Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2011, 18:18
student-288
student-288 is offline
hallo,

ik heb een vraag over een 4 uren contract. (4 uur per week).

als er meer uren wordt gemaakt als 4 uur, kunnen deze voor hetzelfde uurloon worden uitbetaald, tot een zeker limiet, moet het bedrijf extra belasting betalen. (zover mij duidelijk is).

klopt het dat ik bij dit contract geen recht hebt op vakantie uren, belastingteruggave? (soort van oude TJ biljet)

En wat is ongeveer het minimum loon van een 18 jarige student werkend in de tuin en akkerbouw?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2011, 20:34
Balance
Balance is offline
Je hebt altijd recht op vakantiegeld. Het bedrijf kan er alleen voor kiezen om dat maandelijks bij je loon uit te keren. Daardoor lijkt het alsof je geen vakantiegeld krijgt, maar in werkelijkheid zit het bij je uurloon inbegrepen.
Wat betreft vakantie uren: je hebt gewoon recht op vakantie uren. Maar wederom: men kan er voor kiezen om dit in geld te vertalen en het je uit te keren, waardoor het lijkt alsof je geen vakantie uren hebt. Je kan dan nog wel vakantie opnemen (in overleg), alleen krijg je dan niet doorbetaald.
En wat betreft belastingteruggave: dit heeft niks te maken met het aantal uren dat jij werkt, maar met of je wel of niet loonheffingskorting laat toepassen. Doe gewoon belastingaangifte, dan zie je vanzelf wat je nog terug krijgt.
Oud 31-01-2011, 20:35
Balance
Balance is offline
En ik verplaats dit naar G&R.
Oud 01-02-2011, 10:00
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Wat balance zegt. Vaak luid uren in dergelijke weinig-uren situatie als bijvoorbeeld €7,05 inclusief vakantiegeld.

Zou je die maand 1 uur werken, krijg je dus 7,05 uitgekeerd. In mei krijg je dan niks.

Wat je anders zou krijgen is dat je bijv 7 euro verdiend excl. vakantie geld.
Werk je dan 1 uur in die maand, krijg je 7 euro. Die overige 5 cent krijg je dan pas in mei.

Dit wordt vaak gedaan omdat het gaat om relatief kleine bedragen.
Vakantiegeld is vaak niet zo heel veel bij oproepkrachten en dergelijke. Het wegzetten en appart houden kost administratie, tijd en geld, en levert weinig op. De "bonus" die jij zou krijgen bij de uitkering is dan ook heel erg beperkt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten