![]() |
|
Offtopic: Ik plaats nauwelijks topics op dit forum.
Voor deze keer maak ik een topic over een programma, waar ik sinds een paar weken helemaal gek van ben. Een paar weken geleden is er een zeer grote update uitgekomen (versie 10.0) van een applicatie, genaamd XBMC. Wanneer je deze applicatie (beschikbaar voor verschillende besturingsystemen o.a windows, linux en mac) start, veranderd je systeem/laptop naar een, naar mijn mening, volwaardige multimediacenter en het kost je niks. (Als uitwonende student kan je hiermee ook op bepaalde dingen besparen, bijvoorbeeld op radio/tv kosten). XBMC bevat standaard een DVD/CD-, (online)video-, (online)muziekspeler en eigenschappen om afbeeldingen/foto's en weervoorspellingen te bekijken. Daarnaast kan je deze eenvoudig met verschillende extensies en skins uitbreiden. Demonstratie filmpje: Ook kan je op het net nog een paar neefjes van XBMC vinden, zoals MediaPortal, Plex en Boxee. Handige sites: Om er een leuke topic van te maken, ben ik benieuwd naar jullie mening en tips voor/over deze applicatie.
Laatst gewijzigd op 02-01-2011 om 11:08. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Hierbij nog een paar handige tips:
|
Zelf ben ik geen ps3-eigenaar, dus kan ik je hierover geen mening geven.
Wel kan ik je verwijzen naar de site met een lijstje met alle huidige eigenschappen van XBMC en op het net verschillende topics waar ze de ps3 met xbmc vergelijken en je aanraden om XBMC ergens te installeren en te kijken met welke eigenschappen je het kan combineren. (Het is gewoon een programma. Download het, installeer het en test het. Vind je het niks aan, verwijder je het)
Laatst gewijzigd op 31-12-2010 om 10:41. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Je kon het vereenvoudigen door svn-installer te installeren, zodat je het binnen de applicatie naar extensies kon zoeken en installeren. Sinds de nieuwste stabiele versie (10.0) is het ingebouwd. Citaat:
Laatst gewijzigd op 31-12-2010 om 12:37. |
![]() |
|
Nee, zover ik het weet, geen streaming-server eigenschappen.
Hij kan met verschillende protocollen werken en kan o.a vlc als backend gebruiken.
Laatst gewijzigd op 01-01-2011 om 13:35. |
![]() |
||
Citaat:
|
|