Citaat:
Och, het gebruikelijke:
- na de visite wil ik gewoon even lekker "nazitten"; de boel de boel laten. Het meisje wil meteen weer om 23:00 het huis aan kant ; stofzuigen, vloer vegen; ergo: lawaai en drukte.
- gezondheidsmanie; ik wil een vette zak chips wegwerken; zij roept elke 2 minuten; "nu is het wel genoeg, het is ongezond". (volgende keer probeer ik 'm vóór die 2 minuten op te krijgen)
|
Haha, hoe herkenbaar... Hier is het dan alleen andersom... Na een feestje wil ík gewoon nog even relaxen, en niet gelijk alles opruimen. Maar nee, meneer gaat gelijk alles opruimen en verwijt mij dan dat ik niets gedaan heb... Uhhh ja, ik kreeg er ook de kans niet voor

Tegenwoordig regelen we het zo dat ik alles klaarzet, en tijdens het feestje eventueel wat vaker heen en weer loop voor chips, drinken etc. En dan mag hij lekker opruimen daarna. Uiteraard ga ik ook niet met lege handen naar beneden als ik daar toch heen moet, maar ik ga niet speciaal heen en weer lopen.
Ik moet het vriendje wel regelmatig afremmen qua eten, want als het aan hem ligt eten we de hele week kantenklaarpannenkoeken. Nu vind ik een pannenkoek op zijn tijd best lekker, maar meer dan 1x per week hoef ik dat écht niet te eten. Ik koop max. 1x per week pannenkoeken, de ene week eet ik met hem mee, de andere week maak ik voor mezelf een simpele pastasalade en de andere dag eet ik soep of zo, en dan eet hij twee dagen achter elkaar pannenkoeken. Ik moet zeggen dat ik het wel handig vind als ik weer eens een late trein naar huis pak, want hij vindt dat híj de pannenkoeken het beste kan klaarmaken (het is natuurlijk heul moeilijk om iets op te warmen in een magnetron) en dan kan ik ondertussen even relaxen.
Er zijn vast nog meer verschillen tussen ons, maar schijnbaar lossen we die zo automatisch op dat ik er nu geen een kan verzinnen...