Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2011, 18:51
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Ja, ik werd dus gevraagd of ik interesse had voor callcenter werk ik heb de formulier vorige week ingevuld en ik ben net door hun gebeld.
Ik heb morgen al een afspraak, dit is voor het eerst dat ik moet solliciteren.
Hebben jullie tips ? wat kan ik verwachten dat er gevraagd wordt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2011, 07:48
Verwijderd
Moet je inbound of outbound bellen?

In het geval van outbound, zullen ze je vragen of je commercieel bent ingesteld, een goede, vlotte babbel hebt, met een target kunt omgaan en wellicht ook een rollenspel waarin zij een moeilijke klant zijn, en jij moet laten zien hoe jij die klant gaat overtuigen van het product.

In het geval van inbound, zullen ze je vragen hoe je met boze klanten kunt omgaan (dit ook eventueel met een rollenspel), hoe je een klant met een vraag denkt te gaan helpen en ook of je commercieel bent ingesteld (immers, je zult ook klanten tegenkomen die bellen om op te zeggen, en dan moet jij ze toch overhalen te blijven).

In alle gevallen; je moet netjes en duidelijk overkomen; zeker in het geval van outbound werk, zullen ze je vragen of je dit werk aankan en waarom je denkt dat je daarvoor geschikt bent (het verloop is daar nogal hoog, als jij jezelf niet binnen een maand bewijst als een verkoper, lig je er meestal wel uit. en daarna houdt het niet op, elke maand moet jij je bewijzen; bedenk dus ook zelf of je met deze druk om kan gaan).

Als laatste; iedereen is zenuwachtig als ze gaan solliciteren, daar zijn ze echt niet verbaasd over.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2011, 07:49
Adore
Adore is offline
- Zorg dat je netjes gekleed bent. Dat hoeft niet compleet op chic, kleed je verzorgd (en voor een callcenter: laat de spijkerbroek liggen). Geen gaatjes of losse naadjes, liefst gestreken, enz.
- Bedenk je wat het bedrijf doet en wat jouw werkzaamheden zullen zijn. Beeld het je in en zoek eventueel via internet gegevens van het bedrijf op, zodat je ook weet waarvóór je gaat solliciteren. In- of outbound maakt ook een verschil in werkzaamheden.
- Bedenk wanneer je beschikbaar bent. Als je bijvoorbeeld nog naar school gaat of studeert, kun je zelf te maken hebben met wisselende roosters waar je je werk omheen moet plannen. Meestal is dat geen probleem bij callcenterwerk, maar beter is het als je dat zeker weet.
- Bedenk vragen die voor jou van belang zijn. Werktijden, salaris, enz. Ook jij hebt er belang bij dat je een baan aanneemt waarvan je weet dat die aan jouw eisen voldoet. Stel wel redelijke wensen/eisen voor jezelf. Begin er niet in het gesprek meteen over, dat is niet geheel netjes. Bekijk eerst of de baan je goed klinkt.

Neem je CV mee, ook al staat daar nog niet zoveel op. Sowieso is het voor het bedrijf handig je persoonsgegevens e.d. overzichtelijk op een rijtje te hebben.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2011, 08:56
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Belangrijkste is misschien nog wel om niet te klagen en zeuren. Dat is altijd irritant, niet alleen in sollicitaties. Maar als X zuigt, en Y kut is en Z echt bagger was, dan komt het bij iemand anders ook wel opdagen dat het misschien niet aan X, Y en Z ligt maar aan jouzelf, en je hun werk dus ook maar klote vindt.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2011, 16:06
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
guess what!!
Ik ben aangenomen : )
Ik krijg eerst paar weken cursus rollenspel.
Salaris = 5.50 bruto.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2011, 17:00
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
guess what!!
Ik ben aangenomen : )
Ik krijg eerst paar weken cursus rollenspel.
Salaris = 5.50 bruto.
Dat is dan zwart werk, en je hebt je laten naaien. Dat is immers minder dan het wettelijk minimumloon.
Oud 03-02-2011, 17:31
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Citaat:
Dat is dan zwart werk, en je hebt je laten naaien. Dat is immers minder dan het wettelijk minimumloon.
Maar volgens mij is het geen "Zwartwerk" want er gaat nog belasting van af.
En bij zwartwerk betaal je geen belasting.
Of hebben ze mij echt genaaid?

Laatst gewijzigd op 03-02-2011 om 17:58.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2011, 18:02
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Dat ligt toch aan de sector en leeftijd? Ik verdiende ook 5,50 bruto ofzoiets, en dat was op mijn 19e toch echt gewoon minimumloon hoor... Dat ik daar nu mijn bed niet meer voor uitkom lijkt me vanzelfsprekend...
Oud 03-02-2011, 18:50
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Citaat:
Dat ligt toch aan de sector en leeftijd? Ik verdiende ook 5,50 bruto ofzoiets, en dat was op mijn 19e toch echt gewoon minimumloon hoor... Dat ik daar nu mijn bed niet meer voor uitkom lijkt me vanzelfsprekend...
Oh oke, ik ben nu 15 dus dan zal het wel genoeg zijn : )
Met citaat reageren
Oud 03-02-2011, 20:48
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Oh oke, ik ben nu 15 dus dan zal het wel genoeg zijn : )
Mja, dan kan het wel. Onder de 18 en onder de 16 gaat het rap naar beneden.
Oud 03-02-2011, 21:47
Adore
Adore is offline
Voor jouw leeftijd is dat netjes, ja. Gefeliciteerd.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 07:39
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Citaat:
Voor jouw leeftijd is dat netjes, ja. Gefeliciteerd.
Bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten