Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat je het beste EM kan doen met als keuze vak scheikunde en natuurkunde. Als het dan blijkt dat scheikunde toch niet gaat lukken kun je het altijd nog laten vallen, dat kan niet bij NG.
het wordt alleen wel een probleem als je er ook nog bio bij wil hebben, dan heb je niet genoeg ruimte in je profiel. Als je dat echt wil zou ik NG nemen met als keuze economie en geschiedenis zodat je kan switchen naar EM. veel succes ermee! |
![]() |
|
![]() |
Bij mij op school kon je ook E&M + natuurkunde nemen, misschien kan dat ook bij jou op school? Daarmee heb je echt superveel studiemogelijkheden. Of anders natuurlijk gewoon een N-profiel zonder scheikunde
![]() Grappig dat je scheikunde moeilijker vindt dan natuurkunde trouwens, ik had zelf juist dat scheikunde gewoon 1x voorbeeld leren en dan eindeloos het kunstje herhalen was en dat je natuurkunde echt door en door moest kennen om er ook maar een enigzins fatsoenlijk punt voor te halen. |
![]() |
|
![]() |
Ik zal eerst kijken eens gaan kijken welk profiel je moet hebben voor de opleidingen die jou interessant lijken. Daarmee kom je waarschijnlijk al een stap verder. Als ik in hetzelfde pakket als jou zat, waarin je twijfelt tussen N&G en E&M, dan zal ik sowieso of kiezen voor E&M, met als extra vakken scheikunde en biologie. Daar kun je veel kanten mee op, maar wel behoorlijk pittig. Of ik zal kiezen voor N&T, met als keuzevak biologie en eventueel extra vak economie. Bij mij is verteld dat je met het profiel N&T echt heel veel keuze hebt, zowel bij technische/medische opleidingen als bij economische opleidingen. Ik zelf heb nu ook het profiel N&T met biologie, en ik ben nu druk bezig met het kijken naar een vervolgstudie. Er is echt zo veel mogelijk, ik heb nog geen studie gehad die ik niet kon kiezen met mijn profiel. Dus mijn voorkeur gaat uit naar N&T met biologie als keuzevak (en eventueel economie)
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
C&M = talenmensen en creatieve mensen (geschikt voor talenmensen)
E&M = Rekenwonders (niet geschikt voor talenmensen N&G = lichamelijke onderzoekers (niet geschikt voor talenmensen) N&T = Technische onderzoekers, luchtvaart, ruimtevaart en meteoconsult (niet geschikt voor talenmensen) |
![]() |
||
Citaat:
Ik zou toch voor een N-profiel gaan in jouw geval, en dat is vanwege je kijk op wat je later wil worden. Dan weet je zelf ook dat je een N-profiel nodig hebt. Daarnaast houd je het met een N-profiel lekker breed. Zoals Mr.Mark al zegt, kun je met een NT-profiel met Biologie alle studies doen. Ook Rechten en zelfs economische studies, mocht je dat nog overwegen. Als je niets kunt bedenken wat bij je past met een EM-profiel, dan zou ik dat profiel ook niet kiezen, ook omdat je er beduidend minder mee kan dan met een N-profiel. Het enige bezwaar kan zijn dat de bčtavakken toch wel een stap moeilijker worden in de bovenbouw. Als je nu al moeite hebt met scheikunde, zal dat in de bovenbouw als je je best niet doetnog duidelijker zo zijn. Ik denk dat als je drie jaar lang je best blijft doen, dus echt hard werkt, het te halen moet zijn. Ik zou kijken of je het aankan, en of het je eigenlijk wel aanspreekt om een N-profiel te kiezen in de bovenbouw. Als het niet zo blijkt te zijn, kun je alsnog switchen, tot de kerstvakantie ofzo. Wat _Sytzz_ zegt lijkt mij ook een goede keuze, neem er gewoon wat keuzevakken bij zodat je kunt zien of je daar 3 jaar mee verder wil gaan. Je kunt ze altijd nog laten vallen. Succes! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|