Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2011, 15:48
lisette--
lisette-- is offline
Hallo,

ik ben al een tijdje bezig om een studie te vinden die echt goed bij me past, maar ik ben er nog steeds niet uit. Ik zit nu in 6 vwo, en de béta-vakken trekken mij nog steeds erg aan. Ik heb al vele studiekeuzetest ingevuld, maar elke keer komt er wat anders uit. Ik wil een studie waarin zowel je medische als technische kennis combineerd. Ook lijkt het me leuk om in de medische sector dingen te ontwerpen. Daarbij kun je bijvoorbeeld denken aan een kunstknie!

Kort gezegd vind ik dus de volgende dingen interessant:
- medische sector
- technische sector
- ontwerpen
- menselijk lichaam

Ik zoek een studie die hierbij past, en ik denk dat biomedische technologie hier aardig op aansluit. Toch denk ik dat er nog genoeg andere studies zijn, maar die ben ik waarschijnlijk nog nooit tegen gekomen. Weten jullie nog studies die op mijn interesses aansluiten (HBO/WO)?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-01-2011, 15:58
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Ik doe zelf de opleiding kunstmatige intelligentie (WO), dit is een beetje een combinatie van psychologie met informatica. Dit is niet heel medisch, je krijgt alleen heel uitgebreid hoe het brein werkt. Andere delen van het lichaam komen er (iig in het eerste jaar) niet in voor. Het is een hele brede opleiding met ook veel keuzemogelijkheden, dus je kan zelf een beetje kiezen of je meer de technische kant op wilt of juist niet.
Enkele voorbeelden:
Bijvoorbeeld mensen die verlamd zijn weer te kunnen laten communiceren.
gedachte lezen
robotten.

Het is dus vooral een combinatie van het brein met techniek. Verder wordt er ook wel gekeken naar hoe mensen bijvoorbeeld lopen, om zo een robot zo goed mogelijk te laten lopen. (ontwerpen )
Met citaat reageren
Oud 01-01-2011, 16:16
lisette--
lisette-- is offline
bedankt voor je snelle reactie! Ik heb hier wel eens van gehoord, maar eigenlijk nooit naar gekeken. Ik zal me er eens in verdiepen!
Met citaat reageren
Oud 01-01-2011, 17:01
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Biomedische Technologie

Dat is precies wat je interesses omschrijven. Andere dingen doe je kan overwegen zijn:

Werktuigbouwkunde
Technische Natuurkunde
Elektrotechniek

Hier is het ook weer met ontwerpen van dingen en je kunt altijd terecht bij dat medische. Denk aan het ontwikkelen van MRI scans oid.
Oud 01-01-2011, 21:08
Verwijderd
Er is ook zon beroep weet ff niet meer hoe t heet maar dan verzin je bijvoorbeeld oplossingen zodat iemand die eigenlijk verlamd is kan bellen of koken En van die dagelijkse dingen dit was volgens mij icm een of andere therapie maar hierbij combineer je eigenlijk technisch medisch en ontwerpen

Laatst gewijzigd op 02-01-2011 om 10:33.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2011, 13:00
Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Er is ook zon beroep weet ff niet meer hoe t heet maar dan verzin je bijvoorbeeld oplossingen zodat iemand die eigenlijk verlamd is kan bellen of koken En van die dagelijkse dingen dit was volgens mij icm een of andere therapie maar hierbij combineer je eigenlijk technisch medisch en ontwerpen
Dat is misschien wel een goed idee.
Uitvindingen 'bedenken' voor medische producten.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2011, 14:01
Tripp
Tripp is offline
Bio-Informatica.
Oud 02-01-2011, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Dat is ergotherapie. HBO.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2011, 20:54
Verwijderd
Naast biomedische techniek zou je ook technische geneeskunde kunnen overwegen, daarbij ligt de nadruk meer op de medische kant terwijl dit bij BMT meer de technische kant is.
Bio-Farmaceutische wetenschappen, medische informatiekunde en klinische technologie zijn ook nog opties, maar daar weet ik verder niet zo veel vanaf.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2011, 14:58
lisette--
lisette-- is offline
Citaat:
Naast biomedische techniek zou je ook technische geneeskunde kunnen overwegen, daarbij ligt de nadruk meer op de medische kant terwijl dit bij BMT meer de technische kant is.
Bio-Farmaceutische wetenschappen, medische informatiekunde en klinische technologie zijn ook nog opties, maar daar weet ik verder niet zo veel vanaf.
Ik heb inderdaad gehoord dat biomedische technologie en technische geneeskunde heel nauw op elkaar aansluiten. Bij technische geneeskunde heb je dan wel zowel de medische en technische kant van het verhaal, maar ik denk dat ik dat toch het ontwerpen mis. Dat heb je bij biomedische technologie wel. Trouwens ik heb gehoord dat je bij technische geneeskunde ook operaties mag uitvoeren, is dit zo want dat spreekt mij dan wel weer aan! Wat zijn de grootste verschillen tussen biomedische technologie en technische geneeskunde?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2011, 15:12
lisette--
lisette-- is offline
Ik heb inderdaad gehoord dat biomedische technologie en technische geneeskunde heel erg op elkaar lijken. Bij technische geneeskunde heb je wel te maken met zowel de technische als de medische kant van het verhaal, maar ik denk toch dat ik het ontwerpen mis. Ik heb wel gehoord dat je met technische geneeskunde operaties mag uitvoeren, is dat zo want dat spreekt mij ook wel aan! Wat zijn de grootste verschillen tussen technische geneeskunde en biomedische technologie
Met citaat reageren
Oud 04-01-2011, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Dat is ergotherapie. HBO.
Kan ergotherapie zijn, maar ook bewegingswetenschappen (universiteit)...maar volgens mij is er nog een studie...kan alleen even niet op de naam komen...

En je hebt ook nog bewegingstechnologie (is ook HBO).

Laatst gewijzigd op 04-01-2011 om 18:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten