Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2010, 12:50
markvn
markvn is offline
Ik heb een opdracht over zeehavens en de steden Rotterdam en Shanghai meegekregen van school, maar de antwoorden zijn nergens te vinden! Kan iemand mij helpen (liefst met antwoord en bron)? Ook al is het maar met 1 vraag. Dit zijn de vragen:

1 Zoek op internet naar een lijst met de 10 grootste havens van de wereld (gemeten naar de totale overslag), bekijk deze goed. Als je deze lijst zou uitbreiden naar de top 100, welke landen zullen dan ook zeker op deze lijst vermeld staan? Verklaar je antwoord.

2a. In welke economische sectoren gaat het snel vooruit in China en waarom?
2b. In welke delen van China gaat de ontwikkeling het snelst en geef ook aan welke factoren hierbij een rol spelen. Verwerk daarin in ieder geval: de geografische ligging, de arbeidsmarkt, de afzetmarkt en het overheidsbeleid.

3 Waardoor heeft Rotterdam zich sterk kunnen ontwikkelen? Leg dit met meerdere factoren goed uit.

4 Waardoor heeft Shanghai zich sterk kunnen ontwikkelen? Lig dit met meerdere factoren goed uit.

5 Wat kunnen in de toekomst belemmerende factoren zijn voor de ontwikkeling van Rotterdam als havenstad?

6 Wat kunnen in de toekomst belemmerende factoren zijn voor de ontwikkeling van Shanghai als havenstad?

7 Waarom kunnen de ontwikkelingen in Shanghai positief werken op de rol van Rotterdam?

8 Zoek beeldmateriaal en informatie over beide steden, waarin je een goede indruk geeft van:
A de havens
B het zakencentrum
C de woonomstandigheden
D het verkeer
E de toeristische trekpleisters

9 Wat zijn volgens jou de belangrijkste overeenkomsten tussen Rotterdam en Shanghai?

10 Wat zijn volgens jou de belangrijkste verschillen tussen Rotterdam en Shanghai?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2010, 13:40
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
muv 9 en 10, google.nl
Met citaat reageren
Oud 17-01-2010, 13:13
Kees.
Citaat:
Ik heb een opdracht over zeehavens en de steden Rotterdam en Shanghai meegekregen van school, maar de antwoorden zijn nergens te vinden! Kan iemand mij helpen (liefst met antwoord en bron)? Ook al is het maar met 1 vraag. Dit zijn de vragen:

1 Zoek op internet naar een lijst met de 10 grootste havens van de wereld (gemeten naar de totale overslag), bekijk deze goed. Als je deze lijst zou uitbreiden naar de top 100, welke landen zullen dan ook zeker op deze lijst vermeld staan? Verklaar je antwoord.

2b. In welke delen van China gaat de ontwikkeling het snelst en geef ook aan welke factoren hierbij een rol spelen. Verwerk daarin in ieder geval: de geografische ligging, de arbeidsmarkt, de afzetmarkt en het overheidsbeleid.

3 Waardoor heeft Rotterdam zich sterk kunnen ontwikkelen? Leg dit met meerdere factoren goed uit.

4 Waardoor heeft Shanghai zich sterk kunnen ontwikkelen? Lig dit met meerdere factoren goed uit.

5 Wat kunnen in de toekomst belemmerende factoren zijn voor de ontwikkeling van Rotterdam als havenstad?

6 Wat kunnen in de toekomst belemmerende factoren zijn voor de ontwikkeling van Shanghai als havenstad?

7 Waarom kunnen de ontwikkelingen in Shanghai positief werken op de rol van Rotterdam?

8 Zoek beeldmateriaal en informatie over beide steden, waarin je een goede indruk geeft van:
A de havens
B het zakencentrum
C de woonomstandigheden
D het verkeer

9 Wat zijn volgens jou de belangrijkste overeenkomsten tussen Rotterdam en Shanghai?

10 Wat zijn volgens jou de belangrijkste verschillen tussen Rotterdam en Shanghai?

Gast die opdracht heb ik ook. Meneer de Boer?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2010, 14:09
hsdgfa
heey mark weet jij de antwoorden ook al niet?
Echt stomme opdracht
Met citaat reageren
Oud 17-01-2010, 20:22
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Wat snappen jullie allemaal niet aan google.nl?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2010, 11:05
a3biscool
we all love WIM !.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2010, 13:41
Scholier
Scholier is offline
Citaat:

A de havens
B het zakencentrum
C de woonomstandigheden
D het verkeer

Ik snap niet wat je bedoeld. Bij vraag 1 hoef je alleen maar in te typen bij Google top 10 zeehavens en dan krijg je meteen een pagina van Wikipedia.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2010, 13:42
Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Gast die opdracht heb ik ook. Meneer de Boer?
Citaat:
heey mark weet jij de antwoorden ook al niet?
Echt stomme opdracht
Citaat:
we all love WIM !.
Dit soort berichten passen hier niet echt.
Dat moet je maar onderling per mail doen of zoiets.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2010, 16:10
the economist
the economist is offline
Goeie vragen hoor, past perfect in een plaatje om een beter beeld te krijgen van havens, economie en planologie. Dat is toch niet mijn oude aardrijkskunde leraar meneer Wim de Boer ? (Beetje Noorden vh Land). Geweldige man.
Neen, ik ga niet helpen met de antwoorden, tis al erg genoeg dat je die met een simpele zoekterm zo op het net vinden kunt.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2010, 16:57
brands
brands is offline
Ik mag aannemen dat TS de opdracht al af heeft en ingeleverd heeft, aangezien dit aan het begin van 2010 al is gevraagd

Gr. Brands
Oud 23-12-2010, 18:10
Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Ik mag aannemen dat TS de opdracht al af heeft en ingeleverd heeft, aangezien dit aan het begin van 2010 al is gevraagd

Gr. Brands
Daar heb ik niet op gelet, dat komt door de 'update' van a3biscool.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2010, 18:11
Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Goeie vragen hoor, past perfect in een plaatje om een beter beeld te krijgen van havens, economie en planologie. Dat is toch niet mijn oude aardrijkskunde leraar meneer Wim de Boer ? (Beetje Noorden vh Land). Geweldige man.
Neen, ik ga niet helpen met de antwoorden, tis al erg genoeg dat je die met een simpele zoekterm zo op het net vinden kunt.
Dat zou me niks verbazen als dat jouw oude aardrijkskunde leraar is.
Je denkt soms dat het niet te vinden is, of je gebruikt de verkeerde zoekterm(en).
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 09:42
lytje
heey, die opdracht heb ik ook

en ik kan het ook niet vinden
die lijst met de grootse havens staat op alle sites anders
en gemeten naar de totale overslag kan ik al helemaal niet vinden
weet iemand een site waar de goede lijst op staat?

groetjes,
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 16:08
Wim!!!!!!
Citaat:
heey, die opdracht heb ik ook

en ik kan het ook niet vinden
die lijst met de grootse havens staat op alle sites anders
en gemeten naar de totale overslag kan ik al helemaal niet vinden
weet iemand een site waar de goede lijst op staat?

groetjes,
nice ik houd van wim!!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 16:32
Rianeeeeeeeeee
hoe hebben jullie dat in vredesnaam overleefd want wij hebben die opdracht dit jaar en ik snap er niks van...
help ! ;p
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten