Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2011, 16:06
Verwijderd
Ieder voor zich zijn ze geen eigen topic waard, maar de bedoeling is dat het er veel worden.

Houdingstudie, aan de hand van een foto.
- Haar linkerbeen stond ook wel in een rare hoek, maar dit ziet er wel heel raar uit.
- De linkerarm was eigenlijk toch ook een stuk slanker.
grotere versie: http://i1028.photobucket.com/albums/...-25houding.jpg

Gezichten, aan de hand van foto's.
- Hoe voorkom ik dat tanden er eng uitzien?
- Bij de vrouw is het stuk tussen mond en neus te lang.
- Bij de onderste vond ik de baard erg moeilijk. En de ogen staan scheef. Ogen recht krijgen is lastig in een scheef gezicht.
Grotere versie: http://i1028.photobucket.com/albums/...5gezichten.jpg

Levend model dat niet stil wilde zitten maar wel weer telkens in deze houding terug kwam. De vacht is nog geen vacht enzo, en de bef klopt niet, maar voor een eersteling met levend model vind ik het best oke. Tips zijn welkom.
Grotere versie: http://i1028.photobucket.com/albums/...1-25konijn.jpg
Alles potlood op papier en mijn scanner laat grijstinten weg en maakt er zwartwit van

Laatst gewijzigd op 25-01-2011 om 16:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2011, 18:14
Verwijderd
ziet er een beetje raar uit ja je moet even op je scanner de instellingen veranderen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 20:56
Verwijderd
tip:

gewoon zo doorgaan

Paranoide had laatst iets over structuur oefeningen, die zijn zeer handig.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 22:53
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Gezichten, aan de hand van foto's.
- Hoe voorkom ik dat tanden er eng uitzien?
- Bij de vrouw is het stuk tussen mond en neus te lang.
- Bij de onderste vond ik de baard erg moeilijk. En de ogen staan scheef. Ogen recht krijgen is lastig in een scheef gezicht.

Alles potlood op papier en mijn scanner laat grijstinten weg en maakt er zwartwit van
Tanden zijn vrijwel nooit wit, dat geeft (ook op normale foto's) een onnatuurlijk gezicht. Dus shading zou al een hoop helpen.

Voor scheve ogen en dergelijke raad ik je aan om heel licht hulplijnen te tekenen zodat proporties en posities kloppen voordat je ze detailleert.

Het lijkt erop dat jouw scanner op Zwart-wit staat met een hoge brightness. Volgens mij kun je ook nog gewoon Grijsschaal kiezen (of 32-bit kleur, en daarna desatureren).
Met citaat reageren
Oud 26-01-2011, 12:15
Verwijderd
Bedankt
Als ik dingen in kleur scan pakt hij ze wel gewoon in kleur, maar hij zal wel een automatisch op zwart-wit gaan als je dingen zonder kleur scant, ofzo ik zal eens kijken of ik grijssschaal kan selecteren.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2011, 12:36
Verwijderd
leuk gedaan, ik hou ook van tekenen. En ja de houdingen kloppen niet maar dat heb ik ook, je moet gewoon oefenen dan zal het wel lukken.

'Oefenen baart Kunst'

http://tinypic.com/view.php?pic=207972c&s=7
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 17:22
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Het lijkt wel duidelijk dat je goed probeert te kijken naar wat je ziet en dat natekent in plaats van gewoon tekenen wat je weet. Dat is al heel wat. Wat N00dles zegt over hulplijken is een goeie tip inderdaad, Ook kan het handig zijn om wat vuistregels op te zoeken voor wat betreft verhoudingen. Zo zit het oor op een hoofd meestal op precies dezelfde hoogte als de onderkant van de neus en de wenkbrauw.
Het kan ook helpen om de figuren waarmee je je persoon opbouwt te zien als driedimensionale onderdelen en die ruwweg de vorm van het lichaamsdeel te geven. De kuit is dan een licht konische cilinder en de torso meestal meer een zandlopervorm. Je kan dan beter aparte bolletjes tekenen voor heupen, taille en borst. Ook voor gewrichten bolletjes tekenen kan heel fijn zijn.
All-in-all ben je goed op weg, denk ik!
Oud 31-01-2011, 22:44
x-justagirl-x
x-justagirl-x is offline
Ik vind je konijn er leuk uitzien! Ik zou het niet kunnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten