@Roosje: Ik ook, maar ben dan ook wel benieuwd naar jouw verhaal
ot: Ja, eh, ik weet het eigenlijk niet zo goed. Wij kenden elkaar al heel erg lang, al een jaar of zes. Ik zag hem altijd alleen met de carnaval, want hij is een goede vriend van de vriend van mijn zus en ik ging altijd met de groep van mijn zus mee met carnaval. Vanaf het begin is het 'waoh, wat ben jij bijzonder!' geweest, maar niet verliefd ofzo. Ik denk ook dat we daar helemaal niet mee bezig waren, want nu is tien jaar leeftijdsverschil niet zo bijzonder veel, maar als je veertien bent en de jongen is 25, is dat best groot. Er is wel altijd een heel bijzonder onbestemd gevoel geweest als ik bij hem was, een ongelooflijke klik. Ik had geen contactgegevens, dus het was elk jaar weer écht heel erg spannend of hij er weer zou zijn en of het nog steeds zo bijzonder zou zijn.
Ik ben een tijd heel kwaad op hem geweest, omdat hij iets had met een hele hele hele stomme meid waar ik toen nog mee omging. Ik vond dat hj veel beter kon krijgen en zag het een beetje als belediging, want wat was er tussen ons, als hij genoegen nam met haar? Iedereen om hem heen zag dat ook en er zijn verschillende mensen die dat ook echt wel ronduit tegen hem gezegd hebben. Ik niet, maar ik zag hem wel een aantal keer buiten de carnaval. Dat was heel raar. Ik kende hem eigenlijk alleen maar met schmink op zijn gezicht. Daarnaast kon ik niet laten merken dat ik hem bijzonder vond, hij ging immers met iemand anders. Toch had ik, steeds als ik hem zag, het gevoel dat ik hem echt wel iets deed. Ofzo. Het voelde, achteraf gezien, misschien voor mji wel tegennatuurlijk om zo dicht bij hem te zijn en niet te kunnen laten merken dat er meer was dan de feitelijke drie keer per jaar die we elkaar zagen. (achteraf gezien bleek dat een rebound te zijn en heeft hij er spijt van. Call me a bitch, maar stiekem ben ik daar heel blij mee)
Toen ik achttien was, hebben we met carnaval gezoend. Ik was in de zevende hemel, maar hij vond dat we realistisch moesten zijn (als in: ontkennen van onze gevoelens, want hé, tien jaar leeftijdsverschil en 200 km afstand is niet niks. De zomer daarna ben ik naar hem toegeweest, een weekend. Omda thij een nieuw appartementje had en ik ging kijken. Achteraf gezien is het enige wat ik me nog herinner een moment dat we op het terras zaten en ik hem aankeek en echt 'waoh, wat ben jij mooi.' en toen ik een sigaret ging roken op het balkon, hij naar me toe kwam en we elkaar een knuffel gaven. Het moment daarna was echt heel ongemakkelijk, want ik had nog een relatie en hij is een moraalridder en hield zich dus netjes in. Maar dat is denk ik wel een heel grote vonk geweest. Dat weekend is er niks gebeurd, maar ik herinner me wel een gevoel van 'waoh, dit is zo goed. Niet eens erbij nadenken dat ik wel eens verliefd op hem zou kunnen zijn.
Het jaar daarna kwamen we elkaar weer tegen met carnaval en ben ik echt van het idee afgestapt dat i niet verliefd op hem was, want dat was ik wel heel duidelijk.
Nadat ik het eindelik ut had gemaakt met mijn toenmalige vriendje, werden de WAOHVERLIEFD gevoelens een beetje overschaduwd door mijn depressie en even later zijn burnout. Ik denk dat het bij ons niet echt een verliefdgevoel is geweest, maar veel meer een heel veilige basis en vanaf het begin de wetenschap dat hij van me hield, wat dan ook. De echte begin verliefdheid is er wel geweest, maar op een andere manier dan het puberachtige, vlinderverliefdheid.
Omdat we zo'n lange aanlooptijd nodig hebben gehad, denk ik dat we daardoor heel erg beuwst voor elkaar gekozen hebben en de basis anders was dan iemand die je uit de kroeg kent. Het vertrouwen in 'ons' is altijd geweest, hoe depressief ik ook was en hoe hard ik hem ook wegschopte, maar ook hoe burnouterig hij ook was en hoe bang hij ook was dat ik moest gaan.
Dat halen we nu wel ruimschoots in, klefverliefd genoeg
@Freyja: jouw verhaal valt nog wel mee, je bent iig neit de enige met een lang verhaal