Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2011, 01:43
fussballprofi
fussballprofi is offline
Ik speel sinds een aantal weken voor een 4e klasser in de tweede selectie. Ik heb nog nooit eerder voor een club gespeeld. Maar ik vroeg me namelijk af als het mogelijk is om hoger op te komen op mijn leeftijd. Ik heb het dan over Jupiler league niveau. Moet je vanaf kinds af de sport beoefenen om ooit nog gescout te worden? Er zijn voetballers die pas op hun 19e/20ste prof waren, maar hun waren ook hun hele leven aan het voetballen. Ik speel als centrale verdediger aangezien ik 2 meter lang en ook redelijk groot ben, dus ik gebruik meer kracht dan techniek. Ik vind persoonlijk dat ik relatief goed ben, maar dat zou natuurlijk ook kunnen omdat ik niet tegen top teams speel.

Persoonlijk denk ik dat er relatief goede voetballers voor amateur-clubs spelen maar ze niet ondenkt worden, ook denk ik niet dat vele het doel hebben om prof te worden. Maar mijn vraag is dus, hoe kan ik gescout worden door een grotere club? Zoals ik al zei verwacht ik niet dat ik ooit voor clubs als Ajax zal gaan spelen, maar een Jupiler league team moet wel te doen zijn, denk ik dan. Zoeken Jupiler league clubs 'jongere spelers', of maken er ook 'oudere' spelers kans om de overstap van amateur naar prof te maken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2011, 18:23
Verwijderd
tl;dr
Ga op een sport voor echte kerels: Ga rugby of football spelen
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 09:11
honkballertje
honkballertje is offline
Als je laat begint met voetbal is het wel moeilijk om richting professioneel voetbal te komen. Ik weet niet hoe oud je nu bent en vanaf welke leeftijd je precies begonnen bent. Misschien is dat wel handig om te vermelden.
Wat ik je wel kan vertellen is dat als je iets heel graag wilt en er veel werk in wilt stoppen veel mogelijk is. Zelf ben ik relatief laat begonnen met honkbal om uiteindelijk op redelijk hoog niveau te eindigen. Het kan dus wel! (alhoewel honkbal natuurlijk een sport is die in Nederland door minder mensen beoefend wordt dan voetbal)
succes!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2011, 13:12
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
tl;dr
Ga op een sport voor echte kerels: Ga rugby of football spelen
Uh? Er staat in de TS tekst dat hij aan voetbal doet, en jij zegt dat hij moet gaan voetballen?

Voor de TS denk ik trouwens dat het weinig zin heeft. De kans dat je daar een betaald contract krijgt is dermate klein dat je het beter niet kunt nemen als richtsnoer voor je carrière.
Oud 25-02-2011, 14:13
Rysair
Rysair is offline
Het kan wel, bijvoorbeeld Dirk Kuyt was ook pas gescout in de C's volgens mij (vanwege zijn toen al sterke bouw en uithoudingsvermogen). Maar tegenwoordig wordt dat wel lastig hoor. Meesten worden gescout in de Fjes, E's of D's. Als je kijkt naar verdedigers zie je vaak dat het donkere jongens zijn, vanwege hun sterke bouw al op vroege leeftijd. Maar die heb jij ook lees ik.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2011, 14:34
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Uh? Er staat in de TS tekst dat hij aan voetbal doet, en jij zegt dat hij moet gaan voetballen?
American Football natuurlijk

OT: Als je inmiddels 18 bent wordt het toch wel heel lastig hoor. Laatste tip die ik mee kan geven is: 'Heb plezier in wat je doet en alles komt vanzelf goed' (haha dat rijmt )
Met citaat reageren
Oud 10-03-2011, 13:50
kikotoo
kikotoo is offline
waarom begin je nu pas met voetbal? waar was je in je jongere jaren???
er zijn heel veel profvoetballers die laat zijn gescout, zoals jaap stam op zijn 20e, danny koevermans op zijn 22e dirk kuyt op zijn 17e. maar deze zijn wel allemaal jong begonnen.
behalve jaap stam, die begon op zijn 16e, dus als je de top wilt halen heb je veel discipline en motivatie nodig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten