Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2011, 18:24
Jordiaantje
Jordiaantje is offline
Hallo iedereen,

Welke mogelijkheden zijn er om mbo niveau 4 versneld te doen?

Ik ben 19 jaar en ik doe nu voor de 2e keer havo 5. Vorig jaar ben ik maar voor 4 vakken geslaagd en ik zit nu op het Vavo om die andere 4 vakken te doen. Maar ik ga het niet halen. Ik ben al uitgesloten voor één vak en die andere cijfers haal ik ook niet meer op omdat ik de afgelopen maanden heel veel moest werken. Ik woon op mezelf en dat gaat heel moeilijk in combinatie met havo 5.

Ik heb al een vmbo-tl diploma + 4 certificaten van de havo (Nederlands, Maatschappijwetenschappen, Maatschappijleer en Filosofie)

Omdat ik heel graag zo snel mogelijk de hbo wil gaan doen vroeg ik me af of er mbo instellingen zijn die een verkort traject van niveau 4 aanbieden?

En het mooiste zou zijn als ik naar de hbo kan zonder een volledig havo diploma (maar met deelcertificaten) Alvast Studeren heet dat geloof ik?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2011, 09:19
Breakdown
Breakdown is offline
Je kan op je 21e een soort toets doen op het HBO om te kijken of je intelligent genoeg bent en naar aanleiding van die toets kan je worden aangenomen op het HBO.

Maar dan moet je nog wel 2 jaar wachten xD
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 11:29
Verwijderd
Er zijn wel mogelijkheden om MBO-4 opleidingen in 2 of 3 jaar te doen in plaats van 4 jaar. Dat hangt dan af van je vooropleiding en de MBO-opleiding zelf. Je zou een MBO bij jou in de buurt kunnen bellen om een afspraak te maken om met de decaan naar de mogelijkheden te kijken. Maar ik weet niet of je daar wél tijd voor zou hebben als je nu niet eens tijd hebt om 4 havo-vakjes te doen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2011, 17:14
Eva*
Eva* is offline
Ik heb een versnelde 1,5-jarige opleiding MBO niveau 4 gedaan, namelijk sociaal pedagogisch werk, zie http://www.profitopleidingen.nl.
Maar als je een verkorte MBO-opleiding wilt doen, moet je wel vrij veel huiswerk in een korte tijd doen, dus ik betwijfel of dat beter zal lukken dan een aantal HAVO-vakken.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2011, 10:28
Verwijderd
mss is het wel te doen via een thuisstudie, dan kun je je eigen tijd indelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten