Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het moet nergens heen, het moet weg ![]() |
![]() |
|
Het gaat niet om gewicht of om aantal kilo's dat je weegt voor je je 'zo' moet voelen. Het gaat om dat verziekte beeld dat heel veel dunne gezonde meisjes hebben. En niet gezonde meisjes ook trouwens, zoals annorexiapatiënten. Genoeg meisjes van 15 trouwens voor wie het niet raar is om 68 kilo te wegen, lijkt me. Dan zijn ze ook net wat langer of net wat eerder een vrouwelijk figuur gekregen. Je doet nu net of je dramatisch veel weegt, maar dat is helemaal niet zo, dus je voelt je precies zo als al die andere jonge gezonde meisjes die heel onzeker zijn (en nog onzekerder gemaakt worden door een schoonheidsideaal dat échte moddelen nog niet halen zonder fotosoep en veel make-up). Je weegschaal het raam uitflikkeren (figuurlijk gesproken, gewóón wegdoen mag ook) en je voorhouden dat je prima bent is in mijn ogen de beste oplossing. En als we toch naar getalletjes gaan kijken, neem dan je BMI en zie dat het klopt.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En verder ben ik het eens met Em. Ik denk dat je je lichaam moet leren accepteren zoals het is. En je bent niet te dik, dus zet dat astjeblieft uit je hoofd. Je BMI is prima! En dat is juist mooi. Misschien moet je inderdaad niet meer zo vaak gaan wegen. Probeer het uit je hoofd te zetten en probeer trots te zijn op je lichaam. |
![]() |
|
Ik weeg ong 80 kg en ik ben 1.85m. Valt ook nog net binnen de norm. Ik vind 68,3 wel licht, dat gaat al aardig richting te licht. Ik voel me ook niet slecht over mijn gewicht, wel is het in de gaten houden dat ik er niet slechtere gewoontes op ga nahouden.
|
Hey Astrid, waarschijnlijk zijn er al vele reacties geweest. Helaas heb ik even niet de tijd om ze te gekijken.
Hm, is het raar? Nee! Helemaal niet. Je bent iets langer dan de gemiddelde vrouw. Wat helemaal niet erg is. Mijn zus is even lang als mij. En geloof me, in het aantrekkings kader is daar geen enkel probleem mee. Over je gewicht: zo te zien is die hartstikke goed! Veel mensen maken wel de mis verstand dat ze naar gewicht gaan kijken als zijnde 'vet'. Wat helemaal niet goed is. Je moet uit gaan van Vetpercentage. Dat je bij een sportcentrum of huisarts makkelijk kunt laten opnemen. En vandaar kun je uitgaan kijken of je eventueel te veel reserves hebt ![]() Dat je op je gewicht let echter is wel een hele goede eigenschap. Het geeft aan dat je wel waarde hecht aan hoe je eruit ziet. En er niet met de pet naar gooit. Mijn gewicht? Ik zit bijna weer op het goeie gewicht. :] Ik wil onder de 80 blijven. Ben zelf 1.85 meter. Laatst gewijzigd op 26-04-2011 om 23:42. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|