Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2011, 15:15
'barbiegurlL.
'barbiegurlL. is offline
Nou ik zit nu op een andere school , want ik was gezakt . Maar nu krijg ik de kans weer om weer terug te gaan naar mijn oude niveau . Ik moest een opdracht doen maar ik snapte daar geen bal van . Het heten grafieken en veranderingen ofso , ; bijvoorbeeld ; aantal x 23 + 1 . kijk dat begreep ik , maar later werd het a x 23 + 1 en toen later was het gewoon 23a + 1 , ik begreep het toen niet meer en toen later kwamen ze met andere moeilijke dingen , iemand die veel van wiskunde af weet kan die mij misschien helpen , want ik zou heel graag wil mijn oude niveau willen doen en ook daarmee mijn diploma halen , dus help me a.u.b
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2011, 15:26
Silvano08
Silvano08 is offline
Het is eigenlijk heel eenvoudig. De eerste formule is dus: aantal x 23 +1, dat betekent dus dat je van iets een bepaald aantal hebt en dat je dat gewoon keer 23 doet, en dan nog eens 1 erbij optelt.
a x 23 + 1 is gewoon dat het woord "aantal" vervangen is door de letter, er is dus niets aan de formule veranderd, het wordt allemaal iets korter geschreven.
In de wiskunde kan je veel overbodige tekens weglaten, want die geven alleen maar meer schrijfwerk. Daarom wordt het maal teken (x) weggelaten, zodat je krijgt a23 + 1, wat je ook wel gewoon kunt schrijven als 23a +1

Dit is ook om bijvoorbeeld verwarring te voorkomen, want sommig mensen doen eerst 23 +1, en dat keer dat "aantal".
De laatste formule verduidelijkt dus dat je eerst het aantal keer 23 moet doen, en dan pas de 1 erbij op moet tellen.

Laatst gewijzigd op 05-02-2011 om 15:26. Reden: n.v.t
Met citaat reageren
Oud 06-02-2011, 16:49
mathfreak
mathfreak is offline
@Silvano08: Het is gebruiikelijk om bij een product van een getal met een variabele het getal voorop te zetten als je het productsymbool weglaat, dus a∙23 = 23∙a = 23a.
Oud 06-02-2011, 19:46
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
@Silvano08: Het is gebruiikelijk om bij een product van een getal met een variabele het getal voorop te zetten als je het productsymbool weglaat, dus a∙23 = 23∙a = 23a.
Dat heb ik dus uitgelegd, alleen dan op een wat langere manier.
Maar bedankt voor je extra informatie
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten