dan 16 want vanaf dan wordt de druk om te gaan drinken groter) om niet te drinken of te roken. ik rook niet, maar drink zo af en toe wel wat. ben ik dan een loser? als de TS mij dan een loser wilt noemen doet de TS dat. het is niet mijn (of 1 van de andere forummers) zaak om de mening van de TS te verranderen. |
![]() |
|
Ja, dat klopt, dat is eigenlijk ook wel logisch, dat mensen zich gaan verdedigen.
En volgens mij las ik trouwens ooit een artikel in de volkskrant, dat ging daar ook over. Hadden ze een hele leuke term voor, maar die ben ik vergeten. In ieder geval het idee was: mensen weten dat roken slecht is + roken zelf wel (of zijn zelfs verslaafd). Dit klopt niet, mensen snappen dat dit niet klopt, dús moeten ze één van die twee dingen veranderen. Aan het roken zijn ze veelal verslaafd, maar het veranderen van de gedachtegang is veel makkelijker. Dus dan gaan ze dingen denken als 'mijn opa was een kettingroker en werd 90' of 'er zijn wel meer dingen slecht, laat mij lekker mijn plezier hebben' en dan kunnen ze doorgaan met roken, zonder dat er dan iets niet 'klopt' tussen de gedachtegang en het doen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Een plekje van vertrouwen in mijn hart... tropical_breeze | 15 | 24-08-2006 12:21 | |
Lifestyle |
wat deed je vandaag dan ? Back Door Man | 500 | 27-05-2005 15:23 | |
De Kantine |
[gouweouwe]Wat staat er onder jouw ctrl+v? Episode II Machiavelli | 500 | 28-09-2004 20:34 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
Drugs & Alcohol |
Ik heb nog nooit Gedronken of gerookt :P MoHaMeDJaLaL | 58 | 19-07-2002 13:15 | |
Liefde & Relatie |
"Player" (alleen voor de meisjes) EviL69 | 94 | 13-05-2002 23:48 |