Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2011, 12:01
perrydb
perrydb is offline
Hallo.

een paar maanden geleden heb ik een meisje leren kennen die wel redelijk verweg woonde. ik chatte altijd met haar en we gingen smsen. uiteinderlijk begon ik steeds meer te voelen voor haar. en zij voor mij. we hebben echt een geweldige tijd gehad. nooit geruzied en ik liet der gewoon uitgaan. misschien was dat een fout.
1 maand na dat we verkering hadden. had ze me een smsje gestuurd dat ze steeds minder voor me begon te voelen. Ineens!. ik ging letterlijk kapot van binnen. heel mijn wereld stortte in elkaar. en ik zat met mijn vraagtekens.

hoe komt het dat je niks meer voelt?
(dat heeft normaal wel een reden)

maar daar antwoordt ze op: Ik weet het niet. ik vind je gewoon niet meer leuk, daar kan ik toch niks aan doen?

na wat verdere informatie heb ik dit eruitgehaald:

Ze is pas jong en wil genieten van haar leven. ze wilt uitgaan zonder ergens op te letten.

ze begint ook gewoon bot tegen me te worden als ik zeg hoe veel ik nog om haar geef. en dat ze me echt pijn heeft gedaan.
Ook weet ik nog steeds niet waarom het uit is.
ik zit nu met allemaal dingen in me hoofd waarom.

Kan iemand me misschien hiermee helpen?

ik vind het ook moeilijk om dit te verwerken. ik dacht echt dat ze de ware was. maar het lijkt net of ze me aan `t lijntje heeft gehouden en gewoon heeft laten vallen als een baksteen..

Gr Perry
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2011, 12:10
Breakdown
Breakdown is offline
Citaat:
ze begint ook gewoon bot tegen me te worden als ik zeg hoe veel ik nog om haar geef. en dat ze me echt pijn heeft gedaan.
Ook weet ik nog steeds niet waarom het uit is.
ik zit nu met allemaal dingen in me hoofd waarom.

ik vind het ook moeilijk om dit te verwerken. ik dacht echt dat ze de ware was. maar het lijkt net of ze me aan `t lijntje heeft gehouden en gewoon heeft laten vallen als een baksteen..

Gr Perry
Over deze 2 punten heb ik even een opmerking..

-Als jij blijft zeggen tegen een meisje dat jou al niet meer leuk vind dat ze veel voor je betekent en dat ze echt pijn heeft gedaan snap ik dat ze dat op een gegeven moment heel erg zat zal worden en dus bot zal gaan doen dus ik begrijp haar enigzins wel ja.

-Ik vind na een maand iemand de ware voor je noemen al wel HEEEEEEEl erg snel.
Dus misschien voelt ze zich een beetje opgeeist enzo...Weet niet ken verder de situatie ook niet.

heb je haar ooit in het echt gezien?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 12:11
miekmuis
miekmuis is offline
Het kan toch prima dat zij gewoon niet meer verliefd was? Vaak weet je zelf inderdaad niet waarom dat zo is, gevoelens zijn ook niet gebaseerd op logica. Hoe kut het ook voor jou is, als ze niet meer verliefd op je is kun je dat alleen maar accepteren. Als jij dan steeds maar blijft hangen in je gevoel voor haar en haar daar ook steeds in betrekt kan ik me best voorstellen dat zij dan wat bot gaat doen.
Oud 19-01-2011, 12:16
perrydb
perrydb is offline
tuurlijk zag ik haar. en ik had maar 1 maand met haar. maar van te voren kende ik haar al. maar het lijkt gewoon net dat ze me aant lijntje heeft gehouden. en ja ik voel me vreselijk rot daardoor. en ik weet gewoon niet wat ik moet doen. ik blijf maar vragen waarom waarom waarom. omdat ik het gewoon niet snap dat het ineenkeer over is.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 12:20
perrydb
perrydb is offline
Ik ben een gevoelig persoon. en ben echt nauwkeurig op zoek naar een vriendin. ik vond haar echt zo perfect. dat ik alles voor haar over had. maar ze had vaak geen tijd. ze wilde uitgaan zonder ergens op te letten. en als ik zei dat ze niet uit mag gaan zonder mij. had ze het gelijk verbroken. dat is weer iets wat ik niet snap.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 12:20
miekmuis
miekmuis is offline
Nog maals, gevoelens kun je niet sturen, dus het heeft geen enkele zin om haar te vragen waarom. Dat is voor haar alleen maar heel irritant en ik denk dat je blij moet zijn dat ze er überhaupt nog iedere keer antwoord op wil geven. Ik gok dat jullie nog niet zo oud zijn?
Oud 19-01-2011, 12:21
Volk
Volk is offline
Citaat:
tuurlijk zag ik haar. en ik had maar 1 maand met haar. maar van te voren kende ik haar al. maar het lijkt gewoon net dat ze me aant lijntje heeft gehouden. en ja ik voel me vreselijk rot daardoor. en ik weet gewoon niet wat ik moet doen. ik blijf maar vragen waarom waarom waarom. omdat ik het gewoon niet snap dat het ineenkeer over is.
Ze heeft je juist niet aan het lijntje gehouden, ze is oprecht geweest. En gevoelens kunnen gewoon opeens verdwijnen, dat jij dat niet snapt maakt niet dat zij jou aan het lijntje heeft gehouden. Het beste wat je nu kunt doen is het contact verbreken en doorgaan met je leven.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 12:21
Breakdown
Breakdown is offline
Hoe oud ben je btw?

Want als je jong bent is het inderdaad leuker als je lekker door het leven kan razen en lol kan maken.

Dat heb ik zelf ook gedaan, maar sinds ik 20 ben heb ik toch wel zin in meer wat vastheid en wil ik me wat meer gaan settelen en wordt je toch een stuk serieuzer qua opleiding en wordt je gewoon volwassener.

Althans dat ben ik dan xD
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 12:22
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ik ben een gevoelig persoon. en ben echt nauwkeurig op zoek naar een vriendin. ik vond haar echt zo perfect. dat ik alles voor haar over had. maar ze had vaak geen tijd. ze wilde uitgaan zonder ergens op te letten. en als ik zei dat ze niet uit mag gaan zonder mij. had ze het gelijk verbroken. dat is weer iets wat ik niet snap.
Natuurlijk verbreekt ze het dan meteen. Je bent haar vriend, niet haar vader, je hebt haar niks te verbieden.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 12:23
Breakdown
Breakdown is offline
Citaat:
Natuurlijk verbreekt ze het dan meteen. Je bent haar vriend, niet haar vader, je hebt haar niks te verbieden.
inderdaad.

Zij heeft ook haar eigen leven jullie zijn nog niet getrouwd
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 12:30
Roosje
Roosje is offline
En al waren ze getrouwd!
Oud 19-01-2011, 12:32
Breakdown
Breakdown is offline
Agree...

Dan gun je elkaar nog al het plezier van de hele wereld.
Ik zeg ook niet tegen mijn vriendin van hey...Dat stappen vanavond he...Dat gaat niet door want je mag niet van me!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Hoe oud ben je btw?

Want als je jong bent is het inderdaad leuker als je lekker door het leven kan razen en lol kan maken.

Dat heb ik zelf ook gedaan, maar sinds ik 20 ben heb ik toch wel zin in meer wat vastheid en wil ik me wat meer gaan settelen en wordt je toch een stuk serieuzer qua opleiding en wordt je gewoon volwassener.

Althans dat ben ik dan xD
Alsof razen en lol maken recht tegenover settelen staat Jemig, ik ben nog steeds aan het razen en lol maken en dat wil ik mijn hele leven blijven doen hoor.

Topicstarter, het klinkt alsof jullie allebei zo jong zijn dat je nog niet goed weet wat je met je gevoelens aanmoet en wat ze betekenen. Jij hebt je er helemaal door laten overweldigen, waardoor je nu in de put zit. Zij weet waarschijnlijk niet precies of ze je nu alleen maar leuk vond, of de relatie interessant, of dat ze wel verliefd was maar het wordt eng/benauwend als het zo dichtbij komt... hoe dan ook viel het blijkbaar nogal tegen. Dat ligt niet aan jou, maar gewoon aan de situatie en de leeftijd...

Ik had op m'n zestiende ook een vriendje die ik na 3 maanden dumpte 'omdat ik niets meer voor hem voelde'. In de praktijk kwam het er meer op neer dat ik uberhaupt niet echt verliefd op hem was en het meer een experiment was, een hoe-voelt-het-om-verliefd-te-zijn, hoe-voelt-het-om-een-vriendje-te-hebben. Dat geldt voor haar waarschijnlijk ook. En in zekere zin voor jou ook, want wat jij nu hebt gedaan is óók niet helemaal een gezonde manier van in een relatie staan

Balen, maar het komt wel weer goed. Je loopt vanzelf tegen iemand aan met wie je het zo leuk hebt dat zij niet eens denkt aan gevoelens die verdwijnen
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 12:40
Breakdown
Breakdown is offline
Dat zeg ik ook niet.

Maar het wordt toch wel minder nadat je ouder wordt en je gaat settelen..
Als je ouder wordt zal je zeker nog steeds wel gaan stappen en weet ik het allemaal niet, maar wordt toch minder vergeleken met wanneer je jong was=]
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 13:04
perrydb
perrydb is offline
Ik heb het haar ook niet verboden! maar er is gewoon iets. ze achterhoudt iets. iets wat ze niet durft te vertellen. maar dat kan ik niet uitleggen. en daar probeer ik juist achter te komen. en ik weet zeker. de dag voordat ze het uitmaakte kwam ze nog gezellig langs om naar de stad gaan en kado kopen. en de volgende dag is het uit? in 1 dag kunnen de gevoelens niet veranderen. geloof ik?
en ik ben 19. zij is 1 jaartje jonger.
maar ik moet het gewoon accepteren zoals het is. dus?
maar nogmaals. ik ben een gevoelig persoon. en kan moeilijk met deze stuff omgaan.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 13:08
perrydb
perrydb is offline
Jullie snappen wel dat ik anders denk dan jullie. he.
ik weet ook wel dat het goed komt. maar daar denk ik nu gewoon even niet aan.
en het contact met haar verbreken doe ik helemaal niet. we hebben samen besloten om gewoon vrienden te blijven.
dus dat is weer een opluchting.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 13:14
AnneElise
AnneElise is offline
Citaat:
Ze heeft je juist niet aan het lijntje gehouden, ze is oprecht geweest. En gevoelens kunnen gewoon opeens verdwijnen, dat jij dat niet snapt maakt niet dat zij jou aan het lijntje heeft gehouden. Het beste wat je nu kunt doen is het contact verbreken en doorgaan met je leven.
Mee eens! Ze had je juist aan het lijntje gehouden door te doen alsof er 'niks' aan de hand was. Gewoon een relatie hebben, terwijl ze er eigenlijk niet van genoot. Je wil toch ook dat de andere partij het net zo leuk heeft? En dat had ze niet, dus is het goed van haar geweest om er mee te kappen. Hoe hard het ook is. En er lopen genoeg mensen op aarde rond, dus voor wanhoop is geen tijd
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 13:15
Breakdown
Breakdown is offline
Ik heb het ook gehad hoor

Ik was bij mijn vriendin en die dag daarna belde ze me ja ik voel het niet meer het is uit...
Die dag daarvoor ben je nog gewoon lol aan trappen als een verlieft stelletje en volgende dag is het over..

Toen kwam het er bij mijn ex dus op neer dat het bindingsangst was wat ik via via te horen kreeg van een vriendin van haar dus misschien geld dat ook voor haar dunno?

Contact verbreken hoeft ook niet.
Dat is een beetje een paardenmiddel..xD
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 13:17
Nebel
Nebel is offline
Tijdelijk contract verbreken? Je kan niet meteen vrienden met iemand worden als je er nog verliefd op bent. Doe je jezelf alleen maar pijn mee.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 13:17
AnneElise
AnneElise is offline
Citaat:
en het contact met haar verbreken doe ik helemaal niet. we hebben samen besloten om gewoon vrienden te blijven.
No offense, maar ik zou dat vrienden blijven niet zo nauw nemen. Ik hem het laatst ook uitgemaakt met mijn vriendje en nee, dat ging ook niet van de ene op de andere dag over. Waarschijnlijk voelde ze het al aankomen, maar wou ze je niet kwetsen of wilde ze het zelf niet! Je blijft ook voor je zelf maar zeggen dat het niet zo is, en dat je nog verliefd bent .Maar dan op een moment (dus dat kan van de ene op de andere dag zijn) is het over en weet je het echt. En als je nu vrienden blijft dan blijf jij je gekwetst voelen als je haar om je heen hebt. En bedenk eens hoe het is als zij straks weer met een ander gaat daten (of meer).
En ik snap het hoor, hoe je hier mee omgaat. Als je verliefd bent kun je daar niks aan doen! En je bent gewoon een gevoelige jongen, niks mis mee (daar vallen meisjes vaak juist op!)
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het haar ook niet verboden! maar er is gewoon iets. ze achterhoudt iets. iets wat ze niet durft te vertellen. maar dat kan ik niet uitleggen. en daar probeer ik juist achter te komen. en ik weet zeker. de dag voordat ze het uitmaakte kwam ze nog gezellig langs om naar de stad gaan en kado kopen. en de volgende dag is het uit? in 1 dag kunnen de gevoelens niet veranderen. geloof ik?
en ik ben 19. zij is 1 jaartje jonger.
maar ik moet het gewoon accepteren zoals het is. dus?
maar nogmaals. ik ben een gevoelig persoon. en kan moeilijk met deze stuff omgaan.
Ik snap je wel hoor..

Ik heb ook nooit begrepen hoe gevoelens bij iemand ineens kunnen veranderen. Het enige dat je kunt aannemen (hoe vervelend dat ook is), is dat er sowieso wat minder gevoelens zijn geweest van haar kant dan van jouw kant.

Verder kwam je denk ik wel iets te opdringerig op haar over.. je was waarschijnlijk zo happy dat je wat met haar had, dat je dat meteen heel duidelijk hebt laten merken en je hebt dingen die je voelde en dacht (bijv. dat zij niet uit mocht gaan) te direct verwoord tegenover haar. Soms kun je iets vervelend vinden, maar dan moet je eerst even denken of het wel zo slim is er iets van te zeggen. En het tonen van je gevoelens moet je ook een beetje doseren, anders krijgt de ander niet de kans om naar jou te verlangen.. een beetje opbouwen
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 07:05
Jason2
Jason2 is offline
Citaat:
Nou heb ik hier wel ervaring en weet ik dat nu al meteen vrienden willen worden niet echt gaat lukken. Ik dacht er hetzelfde over met mijn vriendin, 2 jaar relatie gehad, om vrienden te blijven, maar het enige wat er van kwam was dat ik haar ging missen. Verbreek gewoon het contact voor een maand ofzo, dan voel je je gelijk al een stuk beter aan het eind. Geloof me ik dacht hetzelfde in het begin 'ik kan echt geen maand zonder' maar je gaat je steeds beter voelen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 09:45
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik denk dat je niet zo moet obsederen met het zoeken naar een reden voor het feit dat het uit is. Gevoelens zijn de basis voor een relatie en ook de basis voor het einde van een relatie, daar hoeft geen logische reden achter te zitten. Je moet ook niet wanhopig proberen om haar dingen te laten zeggen die ze misschien niet zo meent alleen maar zodat jij een verklaring hebt. Als je blijft aandringen op dat ze misschien iets achterhoudt gaat ze misschien wel roepen dat ze op een andere jongen verliefd is geworden, terwijl dat niet zo is, alleen maar om van jou af te zijn.
Laat het gewoon rusten. Dat ze het uitmaakt op dezelfde dag dat ze je nog heeft gezien wil niet zeggen dat ze tussen het moment dat ze je zag en het moment van uitmaken opeens iets heel anders is gaan voelen, misschien voelde ze zich al langer zo. Er moet toch een moment komen om je gevoelens uit te spreken, en dat is nog altijd beter dan jou laten denken dat ze ook zoveel van jou houdt terwijl dat niet zo is.
Ik weet dat het gewoon laten rusten niet makkelijk is. Dat jij zo gevoelig bent maakt het ook zeker niet makkelijker, maar het is geen excuus om het dan maar niet te doen. Het blijft de beste keus, ook al is het moeilijk.
Reageren

Regels voor berichten