Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2010, 21:30
Ieke
Ieke is offline
Ga je voor de gourmet, konijn, chinees, ragout of wat anders?

Bij mij:
Kerstavond: Japans. Deze keer in de vorm van misosoep, salade met wakame, biefstuk, diverse groenten, plakrijst en als afsluiter ijs.
1e kerstdag: Visdag. Voor een zalmtartaar. Daarna tong met friet en sperzieboon en toe ijs.
2e kerstdag: Vlees. Voor carpaccio. Hoofd speciaal soort karbonade, waaieraardappels met spek en peultjes/worteltjes. Als toetje stoofpeer met Hemelse Modder.
Oud 24-12-2010, 22:55
AzN
AzN is offline
Bij ons komt ieder jaar echt van alles op tafel op 24, 25 en 26 december: kreeft, zalm, gamba's, Pekingeend, groenteschotels, mihoen, rijstplakjes, gebakken/gestoomde dim-sumhapjes en allerlei andere Chinese gerechten waarvan ik de Nederlandse benaming niet ken. Men zit dan aan tafel en schept op wat hij lust of op kan .

Zelf doe ik nooit mee aan zulke 'vreetfestijnen' .
Oud 25-12-2010, 01:03
KIET
KIET is offline
Ik heb vanavond gekookt voor m'n ouders en broertjes (en een kennis die bij hen logeerde; die konden ze moeilijk alleen thuis laten), en ik heb gewoon de halve AH-gids gekocht want ik heb niet zoveel ruimte om zelf uitgebreid dingen in elkaar te flansen

We begonnen met provinciaals gekruide dip-stokjes met tomaten-tapenade, en toostjes met fazantpaté.
Daarna kipragout in bladerdeegbakjes en kruidenstokbrood uit de oven.
Het hoofdgerecht was een mengelmoes van een gemarineerde rollade en pesto-kipfilet uit de oven als vlees, met daarbij gestoomde paddenstoelenmix in saus, wat wokgroenten, zoete aardappelstukjes uit de oven en voor de rest gefrituurde röstischijven en aardappelkroketten en spinazie-aardappel dingen. Oké, het is meer een kwestie van opwarmen dan actief zelf koken, maar het smaakte prima en het is allemaal opgekomen
En toe een stuk pralinetaart
Oud 25-12-2010, 08:14
Scholier
Scholier is offline
Wij eten niet allerlei speciale dingen.
24 december: Gewoon normaal.
25 december: Gewoon normaal (hooguit ijs of zo).
26 december: Wat luxer met vlees, voorgerechtje en ijs.
Oud 25-12-2010, 11:07
Verwijderd
Gisteren hebben we normaal gegeten, risotto. Wel altijd lekker.

Vandaag doen we voorgerecht (carpaccio) en hoofdgerecht (beenham met honing-nogiets saus) en een kant en klaar nagerecht .

Morgen gaan we lekker fondueën. Met toetje.
Oud 25-12-2010, 21:56
Verwijderd
Kerstavond: Tonijnsteak, of gemengde soorten vis met frietjes en ijstaart toe
Eerste kerstdag: voor: gemengde salade met knoflook gamba's, hoofd: kabeljauw met citroen en witte wijn uit de oven, spaghetti al olio, twister fries, sperzieboontjes en sugarsnaps, na: chocolade pannenkoekje met vanille ijs en home made frambozensaus.
Tweede kerstdag eet ik bij mijn vriend, dus weet ik nog niet wat ik krijg.
Oud 25-12-2010, 23:00
Balance
Balance is offline
Kerstavond: pizza
Eerste kerstdag: gourmet
Tweede kerstdag: broodje hamburger

Ik hou niet van bijzonder eten met kerst
Oud 25-12-2010, 23:06
Paperz
Paperz is offline
vanavond was het lamsbout en witte chocolade brownies achteraf...

ik ben lekker aan het uitbuiken nu!
Oud 26-12-2010, 00:35
YumYum
YumYum is offline
Pff vooral veel te veel.
Kerstavond aten we niet bijzonder en aangezien m'n moeder even helemaal genoeg had van koken hebben ik en m'n vriendinnetje wat in elkaar geflanst.
Vanochtend een heerlijk ontbijt en vanmiddag/avond begonnen we met toostjes, daarna een mostersoepje, vervolgens vis met een sausje, en dan als hoofdgerecht, lamsbout (met een speciaal sausje), eendenbout (en ook deze met een speciaal sausje), aardappelpuree, hete bliksem, peultjes, boontjes, framboos sausje (achtig iets), stoofpeertjes, een moes van peer (heeeel lekker) en nog wat kleine dingetjes als komkommer enzo. Het was vooral veel te veel, we hebben nog voor vijf dagen ongeveer. En na een paar uur het toetje, creme brulee (was heel goed gelukt, yes!) met een bolletje ijs, een vruchtensausje, appelkruimeltaart, een petit four (heel goed gekocht door m'n tante) en daarna nog een kaasplankje en uiteindelijk bij de koffie/thee nog bonbons en fruit... M'n mama had met een beetje hulp van mij en m'n oom en tante echt een heerlijk diner gekookt en behalve het sausje naast de vis kwam er niets uit een pakje of zakje, echt heel goed!
Morgen gaan we gourmetten met opa en oma en hopelijk vooral niet al te veel eten en de komende week eten we het bovenstaande!
Oud 26-12-2010, 05:49
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Ik heb gister hertenrug, eens en haas gehad, vandaag veel en lekker, morgen gamba's^^
Oud 26-12-2010, 15:45
Verwijderd
De 24e werkte ik. We hadden allemaal wat lekkers mee genomen. Dus ik at huzarensalade, tonijnsalade, kippenvleugeltjes, gehaktballetjes, zalmrolletjes en filodeegdriehoekjes.

Gisteren at ik bij mijn ouders. Ze hadden het klassiek aangepakt.
Cocktail: limoncello met prosecco en munt
Amuse: minitaco's met bonengehakt en guacamole
Voorgerecht: carpaccio met pijnboompitten en parmezaanse kaas
Soep: heldere aspergesoep
Hoofdgerecht: kip gevuld met banaan en omwikkeld met spek en in de oven gestoofd in room-maissaus
Nagerecht: gebakken appel met amandelen.

Vanavond weer werken. Er was voor vanavond niets gepland, dus ik heb krentenbollen met ham en kaas mee genomen.
Oud 26-12-2010, 17:24
brands
brands is offline
Kerstavond: macaroni
1ste kerstdag: rollade met appeltjes of boontje en aardappels, en als toetje vanille vla
2de kerstdag: chinees van de afhaal
Oud 26-12-2010, 21:25
Verwijderd
Kerstavond: boerenkoolstampot
1e Kerstdag: Voorla met kersen en warme brie en geroosterde amandelschaafsel. Hoofd: voor de vleeseters staartstuk uit de oven met een jus, voor mij valess; broccoli, geroosterde aardappel, pastinaak en champignons. Na: (door mij gemaakte) apple crumble met vanille ijs
2e kerstdag: Kaasfondue met daarnaast kleine hapjes als komkommersalade, perziken op sap en niet te vergeten de pompoentaart!
Oud 27-12-2010, 16:23
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Was een beetje rare kerst omdat ik op wintersport was en we tweede kerstdag weer vroeg naar huis gingen.

Kerstavond hadden we ons kerstdiner: glühwein met tucjes, stokbrood met kruidenboter en een wijntje, soep met een soort van deegballetjes en croutons, aardappelwedges met roerbakgroente en een stukje gemarineerde varkensfilet en een stukje wienerschnitzel van de grill, hazelnoot/vanilleijs, koffie met chocola'tjes

Eerste kerstdag gingen we uit eten bij de pizzeria en had ik een gemengde salade en een pizza met zalm en rucola en capuccino met slagroom

Tweede kerstdag waren we pas laat thuis en had ik frietjes met een mac kroket gehaald bij de mac donalds
Oud 27-12-2010, 21:09
Hawahaai
Hawahaai is offline
Eerste kerstdag had mijn moeder gekookt: geitenkaas met honing en noten in bladerdeeg, een heldere soep, hert met noedelbolletjes en diverse soorten groenten (warm en koud, met en zonder sausjes), meringue met ijs en bramen.
Tweede kerstdag gingen we met mijn schoonouders uit eten (zes gangen).
Oud 29-12-2010, 11:37
kim berge
kim berge is offline
1ste kerstdag was het gourmet
2 de kerstdag was het vier gangen: voor kip kerrie ragout en soep hoofd doperwtjes met mais rollade of verse worst met aardappel na was ijsstam
Oud 30-12-2010, 18:37
Koekiemonster.
Koekiemonster. is offline
2de kerstdag: Kalkoen en al die dingen. (Echte christmaspudding en christmascrackers)

Regels voor berichten