Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2010, 07:47
LizardKing
LizardKing is offline
mag je eigenlijk wiet op zak hebben als je minderjarig bent? gewoon 1 gram ofso, en mag je het in een bos roken? of doen ze daar gewoon niet moeilijkk over?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2010, 08:29
SacredRose
SacredRose is offline
daar kunnen ze heel moeielijk over doen. het blijft drugsbezit en je bent minderjarig dus je mag het helemaal niet hebben. en in een bos roken mag op sommige plekken gewoon al niet. en met wiet is het drugs gebruik in het openbaar.
Oud 22-12-2010, 08:59
Verwijderd
Daar kunnen ze moeilijk over doen, alleen ze moeten wel een reden hebben om je te fouilleren. Geef ze die niet en draag lekker je grammetje in een diepe broekzak of rugtas over straat.

En in de bossen die ik ken is geen rookverbod, maar als je dan toch een joint in het bos moet roken suggereer ik dat je ergens uit zicht gaat staan.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2010, 10:02
LizardKing
LizardKing is offline
het bos staat er bekend om(; maar ik kijk wel of ik het ga doen want de vorige keer vond ik het niet egt een prettig idee om het bij me te hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2010, 16:30
MTpower
MTpower is offline
Minderjarigen vallen niet onder het gedoogbeleid, dus als minderjarige mag je helemaal niets op zak hebben qua hasj/wiet.

@Reverend: Als ze een vermoeden hebben om je daarvoor te fouilleren, dan is dat al genoeg
En anders verzinnen ze wel wat waardoor ze het toch mogen
Oud 22-12-2010, 18:13
Verwijderd
Citaat:
@Reverend: Als ze een vermoeden hebben om je daarvoor te fouilleren, dan is dat al genoeg
En anders verzinnen ze wel wat waardoor ze het toch mogen
Daarom moet je ze dus ook geen reden geven om je te fouilleren. Als je je niet als een mongool gedraagt op straat lijkt dat me niet al te lastig.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2010, 19:21
Wammus
Wammus is offline
Het is wettelijk gezien verboden om drugs te gebruiken in de openbare ruimte. Blowen valt onder drugs gebruiken en het bos valt onder de openbare ruimte dus technisch gezien is het verboden om te blowen in het bos. De praktijk leert dat als jij rustig op een bankje uit het zicht gaat zitten er geen hond moeilijk doet. Misschien een toevallige passant die de hond aan het uitlaten is ofzo maar die zal als hij 2 of meer mensen op een bankje in het bos ziet blowen zich eerst wel 3 keer achter zijn oren krabben en waarschijnlijk doorlopen en niets zeggen (ivm gevaar om mishandeld te worden). Mocht er toevallig een agent langs komen die zijn bonnenquota nog niet gehaald heeft ben je waarschijnlijk wel de lul maar de meeste doen er niet moeilijk over.

Wat betreft het op zak hebben heeft Reverend gelijk. Het is voor minderjarigen verboden het op zak te hebben maar zo lang jij je niet als een idioot gedraagt zal niemand er achter komen omdat er een gegronde reden moet zijn om je te fouilleren.
Oud 22-12-2010, 19:46
SacredRose
SacredRose is offline
ze hadden de bonnenquota toch afgeschaft? of ik heb het verkeerd gehoord.

maar je zal idd niet snel problemen krijgen als je rustig op een bankje buiten zit. als je maar geen overlast veroorzaakt.
ik zat laatst ook op een bakje te blowen en de man die voorbij kwam zei alleen maar: is het daar niet een beetje koud voor?
Oud 23-12-2010, 20:07
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
ze hadden de bonnenquota toch afgeschaft? of ik heb het verkeerd gehoord.
Dat zeggen ze ja, maar het aantal controles die ze houden hier in de buurt is altijd buitensporig hoog in december
Ik geloof er niet zo in dat de quota echt is afgeschaft, heeft waarschijnlijk gewoon een iets andere vorm gekregen.
Oud 24-12-2010, 23:54
Vice
Vice is offline
Is het niet een beetje koud om buiten te gaan blowen.
Oud 25-12-2010, 11:22
Verwijderd
Als je moet dan moet je.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2011, 23:10
michieleken
michieleken is offline
Smokin weed all day!<33
Met citaat reageren
Oud 04-01-2011, 16:16
race-konijn
race-konijn is offline
Bij mij laatst 3 vrienden, zaten in het parkje te smoken. Hadden alle 3 wiet op zak. Ze zijn alle 3 gepakt.
Hun ouders zijn ingelicht (de jongens waren minderjarig) en volgensmij kregen ze nog een kleine boete ofzo. Maar de politie vraagt dan: Wil je afstand van je wiet doen?
Maar ik en me vrienden hebben het ook altijd op zak, als de politie in de buurt is of je rent ff een hoekje om, of je stopt het in je onderbroek.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2011, 18:13
Verwijderd
"Wil je afstand van je wiet doen"?

Nou, liever niet? :')
Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 14:07
Verwijderd
Citaat:
"Wil je afstand van je wiet doen"?

Nou, liever niet? :')
Dan kunnen ze je meenemen en het op het bureau alsnog uit je zak kloppen hoor
Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 15:06
Verwijderd
Dan maar dat. Bij dergelijke nazi praktijken moet je ze het natuurlijk wel zo moeilijk mogelijk maken.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 16:18
Verwijderd
als je er niet vrijwillig afstand van doet wordt er beslag op gelegd
Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Dan maar dat. Bij dergelijke nazi praktijken moet je ze het natuurlijk wel zo moeilijk mogelijk maken.
Ja precies, weigeren je ID te geven etc.
Mag je eigenlijk zeggen "ga boeven vangen? ? of krijg je dan ook een boete
Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 17:48
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ja precies, weigeren je ID te geven etc.
Mag je eigenlijk zeggen "ga boeven vangen? ? of krijg je dan ook een boete
zal wel belediging zijn van een politieagent in functie blablabla dus dat zal wel een extra hoge boete worden.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 17:52
Verwijderd
Ik heb twee keer in korte tijd een boete gekregen omdat ze me zagen blowen, blijkt dat half amsterdam is aangemerkt als overlastgebied. Heb met de omen agenten nog ff een "discussie" gehad waarom ze niks doen aan de cokedealers op het damrak, en dat ik ze niet serieus nam op deze manier.

Er werd me alleen gevraagd om me joint uit te maken, en het OM zou me iets thuissturen, nooit gehad.
Maargoed ik ben wel meerderjarig.

Een keer toen ik minderjarig was, zaten ik en een vriend op de gracht, hij was nog aan het draaien.
Goeie oom agent met grijze baard kwam even vertellen hoe ie al sinds de jaren 60 bij de politie werkte, op leidseplein, toen de bulldog nog een PB was, lolz. En dat men toen 5 g hash al behoorlijk wat vond. Blabla heel levensverhaal en wat morele lessen verder, vriend nog steeds met gebrokkelde wiet/peuk tip en vloei in z'n hand.
Zolang we 'm niet opstaken, was alles oke, en toen ging ie weer weg :x
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten