Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2010, 14:00
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Dit is een probleem dat ik al wel heel lang had, maar meestal alleen als ik de computer aanzette, maar sinds vandaag moet het ongeveer elke 20 minuten en het is dodelijk vermoeiend, om maar te zwijgen over de stoppende youtube muziekjes, afgekapte msn gesprekken en 'page can not be displayed' faals.

Ik gebruik Windows XP met draadloos internet.
Ik gebruik de windows shizzle, en niet de software van m'n adapter (want dat faalt gewoonweg nog veel harder).

Echter, hiervoor dient bij de onderstaande foto het vinkje aangetikt te zijn. Dus dit doe ik, en kan dan gewoon internetverbinding maken. Staat deze niet aan, dan kan hij geen draadloze internetverbinding vinden ivm wireless zero configue zie artikel dumbfuckcode ergens in een nietbestaand iets.

Maargoed, ongeveer elke 20 minuten haalt hij zelf dit vinkje weer weg, en wordt ik dus van internet af geflikkerd. Hoe the F voorkom ik dit?

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2010, 18:00
freyk
freyk is offline
Ga, op het moment dat je er last van hebt, naar configuratiescherm > netwerkverbindingen en bekijk de status van je wireless kaart. Is het dan op dat moment uitgeschakeld of "actief" (-> slaapt)?

Als hij slaapt, raad ik je aan om naar je energieschema van je systeem en/of netwerkkaart te kijken en waarnodig aan te passen (vind je ook terug in je configuratiescherm en bij de eigenschappen-opties van je netwerkkaart)

Laatst gewijzigd op 30-12-2010 om 18:20.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2010, 08:13
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Hij is dan ingeschakelt, maar niet verbonden.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2010, 10:21
freyk
freyk is offline
Wat voor een besturingsysteem heb je? om wat voor een netwerkkaart hebben wij het?

Om te beginnen met een aantal mogelijke oplossingen, heeft microsoft een aantal oplossingen voor windows xp.
Oud 31-12-2010, 11:32
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Weet niet veel van het netwerk, maar geloof dat het Ziggo is met een sitcom modem.
Mijn adapter is een Gigaset USB 108, met drivers van minder dan 2 maand oud.

OS van mijn computer is XP 32 bit.
Heb gekeken via die link, en stap 1 om het op te lossen kan ik niet uitvoeren; het verficatiescherm is 'all grayed out', dus kan nergens op klikken.

De IEEE optie is echter niet aangeticked.

Ga methode 3 wel even toepassen, want usb zit nu wel bij ook mijn toetsenbord en muis aangesloten, wat vroeger niet zo was en dit probleem ook aanzienlijk minder voorkwam.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2011, 17:47
Koning
Koning is offline
SP3 mag ik hopen?

Vind je ten tijde dat zeroconf er mee kapt ook iets in de eventlogs? Kijk ook eens naar nieuwe drivers voor je adapter. Heb je ook nog andere wireless adapters gehad waarvan er nog drivers lopen te kloten? Kijk anders ook eens je opstart items na in msconfig.
Oud 03-01-2011, 18:18
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
SP3 mag ik hopen?

Vind je ten tijde dat zeroconf er mee kapt ook iets in de eventlogs? Kijk ook eens naar nieuwe drivers voor je adapter. Heb je ook nog andere wireless adapters gehad waarvan er nog drivers lopen te kloten? Kijk anders ook eens je opstart items na in msconfig.
sp2 geloof ik,

zeroconfig lijkt zichzelf ook wel uit te schakelen, maar aanzienlijk minder dan de keren dat [x]voorkeursnetwerken zichzelf uitschakelt.

eventlogs ben ik onbekend mee.

drivers zijnn nog geen 2 maand oud, maar zal ze even updaten.
bij msconfig staat gigaset software uit, hij maakt via windows verbinding, als ik deze aanzet runt hij het via de siemens software.

Heb geen andere adapters/drivers gehad.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten