Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2010, 10:13
Volk
Volk is offline
Ik ga er van uit dat iedereen in relaties te maken krijgt met botsende karaktereigenschappen. Gewoon dingetjes die in je karakter/persoonlijkheid liggen die anders zijn dan van degene waar je een relatie mee hebt (vriend, vriendin, zus, vader, moeder etc.). Waar lopen jullie tegenaan en hoe probeer je het op te lossen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-12-2010, 10:16
Volk
Volk is offline
Ts begint:

Ik ben een echt ochtendmens, zo rond een uur of 15.00 kak ik in. Mijn vriend is echt een avondmens, rond een uur of 17.00 is hij op z'n fitst. Hij gaat graag laat naar bed en ik sta graag vroeg op. Als ik wakker wordt doe ik dan ook graag meteen van alles omdat ik dan nog energie heb. Het lastige is alleen dat hij dan nog slaapt en ik dus niet kan gaan afwassen bijvoorbeeld omdat we in een klein 2-kamer appartement wonen. En tegen de tijd dat hij wakker wordt heb ik geen fut meer om iets te doen en wil ik alleen nog zitten en breien of wandelingen maken. Niks inspannends dus.

We hebben dit opgelost door maandag, dinsdag en woensdag samen naar bed te gaan (op mijn tijden). De rest van de week zien we wel wat er gebeurt. We zijn allebei heel tevreden met deze regeling omdat we allebei kunnen doen en laten wat we willen op deze manier.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2011, 20:56
Akhlys
Akhlys is offline
Ik probeer er meestal gewoon over te praten en toch een soort van middenweg te vinden. Ik ben in m'n vrije tijd veel met gamen bezig en de meeste vinden dat kinderachtig/saai/enz. Maar voor mij is het even tijd voor mezelf nemen. Dat heb ik gewoon nodig.
Meestal als er iemand langskomt game ik niet, want dat is behoorlijk ongezellig, maar als ik in een intensieve relatie zou zitten en m'n vriendin komt vaak langs, dan probeer ik toch aan te kaarten dat ik die tijd ook gewoon nodig heb en dat ik haar niet 24/7 aandacht kan/wil geven. Meestal kunnen er dan wel afspraken over gemaakt worden en ik denk dat dat met elk verschil wel kan.

Daarbij moet ik wel zeggen dat er bepaalde dingen zijn waar ik absoluut geen afspraken over wil maken, omdat die ik gewoon niet pik. Dingen als blowen waar ik bij ben moet ik echt niet hebben, dat doet ze maar ergens anders. Roken in mijn kamer gaat hem ook niet worden, gewoon lekker naar buiten enz. Zijn dus gewoon bepaalde dingen die ik echt niet wil hebben en dat geef ik ook gewoon aan. Ik houd ook rekening met haar, dus verwacht ik hetzelfde terug.
Oud 02-01-2011, 04:08
Jefar
Jefar is offline
Ik las Boksende karateeigenschappen xD
Oud 02-01-2011, 08:59
hookee
hookee is offline
Och, het gebruikelijke:
- na de visite wil ik gewoon even lekker "nazitten"; de boel de boel laten. Het meisje wil meteen weer om 23:00 het huis aan kant ; stofzuigen, vloer vegen; ergo: lawaai en drukte.
- gezondheidsmanie; ik wil een vette zak chips wegwerken; zij roept elke 2 minuten; "nu is het wel genoeg, het is ongezond". (volgende keer probeer ik 'm vóór die 2 minuten op te krijgen)
Met citaat reageren
Oud 02-01-2011, 10:57
Catch
Catch is offline
Mijn lover houdt zich niet zo strikt aan (tijds)afspraken als ik, en gooit regelmatig zijn hele planning om waardoor ik me ook moet aanpassen. Dat kan ik wel, maar ik vind het fijn te weten wat er allemaal gaat gebeuren dus dan raak ik een beetje in de stress.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2011, 16:57
Verwijderd
- Wij hebben nog wel eens een discussie over het eten.
Ik wil gezond eten en vind dit belangrijk. Nu eet ik alleen te weinig en mijn vriend teveel.
Dit is opgelost doordat hij is in gaan zien dat hij toch wel wat minder moet eten en ik probeer netjes alle vitamines binnen te krijgen.

- Hij kan over dingen heel makkelijk denken en zich nooit druk maken. Ik maak mij daarentegen vaker druk en denk wat moeilijker. Dit is gewoon niet op te lossen

- Hij is optimistisch en ik pessimistisch. Voor mij handig omdat ik dingen dan niet altijd zo zwaar zie en hij leert soms om wat realistischer te denken.

Euh eigenlijk zijn wij behoorlijk verschillend.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2011, 20:27
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Och, het gebruikelijke:
- na de visite wil ik gewoon even lekker "nazitten"; de boel de boel laten. Het meisje wil meteen weer om 23:00 het huis aan kant ; stofzuigen, vloer vegen; ergo: lawaai en drukte.
- gezondheidsmanie; ik wil een vette zak chips wegwerken; zij roept elke 2 minuten; "nu is het wel genoeg, het is ongezond". (volgende keer probeer ik 'm vóór die 2 minuten op te krijgen)
Haha, hoe herkenbaar... Hier is het dan alleen andersom... Na een feestje wil ík gewoon nog even relaxen, en niet gelijk alles opruimen. Maar nee, meneer gaat gelijk alles opruimen en verwijt mij dan dat ik niets gedaan heb... Uhhh ja, ik kreeg er ook de kans niet voor Tegenwoordig regelen we het zo dat ik alles klaarzet, en tijdens het feestje eventueel wat vaker heen en weer loop voor chips, drinken etc. En dan mag hij lekker opruimen daarna. Uiteraard ga ik ook niet met lege handen naar beneden als ik daar toch heen moet, maar ik ga niet speciaal heen en weer lopen.

Ik moet het vriendje wel regelmatig afremmen qua eten, want als het aan hem ligt eten we de hele week kantenklaarpannenkoeken. Nu vind ik een pannenkoek op zijn tijd best lekker, maar meer dan 1x per week hoef ik dat écht niet te eten. Ik koop max. 1x per week pannenkoeken, de ene week eet ik met hem mee, de andere week maak ik voor mezelf een simpele pastasalade en de andere dag eet ik soep of zo, en dan eet hij twee dagen achter elkaar pannenkoeken. Ik moet zeggen dat ik het wel handig vind als ik weer eens een late trein naar huis pak, want hij vindt dat híj de pannenkoeken het beste kan klaarmaken (het is natuurlijk heul moeilijk om iets op te warmen in een magnetron) en dan kan ik ondertussen even relaxen.

Er zijn vast nog meer verschillen tussen ons, maar schijnbaar lossen we die zo automatisch op dat ik er nu geen een kan verzinnen...
Reageren

Regels voor berichten