Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2010, 10:37
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Dag mensen,
Eigenlijk vind ik dit heel gênant om te zeggen maar ik kom mijn bed niet meer uit.
Als ik om 9 uur wil opstaan lig ik in het ergste geval er om 12 uur nog in.
Nu ga ik gewoon op tijd naar bed, doe niks vreemds... Dus waar kan het aan liggen?

Greetz

P.s Ik weet niet echt of het topic hier goed staat...
Oud 22-12-2010, 10:44
Nebel
Nebel is offline
Waarom kom je er niet meer uit? Ben je heel erg moe (val je meteen weer in slaap en ben je overdag ook moe) of wil je gewoon niet uit bed komen omdat je geen zin hebt om iets te gaan doen. Als je wel om 9 uur eruit gaat, hou je dan de dag niet vol vanwege vermoeidheid?
Oud 22-12-2010, 11:08
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Als ik er om 9 uur uitkom, voor mij een redelijk normale tijd, ben ik niet moe oid.... Ik vind dat juist fijn.. Om om 9 uur op te staan.
Oud 22-12-2010, 11:38
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Het ligt niet ergens aan, het ligt gewoon aan jezelf. Wat ik heel fijn vind is om met muziek wakker te worden, dus heb ik een cd-speler met wekkerfunctie gekocht en kom ik heel vrolijk mijn bed uit
Oud 22-12-2010, 12:19
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Als ik er om 9 uur uitkom, voor mij een redelijk normale tijd, ben ik niet moe oid.... Ik vind dat juist fijn.. Om om 9 uur op te staan.
Dan vraag ik me af waarom je dat dan niet doet.
Zet een wekker met een ontzettend irritant geluid ver bij je bed vandaan, dan moet je er wel uit om hem af te zetten. (deed ik vroeger). Als je gewoon geen zin hebt om op te staan, tja, dat snap ik dan niet, gezien je zelf zegt dat je het fijn vindt om wel op te staan.
Oud 23-12-2010, 12:41
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
ja, ik snap het ook niet, misschien wel een goed idee om de wekker ver weg te leggen. Dankje!
Oud 23-12-2010, 12:53
*oma*
*oma* is offline
Hoe laat ga je naar bed dan? Er is op internet best veel te vinden over de slaap ritmes in de puberteit,
hier bijvoorbeeld.
Oud 23-12-2010, 15:05
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Dan vraag ik me af waarom je dat dan niet doet.
Zet een wekker met een ontzettend irritant geluid ver bij je bed vandaan, dan moet je er wel uit om hem af te zetten. (deed ik vroeger). Als je gewoon geen zin hebt om op te staan, tja, dat snap ik dan niet, gezien je zelf zegt dat je het fijn vindt om wel op te staan.
Dat werkt ook niet altijd, ik ging daarna gelijk weer in bed liggen. Zelfde als mijn moeder het licht aan deed (werkt averechts ), deed ik het licht uit en ging ik verder slapen.
Oud 23-12-2010, 16:08
Verwijderd
Ik zet mijn wekker altijd een heel eind van me af en als hij afgaat, trap ik mijn dekbed los zodat het niet zo verleidelijk is om er weer in te springen. ;d
Daarna ren ik naar de douche en steek mijn hoofd onder de kraan.

xx
Oud 23-12-2010, 16:21
Takkie89
Takkie89 is offline
Citaat:
Dat werkt ook niet altijd, ik ging daarna gelijk weer in bed liggen. Zelfde als mijn moeder het licht aan deed (werkt averechts ), deed ik het licht uit en ging ik verder slapen.
Je hebt ook van die wekkers waarop iets wegspringt. Dat dingetje moet je weer erop zetten voordat je hem afzet. Dan ben je iig langer uit bed en is de verleiding miss kleiner om terug te gaan?
Oud 23-12-2010, 16:56
Verwijderd
Het eist ook een beetje doorzettingsvermogen om niet weer je bed in te kruipen als je je wekker uit hebt gezet. Dus zet idd die wekker een eindje van je bed en dwing jezelf om meteen te gaan douchen wanneer je 'm uit hebt gezet. Je kan bv de avond van te voren je kleren al klaar leggen, zodat je die meteen kan pakken en je dus echt alleen maar naar de douche hoeft te gaan.
Voor mij is dat noodzakelijk, als ik niet meteen ga douchen, dan sta ik nooit op
Oud 23-12-2010, 16:59
Bright Blue
Bright Blue is offline
Het is heel slecht voor je om je wekker eerder te zetten, omdat je weet dat je bijvoorbeeld toch een half uur langer blijft liggen. Dan kan je beter je wekker een half uur later zetten, en er dan dus ook echt uit gaan. Want op deze manier word je alleen maar meer moe, en dat schiet natuurlijk ook niet op. Misschien kun je een midden weg doen? Dat je je wekker om 10 uur zet en er dan gelijk uit gaat?
Oud 23-12-2010, 17:42
Balance
Balance is offline
Er is onlangs nog een topic geopend met dit onderwerp, waarin al veel tips zijn geplaatst. Kijk daar eens in en reageer eventueel in dat topic. Dan kan deze op slot.
Hier staat het topic: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1821039

Regels voor berichten