Ik speel sinds een aantal weken voor een 4e klasser in de tweede selectie. Ik heb nog nooit eerder voor een club gespeeld. Maar ik vroeg me namelijk af als het mogelijk is om hoger op te komen op mijn leeftijd. Ik heb het dan over Jupiler league niveau. Moet je vanaf kinds af de sport beoefenen om ooit nog gescout te worden? Er zijn voetballers die pas op hun 19e/20ste prof waren, maar hun waren ook hun hele leven aan het voetballen. Ik speel als centrale verdediger aangezien ik 2 meter lang en ook redelijk groot ben, dus ik gebruik meer kracht dan techniek. Ik vind persoonlijk dat ik relatief goed ben, maar dat zou natuurlijk ook kunnen omdat ik niet tegen top teams speel.
Persoonlijk denk ik dat er relatief goede voetballers voor amateur-clubs spelen maar ze niet ondenkt worden, ook denk ik niet dat vele het doel hebben om prof te worden. Maar mijn vraag is dus, hoe kan ik gescout worden door een grotere club? Zoals ik al zei verwacht ik niet dat ik ooit voor clubs als Ajax zal gaan spelen, maar een Jupiler league team moet wel te doen zijn, denk ik dan. Zoeken Jupiler league clubs 'jongere spelers', of maken er ook 'oudere' spelers kans om de overstap van amateur naar prof te maken?
|