Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nee.
Wat Vodafone zegt klopt. GSMeasy koopt abonnementen bij Vodafone in, en toestellen bij Blackberry zelf en verkoopt ze samen. Daarom zijn ze over het algemeen goedkoper. Bij het niet-functioneren van je abonnement of van je telefoon, heb jij dus een contract met GSMeasy en dus niet met Vodafone. Ze hadden jouw toestel niet moeten opsturen, want jij bent geen klant van Vodafone, maar van GSMeasy. En de laatsten moeten dus zorgdragen voor het repareren van jouw toestel. Persoonlijk vind ik dat je dit zelf ook had kunnen bedenken, je gaat toch ook niet met een pak melk van de Super de Boer, terug naar de Albert Heijn. Dat klinkt raar, maar dat is wel precies hoe het zit. Vodafone moet hun fout herstellen, en jou je telefoon kosteloos teruggeven. Jij kan niet voor hun fout verantwoordelijk worden gehouden. Als jij je toestel (ongerepareerd) terug krijgt, bied je m alsnog aan ter reparatie bij GSMeasy. |
![]() |
||
Citaat:
Schrijf ze liever een brief waarin je stelt dat ze een fout begaan hebben door de telefoon op te sturen, en eis het terug omdat Vodafone geen partij is in de zaak. Weiger op voorhand wat voor kosten dan ook te betalen, omdat jij als leek niet mag opdraaien voor hun fouten. Stel daarvoor een termijn van twee weken, maar zeg niet wat je daarna gaat doen. Dat is redelijk, en in de tussentijd kun jij uitzoeken hoe het precies juridische zit als ze jouw telefoon onterecht vasthouden. Als je het ding terugkrijgt, brief aan Gsmeasy dat 'het jou geleverde product een gebrek vertoonde' (dat is de bewoording die de wetgever gebruikte) en je daarom reparatie of vervanging binnen een redelijke termijn eist. Stel wederom twee weken voor.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Jongens, dit geloven jullie niet, o my god!
Dus, was vandaag naar de vodafone zaak voor de zoveelste keer gegaan. Wat blijkt, me telefoon niet gerepareerd terug gestuurd. Dus ik vragen van hoe dat zit met de garantie. En dat mens weer zeuren over een Imei nummer op een contract. Ik wilde er een einde van maken en stemde in om de onderzoekskosten van 35 euro te betalen. Ik was van plan hem naar een zaak te brengen waar ze hem tegen een vergoeding konden repareren. Voordat ik dat deed, zette ik hem op de oplader thuis, gewoon gek doen. Rood licht, scherm weer aan met batterij logo en een bliksemschicht er door heen. Dit herhaalde hij een paar keer, rood, batterij logo etc. En toen gebeurde er iets dat ik helemaal niet verwachtte. Hij startte op! Ik keek meteen naar de batterij duur, en wat blijkt nou? Er was maar 2% over. What the fuck! Ik had hem die dag zeker weten opgeladen. Dat mens bij de winkel zei dat de telefoon vervangen moest worden en een ander zei dat ik 120 euro moet betalen. What the fuck! Me telefoontje zit nu op te laden maar ik voel me min of meer genaaid. Ik denk dat ik machteloos sta, en gewoon tevreden moet zijn dat de schade maar tot 35 euro opliep. Wat vinden jullie? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou, ik neem aan dat ze het toestel wel hebben aangezet of er iets anders mee hebben gedaan waardoor de batterij leeg is.
Er is verder toch geen schade aan je telefoon of begrijp ik t nou verkeerd? Neem contact op met GSMeasy, daarbij heb jij je contract lopen en waar jij recht op hebt bij schade zullen zij weten en laat de winkel van Vodafone gerust; je hebt immers geen contract met hen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Van een batterij mag je redelijkerwijs (belangrijk, want dit leunt op het juridische begrip redelijkheid) verwachten dat hij langer meegaat dan een paar maanden, en dus vertoont het product een gebrek. In dat geval heb je recht op reparatie of vervanging door degene die jou de telefoon verkocht. Jij hebt daarbij niets te maken met wat de fabriek wel of niet wil (een veelgehoord excuus van malafide verkopers), dat is hun probleem.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
bedenk dat de batterij ook leeggelopen kan zijn als t toestel langere tijd uitstond, daarnaast heb je standaard een half jaar garantie op de batterij, maar dan dus wel bij gsmeasy.
wat ook nog zou kunnen is dat ze bij het onderzoek een automatische software update oid hebben gedaan, wat je probleem heeft opgelost. Is het toestel overigens met batterij opgestuurd? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|