Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2011, 12:37
38stArsz
38stArsz is offline
Hallo allemaal!

Ik zit in mijn laatste jaar HAVO economie en maatschappij, en ik heb gemerkt dat dit profiel misschien niet helemaal voor mij is weggelegd. Natuurlijk zit ik al in mijn eindexamenjaar en ik kan ook niks meer veranderen. hierbij mijn vraag.. weet iemand of ik hierna een versnelde HAVO weer kan doen met alleen de vakken natuur, scheikunde en eventueel ook wiskunde? of is het ook mogelijk om het zonder wiskunde te doen?
Als ik dit jaar gewoon slaag voor mijn havo E&M met wiskunde, zou ik niet opnieuw wiskunde willen volgen..
En zou ik dit ook gewoon in 1 jaar kunen doen?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2011, 15:25
gertjetop
gertjetop is offline
Mischien kan je het op de VAVO proberen? In de meeste plaatsen hebben ze wel zo'n soort onderwijsinstelling waar je dat kan doen Google anders : VAVO + woonplaats
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 18:36
312
312 is offline
VAVO is inderdaad het handigst en biedt de meeste houvast. Je zou ook naar een andere cursusaanbieder kunnen kijken, bijvoorbeeld NTI. VAVO zou echter mijn voorkeur hebben en je kunt het inderdaad in een jaar doen. Misschien laten ze je zelfs toe bij vwo, maar dit is erg zwaar, omdat je van profiel wilt wisselen. Ik denk dat je er dan twee jaar over moet doen.

SUCCES!
Oud 04-02-2011, 22:08
38stArsz
38stArsz is offline
Ik heb inderdaad gekeken voor de optie VAVO, dat lijkt me het handigst, omdat ik dan al mijn HAVO diploma heb denk ik dat ik het wel versneld mag doen.. ik doe dan immers een heel jaar over 2 vakken.. het zou opzich haalbaar kunnen zijn.

ik denk er over na om KNF laborant te gaan volgen.. maar het is een opleiding die alleen op de NTI en LOI ( ofzo ) wordt aangeboden.. is dat wel verstandig denk je? ik wil gewoon naar school gaan, en niet thuis zitten de hele dag..
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 22:29
Verwijderd
KNF laborant is toch juist een praktijkopleiding? Ik heb onderzoek gedaan op een KNF afdeling en daar werkten ook mensen als laborant-in-opleiding. Twee minuten googelen leert mij dan ook dat het een leerwerktraject is waarbij het praktische deel wordt verzorgd door een ziekenhuis, en het theoretische deel inderdaad door bijvoorbeeld LOI. Maar je zit dan dus zeker niet de hele dag thuis.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2011, 10:02
38stArsz
38stArsz is offline
Ik heb ook op het internet veel opgezocht over deze opleiding, maar het probleem is dat ik nu 16 ben, als ik een jaar versneld havo ga doen ben ik 17, of waarschijnlijk al 18. omdat het een LOI opleiding is krijg je geen lessen op een normale school en is alles afhankelijk van je zelf. Als jij niet zelf kan werken dan ben je er al snel klaar mee..
Persoonlijk vind ik dit een groot risico.. daarom twijfel ik heel erg om een jaar versneld havo te doen.. omdat ik niet weet of deze HBO opleiding wel haalbaar is..

hmff Het is gewoon moeilijk om een keuze te maken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten