Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2011, 12:21
Verwijderd
Hallo mede-forummers .

Ik kwam samen met mijn zus op spelletjes die wij vroeger speelden. Nu is het zo, dat een aantal van deze spellen nog op diskette staan. Deze hebben we allemaal nog + een computer met diskette driver. Dit is nog een windows 98, niet aangesloten op internet. (Kan hij niet meer zo goed aan geloof ik)

Is er een mogelijkheid om deze spellen toch over te zetten? Computer heeft namelijk wel twee cd drivers, en kon vroeger volgens mij ook branden. Computer heeft wel USB Poorten, maar herkent mijn USB Stick niet. Mijn USB stick zelf geeft dan ook niet aan dat hij is aangesloten, terwijl hij dit normaal wel doet, door twee keer een lampje te laten branden.

Iemand ideeën?

(De spelletjes moeten overigens gaan draaien op mijn eigen laptop, en dat is een windows 7. Kan dat ook problemen opleveren?)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2011, 12:33
freyk
freyk is offline
Je zou een klein thuisnetwerkje bouwen, met 1 enkele utp-kabel (netwerkkabeltje).
Je vind bijvoorbeeld op hcc een handleiding.
In het kort is dat beide systemen aan elkaar aansluiten met het kabeltje, beide een statisch ipadres geven, mappen delen en dan de boel kopieeren.

Citaat:
(De spelletjes moeten overigens gaan draaien op mijn eigen laptop, en dat is een windows 7. Kan dat ook problemen opleveren?)
oude spellen spelen onder nieuwe besturingsystemen is moeilijk, maar daar hebben mensen op wat gevonden.
Als je de namen van de spellen weet, kijk eens of je ze ergens kan downloaden en ze dan met d-fend reloaded (dosbox met een grafische besturing)(handleiding) kan starten.

Laatst gewijzigd op 02-01-2011 om 12:39.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2011, 12:53
Verwijderd
Help... We kunnen onze computers niet aansluiten met UTP. (Is zo'n RJ-45 toch?) Want de computer heeft alleen een RJ-11 ingang, terwijl mijn laptop alleen een RJ 45 ingang heeft. Dus dat wil ook al niet. Maar ik ga wel even kijken of ik die spellen kan dowloaden inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2011, 13:01
Verwijderd
Aah, de eerste werkt in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2011, 13:28
T_ID
T_ID is offline
Je zou, eventueel, ook de harde schijf van die computer vol kunnen gooien met wat er op die diskettes staat, en die daarna uit de computer halen, als 2e schijf monteren in een nieuwere computer, en vanaf daar opslaan op cd/dvd/usb?
Oud 02-01-2011, 15:55
Verwijderd
Bedankt! Gaan we misschien ook nog een keer uitproberen inderdaad . Voorlopig werkt alles (ongeveer)!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2011, 16:23
Nocturnal
Nocturnal is offline
usb-stick moet ook wel kunnen, maar je zal je stick eerst moeten installeren, de drivers zijn wel te vinden op de website van de fabrikant.
Reageren

Regels voor berichten