Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2011, 18:16
Sv3nie
Sv3nie is offline
Beste mensen,

Ik weet niet of dat dit het goeie forum is om dit te posten maar toch... Ik wil schoenen uit Amerika bestellen, omdat je gewoon goedkoper uit bent (ook al moet je al snel verzendkosten van 40-50 dollar betalen). Allen wat ik onlangs te horen is dat je nog eens een extra rekening kan krijgen mocht je pakketje langs de douane gaan. Hierdoor zou het misschien uiteindelijk toch duurder kunnen uitpakken. Is dit nou waar of kan de douane je geen extra rekening sturen voor 2 paar schoenen.

En mocht de douane je wel een rekening achteraf kunnen sturen hoeveel extra zou je dan kwijt zijn aan zo'n 262 dollar = 192 euro?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2011, 19:25
Verwijderd
Ik denk dat dit beter op G&R past, al laat ik hier een verwijzing staan omdat mensen hier misschien ervaring ermee hebben.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2011, 21:03
Verwijderd
Bij bestelling uit een niet-EU land is het volgende van toepassing:

tot 22 euro, geen extra kosten.
tussen 22-150 euro, alleen omzetbelasting. Je betaalt 19% van de productwaarde aan de douane.
Boven de 150 euro, douanerechten en omzetbelasting. Je betaalt een bepaald percentage afhankelijk van de goederen en over het totaal betaal je nog eens 19% omzetbelasting.

Voor kleding is het dacht ik 12% voor de douanerechten.
Dit betekent voor jou:
De 192 euro is meer dan de 150 euro en dus betaal je douanerechten en omzetbelasting.
Je betaalt dus uiteindelijk 192*1,12*1,19= 256 euro. Dus je zal nog een rekening krijgen voor 64 euro van de douane.

Let op: zodra de waarde van het product meer is dan 150 euro, betaal je ook belasting+douanerechten over de verzendkosten. Is de waarde van het product onder de 150 euro, maar komt het met verzendkosten erboven, dan betaal je enkel omzetbelasting over de gehele aankoopsom.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2011, 23:28
olha1
olha1 is offline
wat een bloedzuigers zeg -.-
Oud 05-02-2011, 23:49
Sv3nie
Sv3nie is offline
Jeetje bedankt zeg luciano, ik zou wel balen als ik na mijn bestelling nog een rekening van 64 euro van de douane op de mat zou krijgen... wanneer is dus echter schoenen van 100 dollar zou kopen + 38 dollar verzend kosten zou ik onder de 150 euro en dollar uitkomen (101 euro) dan zou ik bij de douane dus dan zou ik alleen omzet belasting moeten betalen dus 19% van 101 euro = ongeveer 20 euro dus.

Dus uitendelijk zou ik dan voor een paar air max 1 die in Amerika 100 dollar zijn en hier 130 euro dus weinig voordeel hebben... maar 10 euro dus en het feit dat je dat meer keuze hebt.

Wanneer ik dan dus de schoenen individueel zou bestellen 2 x air max 1 van 100 dollar + 38 = 101 + 20 van de douane ben ik goedkoper uit 120 x 2 = 240 euro.

Conclusie: douane naait je gewoon hard

btw: is er ook een kans dat je pakketje niet langs de douane gaat?

Laatst gewijzigd op 06-02-2011 om 00:00.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2011, 12:20
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:

Amerika is wat dat betreft vrij streng volgens mij... Dus daar zou ik voor het gemak even niet vanuit gaan

Wel vreemd dat de schoenen apart bestellen goedkoper is dan ze in één keer bestellen
Oud 06-02-2011, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Jeetje bedankt zeg luciano, ik zou wel balen als ik na mijn bestelling nog een rekening van 64 euro van de douane op de mat zou krijgen... wanneer is dus echter schoenen van 100 dollar zou kopen + 38 dollar verzend kosten zou ik onder de 150 euro en dollar uitkomen (101 euro) dan zou ik bij de douane dus dan zou ik alleen omzet belasting moeten betalen dus 19% van 101 euro = ongeveer 20 euro dus.

Dus uitendelijk zou ik dan voor een paar air max 1 die in Amerika 100 dollar zijn en hier 130 euro dus weinig voordeel hebben... maar 10 euro dus en het feit dat je dat meer keuze hebt.
Correct.
Citaat:

Conclusie: douane naait je gewoon hard
Ja, maar de andere kant op werkt dat ook zo. Bescherming van de eigen economie heet dat
Citaat:

Dat ligt aan de vervoerder, de vervoerder doet over het algemeen aangifte bij de douane als hij een pakketje over de grens bezorgd.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2011, 18:54
Nonaj
Nonaj is offline
Met USPS komen er volgens mij nog 'douanekosten' overheen, met een koerier (UPS, FedEx etc) volgens mij niet
Met citaat reageren
Oud 07-02-2011, 07:41
Linda
Linda is offline
Mocht je iemand daar kennen dan zou je het ook als een gift kunnen laten op sturen.
De laatste twee pakjes die ik uit USA heb ontvangen waar zo op gestuurd en dan hoef je helemaal niks te betalen.
Al moet ik zeggen dat met de pakjes er voor ik er van de 5 maar voor 2 hoefde betalen...
Oud 07-02-2011, 12:20
Sv3nie
Sv3nie is offline
Tjah ik heb in principe familie in de USA wonen dus dat is een mogelijkheid
Met citaat reageren
Oud 07-02-2011, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Mocht je iemand daar kennen dan zou je het ook als een gift kunnen laten op sturen.
De laatste twee pakjes die ik uit USA heb ontvangen waar zo op gestuurd en dan hoef je helemaal niks te betalen.
Al moet ik zeggen dat met de pakjes er voor ik er van de 5 maar voor 2 hoefde betalen...
Volgens mij moet je dan schenkingsrecht betalen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2011, 17:18
olha1
olha1 is offline
Citaat:
Volgens mij moet je dan schenkingsrecht betalen.
en ze blijven maar geld
Oud 07-02-2011, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Dan is het uberhaupt maar vrijgesteld tot 45 euro en gezien de grote hoeveelheid pakketjes die de douane passeren met 'gift' erop, is de kans groot dat de douane vraagt om een factuur te overleggen alvorens het pakket vrij te geven.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2011, 07:34
Linda
Linda is offline
Citaat:
Dan is het uberhaupt maar vrijgesteld tot 45 euro en gezien de grote hoeveelheid pakketjes die de douane passeren met 'gift' erop, is de kans groot dat de douane vraagt om een factuur te overleggen alvorens het pakket vrij te geven.
Dat wist ik niet. Na mijn weten ging het om pakketjes van $75,- ecl. verzendkosten.
Was trouwens een bedrijf die het zo opstuurde,niet met alle pakketjes die ze gestuurd hadden maar de laatste twee wel.
Maar dan zal ik wel geluk hebben gehad dat ik geen rekening heb gekregen .
Reageren

Regels voor berichten