Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2011, 22:13
Sam0
Sam0 is offline
Ik zit met een probleem,
Hoe lief en aardig ik ook tegen meide doe en wat ik ook probeer. Het wil gewoon niet lukken om een leuke vriendin te krijgen. Wat doe ik fout?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2011, 22:17
Em.
Em. is offline
Te wanhopig zijn? (Te weinig geduld? Niet zoveel geluk gehad?) En het topic op seks plaatsen, want zoiets moet op L&R. En als je het allemaal om seks doet, dan is dat sowieso ook fout. En seks -> L&R.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 22:39
Batave
Batave is offline
Hoe oud ben je?
Oud 21-01-2011, 23:14
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Ik zit met een probleem,
Hoe lief en aardig ik ook tegen meide doe en wat ik ook probeer. Het wil gewoon niet lukken om een leuke vriendin te krijgen. Wat doe ik fout?
Lukt een niet leuke vriendin wel dan?
Anyhow, je bent lief en aardig, dat is je probleem. Daar houden ze niet van. Te makkelijk, te wanhopig, te zwak (en evolutie leert ons dat vrouwen nu eenmaal een alpha male willen ~.~). Dat zullen ze niet zeggen, dus je bent waarschijnlijk goede vriend =]

Imagine, meiden willen ook wel eens wat, en iets wat te makkelijk is haakt per definitie af (ga maar eens voor een vriend naar een meisje toe om te zeggen "mijn vriend vind jou leuk" = makkelijk voor het meisje, dus een Nee), dus laat ze eens wat moeite doen ^^ (en dat is niet hetzelfde als vervelend/afstandelijk/geirriteerd)
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 23:16
Batave
Batave is offline
Citaat:
Anyhow, je bent lief en aardig, dat is je probleem. Daar houden ze niet van. Te makkelijk, te wanhopig, te zwak (en evolutie leert ons dat vrouwen nu eenmaal een alpha male willen ~.~). Dat zullen ze niet zeggen, dus je bent waarschijnlijk goede vriend =]

Imagine, meiden willen ook wel eens wat, en iets wat te makkelijk is haakt per definitie af (ga maar eens voor een vriend naar een meisje toe om te zeggen "mijn vriend vind jou leuk" = makkelijk voor het meisje, dus een Nee), dus laat ze eens wat moeite doen ^^ (en dat is niet hetzelfde als vervelend/afstandelijk/geirriteerd)
Wat een onzin, ik ben het tegenovergestelde van Alpha Male en toch heb ik al meer dan een jaar verkering.
Oud 21-01-2011, 23:17
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:

je kijkt te veel slechte films
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 05:59
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Wat een onzin, ik ben het tegenovergestelde van Alpha Male en toch heb ik al meer dan een jaar verkering.
Misschien niet helemaal vergelijkbaar: maar in Boer Zoekt Vrouw is Marcel ook alles behalve een Alpha Male. Een van zijn vrouwen was niet hard-to-get (vertelde meteen al dat ze verliefd op hem was) en nu heeft hij haar juist weggestuurd. Ha, zelfs voor een niet Alpha Male moet er wat te jagen vallen

Maar goed, maak je geen zorgen omdat je nog geen relatie hebt gehad. Dat komt vanzelf met de tijd wel. Niet iedereen heeft in zijn tienerjaren een relatie, ook al lijkt dat wel zo. Geduld hebben, is het enige wat ik hierover kan zeggen.
Oud 22-01-2011, 07:07
Sam0
Sam0 is offline
Ik ben 16 jaar en ben iemand die van gezelligheid houd en niet graag alleen is. Ik weet niet hoe het kan maar ik heb gewoon erg veel behoefte aan een serieuze relatie.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 08:07
Verwijderd
Ik heb de indruk dat je gewoon lief en aardig tegen alle meisjes doet en dan wacht tot er een vanzelf in je armen springt. Zo werkt het niet. Een relatie heb je met iemand omdat je diegene de leukste persoon vindt die er is, en niet omdat je zo graag een relatie wil en het niet zo veel uitmaakt met wie.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 10:03
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Precies wat Sarah zegt. Bovendien is het ook zo dat meisjes zich graag bijzonder voelen. Als je tegen alle meisjes aardig doet dan hebben ze niet gauw het idee dat je misschien wel meer interesse in ze hebt. Je kan beter voor een meisje dat je écht leuk vindt meer moeite doen en zorgen dat zij zich bijzonder voelt.
Overigens is het niet zo gek om op je 16e nog geen serieuze relatie te hebben omdat veel leeftijdsgenootjes er dan ook nog niet aan toe zijn. Tenzij je heel veel geluk hebt.
Oud 22-01-2011, 14:04
Batave
Batave is offline
Citaat:
Misschien niet helemaal vergelijkbaar: maar in Boer Zoekt Vrouw is Marcel ook alles behalve een Alpha Male. Een van zijn vrouwen was niet hard-to-get (vertelde meteen al dat ze verliefd op hem was) en nu heeft hij haar juist weggestuurd. Ha, zelfs voor een niet Alpha Male moet er wat te jagen vallen

Maar goed, maak je geen zorgen omdat je nog geen relatie hebt gehad. Dat komt vanzelf met de tijd wel. Niet iedereen heeft in zijn tienerjaren een relatie, ook al lijkt dat wel zo. Geduld hebben, is het enige wat ik hierover kan zeggen.
Ik woon wel op een boerderij . Het is dat ik al een vriendin had anders hadden mijn ouders me opgegeven voor 't programma .
Oud 22-01-2011, 14:11
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ik zit met een probleem,
Ik weet niet hoe lief en aardig je bent en doet, maar als ik de indruk krijg dat iemand lief en aardig doet om mij over te halen zijn vriendin te zijn in plaats van omdat hij mij lief en aardig vindt hoeft het van mij al niet meer.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 15:40
Schrödinger
Schrödinger is offline
Het gaat niet om lief en aardig zijn, maar om het verkrijgen van sociale status.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 19:05
Goldlocks
Goldlocks is offline
Ik weet hoe je je voelt. Sterkte.

ach, meiden houden tegenwoordig meer van the bad guys. mijn vriendinnen toch. ik inclusief.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 11:05
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
je kijkt te veel slechte films
Ik kijk vrijwel geen films, lees wel psychologie boeken. lees ook wel veel internet fora. En hoewel dat vaak oppervlakkig is, bieden de pua forums echt meer potentie op dat gebied dan scholieren forum.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Ik kijk vrijwel geen films, lees wel psychologie boeken. lees ook wel veel internet fora. En hoewel dat vaak oppervlakkig is, bieden de pua forums echt meer potentie op dat gebied dan scholieren forum.
Je gaat gewoon veel te kort door de bocht. Mijn vriendje is ontzettend lief en aardig <3 En die heeft toch niet bepaald moeite met chicks scoren. Ik ook niet met vriendjes krijgen trouwens, voor je míj vervolgens weer wanhopig en gemakkelijk vindt.

Maar je theorie faalt hoe dan ook op een heel basaal punt: In elke groep kan er maar één alpha male zijn, of hooguit een paar. Dus slechts een klein percentage van alle mannen is alpha. Toch heeft het overgrote deel een relatie. Misschien dat de alpha's (sowieso een lastige term - je kan een onnoemelijke kneus zijn op je werk, maar de grootste alpha van de modeltreinenclub) sowieso scoren en maar 90% van de 'gewone mannen', maar dan nog hoef je echt geen alpha te zijn om ooit een relatie te krijgen.

Desalniettemin denk ik dat de TS inderdaad een slechte kans maakt als hij elk meisje wel prima vindt, als ze maar een beetje leuk is. Je wilt de énige voor iemand zijn, en niet toevallig de enige die wil.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 21:04
t147
t147 is offline
eigelijk denk ik niet dat je iets verkeerd doet. ik had vroeger ook hetzelfde "probleem" en het lukte ook niet. ik ben nu 17 en ik weet nu ook het een en ander wat meisjes willen en geloof me, dat is echt geen "alpha male", ok! ik weet niet wat je doet om iindruk te maken op een meisje maar als ik een leuk meisje zie wil ik eerst gewoon tegen haar praten, geen openingszinnen (werkt niet, geloof me) maar gwn hallo of hoi en je komt al ver. ook zelfzekerheid is iets wat vrouwen willen zien in een man (echt raar dat ik dit weet want ik ben een man) ikzelf was en ben nog steeds onzeker maar nu heel wat minder dus praat met haar en LUISTER NAAR HAAR want een man die geen interesse toont is zelf oninteressant (is tegen me gezegd geweest door een meisje) maak af en toe grapjes en amuseer je. en als ze niet wilt,er zijn meer meisjes, je bent nog jong dus geniet er nog van, doe ik ook trouwens!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 17:08
Sam0
Sam0 is offline
Bedankt voor alles en denk dat ik begrijp wat julie bedoelen.
Ik hoop dat ik ver zal komen
Ik laat nog wel wat horen als ik succes boek haha
bedankt!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2011, 19:02
Iedsel
Iedsel is offline
Haay,

Ik ben 16 en mijn vriendin ook.
En het probleem is is dat mijn vriendin een beetje wanhopig is. Iedere jongen die een woord tegen haar zegt vind ze meteen leuk. Als vriendin probeer je dan natuurlijk de vreugde te delen, maar het is niet goed. Ik vind het heel lastig om er wat van te zeggen. Maar nu probeer ik het toch om jou te helpen.

Ik denk dat je idd niet wanhopig opzoek moet gaan. Hierdoor raak je (zoals 2 vrienden van me) nogal snel verlieft. en dat wil je ook niet, want ze zien je dan meestal gewoon als goede vriend.

Ik zou zeggen. hou je ogen open, kijk om je heen. Maar ga niet bij ieder meisje die langsloopt denken: Dat zou een leuke vriendin zijn. We kunnen op onze 1e date naar de bios gaan. ofzo.

Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2011, 13:20
Yadee
Yadee is offline
Langzaam opbouwen in de sleutel tot liefde. Naar mijn mening ben je iets te ongeduldig en wil het daarom maar niet lukken. Lieve jongens zijn leuk, maar moeten toch ook een bepaalde 'stoerte' hebben. Te lief is dus ook niet te goed.
Probeer in het vervolg om rustig aan te beginnen, wat praten op msn, wat praten in het echt, afspreken en ga zo maar door. Je moet niet willen dat na één dag een meisje al van jou is, want dat kan gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2011, 13:22
Yadee
Yadee is offline
En, stem af op het meisje qua tempo en vordering. Iets te snel willen, kan averechts werken.

Stop being afraid of what could go wrong and think of what could go right
Met citaat reageren
Oud 30-01-2011, 20:47
Sam0
Sam0 is offline
Oke, bedankt allemaal!
Ik ben erg blij met julie hulp!
Net wat er ook word gezegt is dat ik echt om me heen kijk en denk dat zou een leuke vriendin zijn.
Ik snap het helemaal, maar niets doen is toch ook niet goed qua om me heen kijken?
1 week gelede ben ik een meisje van 15 jaar tegegekomen.
Hebben jullie nog wat belangrijke tips om het me niet te laten verpesten
Met citaat reageren
Oud 31-01-2011, 16:46
Sam0
Sam0 is offline
Ik spreek wel vaker met haar af nu.
Maar wat ik niet echt begrijp is af en toe als ze me aankijkt dan blijft ze maar kijken en kijken.
Dan zegt ze niets en kijkt alleen maar. Heeft dit een reden?
(misschien een beetje een vreemde vraag maar dat vroeg ik me gewoon af haha)
Met citaat reageren
Oud 01-02-2011, 16:37
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Misschien kijkt ze wel graag naar je.
Misschien kijkt ze veel films.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2011, 17:42
Iedsel
Iedsel is offline
Als ze lang naar je kijkt kan dat betekenen dat ze je gewoon heel leuk vind.
Een blik zegt meer dan duizend woorden!

Als je haar echt leuk vind:
Kijk ook eens wat vaker naar haar zoals zij kijkt naar jou.
Geeft haar complimentjes.
Ga niet alleen naar de bios ofzow maar een dagje Utrecht/Den Haag enzo kan ook superleuk zijn.

Maar:
Laat niet alles van jou kant komen!

Als zij jou ook leuk vind moet het als het goed is wel vanzelf gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2011, 07:13
Sam0
Sam0 is offline
Bedankt voor alle hulp!
Hier word ik echt gelukkig van.
En ja ik al een meisje gevonden haha maar toch bedankt.
Ik laat nog wel even wat horen hoe het verloopt,
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 07:15
Sam0
Sam0 is offline
En ik heb gelezen dat ik complimenten moet geven.
Ik snap dat maar ben niet echt creatief dus misschien wat voorbeelden?
Over haar uiterlijk maar verder weet ik het niet haha
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 07:57
Rysair
Rysair is offline
Citaat:
En ik heb gelezen dat ik complimenten moet geven.
Ik snap dat maar ben niet echt creatief dus misschien wat voorbeelden?
Over haar uiterlijk maar verder weet ik het niet haha
Nou gewoon van alles. Cijfers, sporten etc.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 14:58
Sam0
Sam0 is offline
Het is nu bijna valentijn, moet ik hier nu ook al aandacht aan gaan besteden?
Ik ken haar nu 2 weken.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 16:06
Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Het is nu bijna valentijn, moet ik hier nu ook al aandacht aan gaan besteden?
Ik ken haar nu 2 weken.
Ik ben zelf niet echt van de Valentijn. Liefde is meer dan Valentijn vind ik, maar misschien is er een feestje waar je wel met haar kan praten?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 16:55
Afwezignummer2
Geef haar een kaartje met de vraag of ze met je naar X wil.
Zelf ben ik niet zo van complimentjes geven, vooral niet voor van alles. Alleen als je ook gewoon echt een compliment weet, niet voor dingen als cijfers, sport enz
Met citaat reageren
Oud 03-02-2011, 14:09
Sam0
Sam0 is offline
Misschien domme vraag maar wat is "X"
Met citaat reageren
Oud 03-02-2011, 14:21
Batave
Batave is offline
X is een variabele, dus dan bedoelt hij: "vul zelf in"
Oud 03-02-2011, 14:31
Afwezignummer2
Inderdaad.
Ledsel stelde bijvoorbeeld naar de stad voor. Je kunt ook naar de bios gaan, naar een bepaalde voorstelling of misschien zelfs een museum (goede ervaringen mee, hoor).
Met citaat reageren
Oud 03-02-2011, 18:35
Iedsel
Iedsel is offline
Citaat:
Inderdaad.
Ledsel stelde bijvoorbeeld naar de stad voor. Je kunt ook naar de bios gaan, naar een bepaalde voorstelling of misschien zelfs een museum (goede ervaringen mee, hoor).
Idd ook leeeuk een jongen waarmee ik een tijdje iets had wilde me meenemen naar de musical maar ging niet door...

(btw tis iedsel)
Met citaat reageren
Oud 03-02-2011, 19:28
Sam0
Sam0 is offline
Ow zo, ja nu begrijp ik het
Ik denk dat het dan de bios word.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 20:21
Sam0
Sam0 is offline
Maar k zit nu met een ander probleem haah,
Wat ben k ook een vragen steller
Probleem: Ik word nu een beetje gek van mezelf en kan maar niet rustig worden over het nadenken over het meisje dat ik heb lere kennen. Ik zit de hele dag te denke, en probeer er mee te stoppe want het word gewoon vervelend haha.
Maar het lukt maar niet.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 21:32
Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Maar k zit nu met een ander probleem haah,
Wat ben k ook een vragen steller
Probleem: Ik word nu een beetje gek van mezelf en kan maar niet rustig worden over het nadenken over het meisje dat ik heb lere kennen. Ik zit de hele dag te denke, en probeer er mee te stoppe want het word gewoon vervelend haha.
Maar het lukt maar niet.
Afleiding is het enige wat je kan doen. Ga naar vrienden, ga gamen of weet ik veel. In ieder geval iets! Niet de hele dag maar dagdromen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2011, 13:42
Straight 007
Straight 007 is offline
als ik over ieder meisje die ik leuk vond de hele dag moest nadenken zou ik de hele dag zweven.
het gaat er niet om dat je aan haar denkt je kan aan haar denken dan ook al als je aan haar denk denk aan wat je denkt en denk wat belangrijker is denk wat je denkt dat belangrijker is

diepe shit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten