Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2011, 22:11
Verwijderd
Hee

Ik ben verliefd, maar niet zomaar verliefd. Ik ben verliefd op iemand van het internet, maar ik weet niet of dit fout is. Hij wil mij een keer ontmoeten maar ik weet niet of ik dat moet doen. Kunnen jullie alsjeblieft tips geven?

Dankje
xx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2011, 00:36
Nyuuu
Nyuuu is offline
Hallo,

Ik heb een tijdje een relatie gehad met een Franse jongen die ik ook via het internet heb ontmoet. Ik weet niet hoe lang jij deze jongen al kent, en hoe goed je al kent, maar probeer in iedergeval 100% zeker ervan te zijn dat hij echt is wie hij zegt te zijn.
Het beste is ook dat jij contact hebt met zijn vrienden, en andersom. Zo kun je iemand sneller vertrouwen.
Als je dit alles weet, dan kun je zeker een keer met hem afspreken, want dat is natuurlijk toch een stuk leuker dan via dat scherm.
Als je hem toch nog niet zo heel goed kent, maar wel wilt ontmoeten, zorg er dan voor dat je dit doet in een plek met veel mensen. In mijn mening kan er dan niet zo heel veel mis gaan.

Ik heb overigens al meerdere keren internetvrienden ontmoet in het echt, nog nooit vervelende dingen meegemaakt ^^
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 08:43
Breakdown
Breakdown is offline
Ik zou heel erg oppassen met jongens van het internet.
Er zijn natuurlijk ook veel mensen die zich anders voor doen dan wie ze in werkelijkheid zijn.
Daarbij komt dat je via msn natuurlijk veel makkelijker praat dan in RL.
Dus misschien is hij wel heel relaxed over msn enzo en weet hij zichzelf niet zo goed uit te drukken in RL.

Maar ik zou als ik jou was ergens naartoe gaan met hem. Iets leuks gaan doen ofso?
Verzin wat leuks=D
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 12:13
Verwijderd
Het is niet gek gevoelens te ontwikkelen na intensief contact op internet

Wel zeg je dat hij wil afspreken, en jij het niet weet. Klinkt alsof je het liever niet doet. Als je iets niet wil, doe het dan niet.

Mocht je toch met hem afspreken, denk dan aan een paar zaken:
- Neem iemand mee. Een vriendin of zus, zodat je niet alleen bent.
- Spreek af op een openbare plaats en ga niet direct ergens mee naartoe.
- Laat mensen weten waar je bent. Telefoonnummers en verdere informatie, locatie. Zeker als je niemand meeneemt.
- Spreek af op een plek bij jou in de buurt. Een groot station, bijvoorbeeld. Hij wil jou zien en mag best het meeste reizen doen. Jij voelt je ietsje meer op je gemak.
- Stel eventueel een termijn in, bijvoorbeeld dat je nog drie maanden wil wachten met elkaar zien. Wil hij dit niet, dan is ie het niet waard en wil hij waarschijnlijk zo snel mogelijk dingen die jij niet wil.

Je bent 13 en denkt misschien situaties en mensen prima zelf te kunnen inschatten, maar wees gewoon voorzichtig.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 00:54
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Alles wat hierboven wordt gezegd ja.

Maar toen ik 14 was, had ik ook een internetvriendje. De eerste keer dat ik hem irl zag, was het erg fijn Daarna ook trouwens hoor
Ik weet niet hoe ver hij bij je vandaan woont, maar onthoud wel dat het niet altijd even makkelijk is een internetvriend te hebben. Buiten het feit dat hij er ook niet altijd in de levende lijve voor je is, moet je ook oppassen dat je niet de rest van je leven buitensluit en je alleen maar naar je computerscherm zit te kijken.

Verder raad ik je aan om voorzichtig te doen, iemand kan de eerste (paar) keer leuk en aardig doen en dan ineens omslaan. Niet dat je na de eerste keer wel bij hem kunt afspreken ofzo, ook na de eerste keer moet je op je hoede blijven, omdat helaas weinig mensen nog te vertrouwen zijn.

En last but not least, als jij niet zeker weet dat je hem wilt ontmoeten, doe het dan niet. Als hij dingen wilt die jij niet wilt, doe die dan ook niet!

Ik hoop dat alles goed gaat
Oud 11-01-2011, 08:53
Breakdown
Breakdown is offline
Heb ook een ex in Volendam en ik woon zelf in Rotterdam dus dat was ook een lange afstand.
Maar we hadden nog geen gevoelens voor elkaar voordat we elkaar hadden ontmoet, maar toen we elkaar ontmoette was het wel gelijk raak.

Het was wel allemaal heel gezellig enzo over msn en dat soort dingen, maar ik kan geen gevoelens ontwikkelen voor iemand die ik ken over internet=']
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 20:53
Verwijderd
Bedankt iedereen,
en ja ik wil hem heel graag ontmoeten, maar ik ben natuurlijk ook bang voor van die ''foute'' jongens, dus wist ik het niet zeker. Nu ga ik het weer proberen..
bdankt!!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 21:33
JustADreamer
JustADreamer is offline
Sowieso, heb het er over met je ouders. Zij kunnen over het algemeen wel inschatten of hun kind klaar is voor zoiets. Zeggen ze nee, houdt je er dan ook aan, dat doen ze echt niet voor niets (tenzij je op je 18e natuurlijk nog zoiets niet mag). Daarnaast voorkom je een hoop gezeik als je ouders er vanaf weten, als er iets gebeurd weten ze waar je uithangt en hoeven ze daar niet via via achter te komen, én je geeft hiermee aan dat je te vertrouwen bent, wat je in toekomstige situaties weer handig uit zal komen.

Daarnaast, ik vind 13 nog errug jong om met een persoon die je alleen van internet kent af te spreken. Ik mocht dat toen écht nog niet, met een reden, want je weet nooit of de persoon die zich zo lief en leuk voordoet in het echt ook zo is. En over het algemeen beschik je als 13jarige nog niet over genoeg mensenkennis om een persoon goed in te schatten. Ook vond ik op die leeftijd nee zeggen moeilijk, want wat als de ander me daardoor niet meer aardig vind?

Als je toch gaat afspreken, laat hem dan naar jou toe komen, als hij die moeite niet wil doen moet je er al niet aan beginnen. Daarnaast kun je misschien vragen of jullie eerst eens kunnen bellen, of hem vertellen dat je graag nog even wilt wachten en hem graag nog beter leert kennen. Gaat hij erg lopen aandringen en pushen en snapt hij niet waarom je twijfelt/het spannend vind, dan zou ik het niet doen. Zo iemand kan naar mijn mening geen goede bedoelingen er bij hebben. En als hij heel nonchalant doet, zo van: dan toch niet... Dat zou ik ook niet bepaald vertrouwen, hij mag het best jammer vinden dat je hem niet wil zien.
Oud 12-01-2011, 07:23
honkballertje
honkballertje is offline
waarom zou een jongen die niet naar haar toe gaat niet de moeite waard zijn?
is dat een soort onderdeel in de emancipatie wat nog niet klaar is ofzo? jongens moeten maar naar ons komen, anders moet je er geen aandacht aan besteden. lekker is dat als die jongen er ook zo over denkt, terwijl hij ook gevoel voor haar zou hebben. iemand moet de eerste stap zetten en ik had verwacht dat we inmiddels wel zo ver waren dat dat niet per se de jongen hoeft te zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 08:25
Breakdown
Breakdown is offline
Citaat:
waarom zou een jongen die niet naar haar toe gaat niet de moeite waard zijn?
is dat een soort onderdeel in de emancipatie wat nog niet klaar is ofzo? jongens moeten maar naar ons komen, anders moet je er geen aandacht aan besteden. lekker is dat als die jongen er ook zo over denkt, terwijl hij ook gevoel voor haar zou hebben. iemand moet de eerste stap zetten en ik had verwacht dat we inmiddels wel zo ver waren dat dat niet per se de jongen hoeft te zijn.
Ik vind dat je dit niet logisch beredeneerd...

Hoevaak hoor je dat een meisje afspreekt met iemand van het internet en vervolgens blijkt die gozer waarmee ze afspreekt een pedofiel te zijn.. Toch nog behoorlijk vaak naar mijn inzien.

En andersom...Hoevaak hoor je nu dat een jongen met een meisje afspreekt en dat dat meisje een vrouw blijkt te zijn die die jongen wil verkrachten?

Ik vind het logisch dat een jongen naar het meisje hoort te gaan dat schept wat meer vertrouwen dat die jongen echt wat voor der voelt omdat hij er dan moeite voor doet?

Althans zo zie ik het dan natuurlijk...
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 09:17
Verwijderd
Het gaat niet om emancipatie of een principe, het gaat erom dat je een bevestiging hebt dat het ook voor hem bijzonder is. Dat hij niet op dit moment met nog zes anderen een gesprek heeft en bij ze allemaal vist totdat hij beet heeft en diegene heeft waar hij 'm wil hebben. Ik had het ook geadviseerd aan een jongen die met een potentieel vriendje zou afspreken.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 18:44
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ik vind dat je dit niet logisch beredeneerd...

Hoevaak hoor je dat een meisje afspreekt met iemand van het internet en vervolgens blijkt die gozer waarmee ze afspreekt een pedofiel te zijn.. Toch nog behoorlijk vaak naar mijn inzien.

En andersom...Hoevaak hoor je nu dat een jongen met een meisje afspreekt en dat dat meisje een vrouw blijkt te zijn die die jongen wil verkrachten?

Ik vind het logisch dat een jongen naar het meisje hoort te gaan dat schept wat meer vertrouwen dat die jongen echt wat voor der voelt omdat hij er dan moeite voor doet?

Althans zo zie ik het dan natuurlijk...
je hebt gelijk. eigenlijk paste die reactie niet echt in dit topic, maar was het meer in het algemeen. zo van: ja als een jongen een relatie wilt komt hij maar naar mij toe, als een jongen serieus is komt hij maar naar mij toe. alsof het nooit andersom zou kunnen...

ach ergens op een punt afspreken wat tussen de 2 woonplaatsen in ligt is ook geen slecht plan. dan laten ze beiden zien dat ze er voor willen gaan
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 18:51
meisje1234510
meisje1234510 is offline
ik heb der ook een gehad en weet precies wie dat is het was gewoon degene waar ik op ben en hadden we dus een relatie xD
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 19:32
DAH
DAH is offline
Citaat:
Ik zou heel erg oppassen met jongens van het internet.
Er zijn natuurlijk ook veel mensen die zich anders voor doen dan wie ze in werkelijkheid zijn.
Daarbij komt dat je via msn natuurlijk veel makkelijker praat dan in RL.
Dus misschien is hij wel heel relaxed over msn enzo en weet hij zichzelf niet zo goed uit te drukken in RL.

Maar ik zou als ik jou was ergens naartoe gaan met hem. Iets leuks gaan doen ofso?
Verzin wat leuks=D
Off-topic: Ik durf zo'n beetje niet met het meisje te praten waar ik verliefd op ben, maar ik chat wel eens met haar enzo. Ik ben zo'n iemand die verstijfd.
Reageren

Regels voor berichten