Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Van mij mogen moslims doen waar ze zin in hebben, zolang ze ook maar bereid zijn de sociale consequenties te aanvaarden. Voor mensen die rondparaderen in een clownspak of een SS-kostuum geldt dat tenslotte ook.
Dus niet gelijk op je tere islamitische zieltje getrapt zijn als je eens een rare blik krijgt, want die heb je dan volledig aan jezelf te danken.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Praktisch gezien, is een boerka of een bivakmuts gewoon onhandig. Het staat de communicatie in de weg. Een verbod handhaven kost tijd, en geld, en ik vraag me af of het dat allemaal waard is. Maar goed, als dat de achterliggende gedachte is, kan ik me er in vinden.
Als het erom gaat om Moslims weer eens te pakken te nemen, dan vind ik dat we alle religieuze uitingen moeten verbieden. Dus de joden mogen geen keppeltje meer dragen, de traditionele zwartekousen klederdracht mag niet meer, en kettingkjes met kruisen en davidssterren worden ook verboden. En nee, met een zogeheten Joods-Christelijke cultuur hebben we dan ook niks meer te maken. Religieuze uiting is dan helemaal uit den boze. Alle vormen. Uiteraard schaffen we dan de processiemarsen in Limburg ook af, en alle kerstversiering (die uiteindelijk ook een religieuze uiting zijn) verdwijnt uit het straatbeeld. Ten slotte moeten we inderdaad wel consequent zijn. Of misschien moeten we met ons allen gewoon niet zeiken over klederdracht, en religieuze uitingen. Als iemand met een boerka of bivakmuts iets wil in een winkel of overheidsinstelling, zal hij/zij zich moeten blootgeven. Anders wordt er gewoon niks voor hem/haar gedaan. Lijkt mij een stuk simpeler dan een verbod te gaan handhaven. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
![]() ![]() Moet kunnen toch? Is cultuur enzo. Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 20-01-2011 om 10:43. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 19-01-2011 om 16:54. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als jij als moslima het geloof afvalt, dan denk ik dat je eerste gedachte richting eerwraak en dat soort ellende gaat. Niet een stap die je zo even maakt. Die keuze lijkt makkelijk, maar is zelden ongecompliceerd. Geldt trouwens voor alle religies waar de sociale controle erg groot is. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En jij wilt beweren dat voor het goede doel van religieus extremisme indammen, en onderdrukking van vrouwen tegenwerken, het een traditiebreuk zou zijn om hele overdreven en extreme uitingen te verbieden? Nederland verbied wel meer ingrijpende dingen, of staat ze juist oogluikend toe. De extremistische Islam in de weg zitten met een boerkaverbod is de enige trendbreuk.
||
Citaat:
Hoezo denk je overigens dat je de "extremistische islam" zo dwarsboomt? |
![]() |
||
Citaat:
En dat is dan ook weer niets nieuws, want zowat elke liberale regering de afgelopen 100 jaar heeft wetten aangenomen die extremistische Christenen dwarszitten in het uitdragen van hun gedachtengoed, van vrouwenkiesrecht tot de pogingen om homohaat te verbieden. Daarmee, en de discussie erover, begon het telkens, en binnen een paar decennia na het instellen van de regel kon niemand zich meer voorstellen dat je vrouwen zou ontslaan als ze gingen trouwen, bijvoorbeeld. Een boerkaverbod zou een goede stap zijn richting het aanpakken van extremistische Islam en de ermee samenhangende misstanden.
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Enquête burkaverbod. meert | 10 | 21-03-2007 17:40 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Burkaverbod meert | 38 | 21-03-2007 14:21 | |
Het grote boerka-topic Love & Peace | 500 | 22-12-2006 21:26 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Blood Fire Rage | 500 | 10-12-2006 09:04 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 02-11-2005 11:40 |