Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2011, 11:19
Jason2
Jason2 is offline
Hallo allemaal, ik heb even een vraagje. Ik wil volgend jaar studeren voor hogere hotelschool, maar ik kan eigenlijk nog maar 2 talen en dat zijn dus Nederlands en Engels. Nu wil ik ook graag een 2de 'vreemde' taal erbij leren en dat wordt Frans. Ik heb dit jaar geen school meer omdat ik ben gestopt met mijn studie Small Business and Retail Management. Ik werk wel, maar ik kan een vrije dag aanvragen wanneer ik wil en dat kan dus erg handig uitkomen als ik frans wil leren.

Mijn vraag is, weet iemand waar ik een goede cursus Frans kan volgen? Of dat er ook een goede thuis cursus is? Ik heb wel een aantal cursussen gevonden, maar ik zou graag willen weten of iemand anders ook al eens een cursus Frans heeft gevolgd en of ze die goed vinden!
Ik wil namelijk graag, als het kan natuurlijk, later wel stage lopen in Frankrijk bij Disneyland Parijs ofzo

Dus een beetje kort samengevat:
- Wie kent er een goede Frans Cursus en is die aan te raden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2011, 13:02
Violet Vivian
Violet Vivian is offline
Of het aan te raden is weet ik niet, maar ik volg momenteel een cursus Creatief Schrijven van de LOI en ik weet dat ze ook verschillende talencursussen hebben. Kijk hier maar eens: http://www.loi.nl/talen/frans/index.htm?lid=mb2 Het is wel duur, maar je kunt zelf je niveau en tempo bepalen. Mijn schrijfcursus bevalt in elk geval wel erg goed, het materiaal werkt prima en de ondersteuning die je krijgt is super. Ik denk dat je aan de LOI wellicht wel het meeste zou hebben.
Oud 04-01-2011, 13:18
Jason2
Jason2 is offline
Citaat:
Of het aan te raden is weet ik niet, maar ik volg momenteel een cursus Creatief Schrijven van de LOI en ik weet dat ze ook verschillende talencursussen hebben. Kijk hier maar eens: http://www.loi.nl/talen/frans/index.htm?lid=mb2 Het is wel duur, maar je kunt zelf je niveau en tempo bepalen. Mijn schrijfcursus bevalt in elk geval wel erg goed, het materiaal werkt prima en de ondersteuning die je krijgt is super. Ik denk dat je aan de LOI wellicht wel het meeste zou hebben.
Oke , bedankt voor je advies, ik zal eens even kijken.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2011, 16:07
Verwijderd
Als je nu toch niet studeert, kun je misschien ook eens kijken naar de mogelijkheid om een halfjaar in Frankrijk te gaan werkreizen. Dan leer je het wel het snelst en het staat goed op je cv.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2011, 18:18
Scholier
Scholier is offline
Ik weet niet of het mogelijk is om goed Frans te kunnen spreken in maar één jaar...
Met citaat reageren
Oud 04-01-2011, 19:30
Em.
Em. is offline
Citaat:
Als je nu toch niet studeert, kun je misschien ook eens kijken naar de mogelijkheid om een halfjaar in Frankrijk te gaan werkreizen. Dan leer je het wel het snelst en het staat goed op je cv.
Dat dacht ik ook. Ga werken in Frankrijk! En zeker als je het kan combineren met lessen daar? Een halfjaartje woordjes leren levert niet zoveel op (denk ik) terwijl je een halfjaartje in een ander land véél sneller/beter leert. En het staat inerdaad mooi op je cv.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 12:01
Violet Vivian
Violet Vivian is offline
Ik denk dat het dan gemakkelijker is om de LOI-cursus te doen. Ik wil geen reclame maken of je overhalen of zo, maar dat zijn echt goede cursussen met niet alleen maar woordjes, maar ook echt zinnen die je echt in het dagelijks leven kunt gebruiken. En je krijgt support en uitleg van docenten. Ik denk dat je daar meer aan zult hebben, plus het is goedkoper... maar als je echt de Franse cultuur in wilt later, of stage wilt lopen in Frankrijk, zou het inderdaad geen slecht idee zijn om alvast naar Frankrijk te gaan.
Oud 07-01-2011, 09:51
ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
De beste manier is jezelf onder te dompelen in de Franse taal. En dan kan alleen door in een Franstalig gebied te gaan wonen. Neem daar een cursus, eventueel een NTI cursus meenemen (NTI is goedkoper en even goed als LOI) naar dat gebied. Daarnaast is het handig daar een kutbaantje te nemen voor wat sociale contacten en wat mensen te leren kennen.

Dus neem zo snel mogelijk ontslag bij je huidige werk en ga richting Frankrijk.
Reageren

Regels voor berichten