![]() |
||
![]() |
Citaat:
Stelling: de uitvoering van het strafrecht is belangrijker dan diplomatieke betrekkingen dus buitenlandse politici moeten geen immuniteit kunnen krijgen in Nederland. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik dacht eigenlijk dat dat al vrij gebruikelijk was voor diplomaten. Maar politici zijn geen diplomaten. En ik neem aan dat diplomaten eerst flink doorgelicht worden in hun land van herkomst voordat ze uberhaupt die immuniteit krijgen. Om dit in te voeren zou je bij politici hetzelfde moeten doen en ik geloof nou niet echt dat dat gebeurt. De PVV is daar wel een goed voorbeeld van.
||
Citaat:
Wil Nederland de politie van de wereld worden? Als bij de buren een moord wordt gepleegd mag ik de buurman niet berechten, zelfs als de buurman daarna bij mij op bezoek komt, daar hebben we instanties voor. Laat de VN lekker een fatwa o.i.d. uitroepen zodat deze man internationaal opgepakt kan worden. Dan mag ieder land voor zichzelf bepalen of ze iemand oppakken of niet. Anders wordt het misschien als iemand in NL een vergrijp pleegt. Hoewel je als gast ook niet kan weten wat wel- of niet strafbaar is in dat land. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Daarnaast gaat ook Beatrix of Rutte niet zelf de zweepslagen uitdelen, daar hebben we zoals je zegt instanties voor. En uiteraard is de verantwoordelijkheid/voorbeeldfunctie van een staat wat anders dan jouw relatie met je buurman. Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Een staat heeft verdergaande mogelijkheden, zoals iemand oppakken en uitleveren of vervolgen. En ook de staat moet haar mogelijkheden benutten als ze weet dat iemand crimineel is. Citaat:
|
![]() |
|
Het lijkt mij een slecht plan. Dit komt waarschijnlijk omdat de Indonesische president zijn bezoek af moest zeggen omdat arrestatie vanwege zijn aandeel in de bloedige kolonisatie van allerlei eilanden door Indonesië.
Maar als er iets moet gebeuren, moet diplomatieke onschendbaarheid beperkt worden. Er zijn heel wat nare incidenten geweest met (Arabische) leiders die denken dat de wereld van hen is, en dan agressief doen tegen burgers, of gevaarlijk weggedrag vertonen.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Op het moment dat je iets gedaan hebt (op het niveau van strafrecht) waarvoor je vervolgd kunt worden, moet je overal vervolgd kunnen worden. Ongeacht of je politicus bent of niet. Belachelijk idee van Rosenthal.
|
![]() |
|
|