Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2011, 17:28
Verwijderd
Haay!

Ik blijf mij er nog steeds slecht om voelen. Ik ben groot en ik weeg veel meer dan normale mensen. Ik blijf me maar steeds vergelijken met anderen. Met het gevolg dat je er niet gelukkigere op wordt.

Omdat het hier vrij anoniem is durf ik hier te zeggen dat ik 1m 86 ben en ik weeg 68,3 althans deze morgend

Ik weet niet wat ik er van moet denken...
In België is het nu de tweede week paasvakantie en ik ben tot nu toe over andere dag al gaan lopen. Gewoon omdat ik me toch maar beter zou voelen en het gevoel te krijgen ik doe er iets aan!

Zijn er misschien nog mensen die zo groot zijn?
-Hoe voelen jullie zich ?
-Hoe denken jullie er over ?
-Vergelijken jullie zich soms wel met andere mensen?

Xx Astrid

-Zijn jullie tevreden over jullie gewicht ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2011, 17:44
Verwijderd
Je bent niet te zwaar. Je bent 1,86 en ja, dan zal je ook wat meer wegen op de weegschaal.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 18:35
Em.
Em. is offline
Ik vind normaal, dan nog eerder aan de lichtere kant dan aan de zwaardere. Maar een kleine fles met water weegt minder dan een grote fles met hetzelfde water. Als een grote fles en een kleine fles evenveel zouden wegen (en ze zouden beiden vol zitten, zoals het 'hoort') dan zou er óf iets te zwaars in de kleine fles zitten óf iets te lichts in de grote fles. Groter zijn en evenveel wegen als 'kleine flesjes' is niet goed/normaal. Grotere dingen van hetzelfde materiaal wegen meer. Dat geldt dus ook voor mensen, want grotere mensen hebben ook meer mensenmateriaal!

En daarnaast ziet niemand het cijfertje op de weegschaal, dat zegt ook eigenlijk niets. Ja, hoeveel zwaartekracht je trotseert misschien. Maar niet of je te dik of te dun bent. Ik ben dan ook vóór de weegschaal de deur uitdoen en een half blik in de spiegel werpen om te weten dat dat buikje bij een vrouwelijk figuur hoort (want dat hoort ie) en dat het verder allemaal slank zat is.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 18:57
Sorry.x
Sorry.x is offline
Je bent zeker niet te zwaar. Ik ben zelf ook zo rond de 1,85 - en ik weeg rond de 80 kilo. Dit geeft een BMI van 23 (volgens de hartstichting), terwijl het ideale BMI tussen de 19 en 25 ligt. Jouw BMI is 20, en dat is prima!

Ik ben dus zo groot, en ik voel me ook wel groot dan. Al mijn vriendinnen zijn ongeveer 1.70 - dus dat is een stukkie kleiner. In principe heb ik er niet zoveel moeite mee, broeken kopen is iets minder. Ook wordt er altijd iets van gezegd als ik hakken draag, dus die draag ik nauwelijks - zeker niet naar school (zelden). Ik vergelijk me regelmatig met andere mensen, maar dit komt niet alleen door m'n lengte. Ben de afgelopen jaren een aantal keren gepest en dat heeft ook zeker meegespeeld in hoe mijn zelfverzekerdheid nu is. Daarnaast ben ik niet helemaal tevreden met m'n gewicht, maar dat heeft iedereen wel denk ik.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 19:03
JustADreamer
JustADreamer is offline
Nou uhmmm... Ik ben níet groot, en ik weeg écht niet veel minder dan jij... Ik ben zo'n 1.70 lang en ik weeg zo'n 64,8 kg, en dit is zelfs voor mijn lengte een heel normaal gewicht. Ik voel of vind mezelf ook écht niet te dik. Probeer jezelf gewoon te accepteren zoals je bent, want je bent al te licht voor je lengte,en er zijn in Azië mensen die zich operatief langer laten maken, dus wees blij dat jij wél lang bent en niet je benen hoeft laten breken en met pinnen hoeft te laten uitrekken... Hoeveel kilo je ook aankomt of afvalt, als jij jezelf niet leert accepteren is het toch nooit goed genoeg... En dan ligt anorexia en dat soort ziektes op de loer...
Oud 21-04-2011, 19:05
Verwijderd
@Em.:
Mooi gezegd

@Sorry.x:
jep ideaal gewicht dat je hebt!
Ik weet het dat ik volgens mij bmi ook een "ideaal" gewicht heb.
Maar zo voel ik mij er totaal niet bij!

Ik draag ook nooit hakken, gewoon omdat ik niet 'nog' groter wil zijn... Dus bij mij hebben ze de kans niet om er iets van te zeggen. Als zeggen mijn vriendinnen wel vaak wanneer we gaan winkelen dat ik schoenen met hakken moet kopen, maar dat kan ik altijd afwimpelen.
Ik vind het wel heel erg dat u onzekerheid de schuld is van pesters!!

Vroeger toen ik jonger was kon ik ook wel eens vies doen tegen andere mensen en echt men hun lachen. Maar ik denk dat het was om mijn eigen onzekerheid te verbergen en 'stoer' over te komen.. Maar nu ben ik blij dat de jaren van verstand beginnen te komen Nu ben ik heel snel begaan met mensen en wil ik goed doen voor hun. Maar wanneer ze mij kloten kloot ik ze nog wel eens zo hard terug.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2011, 06:40
Verwijderd
Als je je niet goed voelt met hoe je er uit ziet, moet je er iets aan veranderen. Wel realistisch blijven, want je zult nooit geen 50 kilo wegen en dat moet je ook niet willen.
Ter vergelijking: Ik ben ongeveer 20 cm kleiner en weeg 62-65 kilo. Dat is dus maar drie kilo minder, maar wel met een vrij groot lengteverschil.
Wat vind je niet mooi aan jezelf? Is het alleen je lengte? Daar kun je helaas niks aan doen. Ik zou er trots op zijn als ik jou was, ik vind lange vrouwen vaak mooi! Loop rechtop, draag hakken als je dat wil (hakken betekent niet meteen >10cm, dat kan ook een klein hakje van 5 cm zijn om mee te beginnen!), laat je lange benen goed uitkomen door een rokje of mooie broek. Doe er je voordeel mee!
Als je je te dik voelt, kun je daar twee dingen aan doen: minder snoepen (als je dat veel doet); of gaan meer gaan bewegen. Ga eens vaker op de fiets, drink veel water, loop na het eten een rond(je) door de wijk.

Verder is de onzekerheid neit de schuld van de pesters, maar van jou. Heel bot gezegd, maar jij bent degene die toelaat dat ze je pijn doen en dat je er onzeker van wordt. Ga eens voor de spiegels taan en zeg elke morgen tegen jezelf: 'Ik ben hele erg mooi!' of iets dergelijk. En kijk naar wat je mooi vindt ipv wat je niet mooi vind
Met citaat reageren
Oud 22-04-2011, 08:17
Lente
Lente is offline
gooi je weegschaal weg en ga af op hoe je eruitziet en je kledingmaat.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2011, 09:30
Verwijderd
Eventjes recht zetten, ik ben vroeger (of nu) nooit gepest geweest.
Dit was "Sorry.x" haar verhaal

Als jullie het zo vertellen klinkt het allemaal zo easy x logisch!
Waarom zie ik dat dan niet
Met citaat reageren
Oud 22-04-2011, 10:03
Isiyanka
Isiyanka is offline
Ik weet niet of het helpt om van veel andere mensen te horen hoe zwaar zij dan zijn, maar voor het geval dat: ik ben 1.70, weeg ongeveer 67 kilo en vind dat ik een heel mooi figuur heb, en dat hoor ik ook van andere mensen Ik ben dus 15 cm korter dan jij en weeg ongeveer even veel, dus jij kunt onmogelijk te zwaar zijn! Volgens mij weet je dat inmiddels rationeel al wel..
Oud 22-04-2011, 17:17
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Ik ben zelf ~1.90 and weeg 70 kilo. Dan ben ik wel geen vrouw, maar onze leeftijden komen wel wat overeen, in al deze anonimiteit kan ik wel zeggen dat ik een goed figuur heb zonder op te scheppen toch?
Nee, ik vergelijk me niet met anderen in zulke opzichten. Geen redenen toe naar mijn mening.
Het is wel goed dat je loopt hoor, dus stop er alsjeblieft niet mee. Beter dat je anderhalf uur verdeeld over de week hardloopt dan dat je je wat verveeld.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 09:24
Verwijderd
Haha maar een man heeft wel een andere figuur he
Jullie kunnen altijd mooi gespierd zijn. Alle ik bedoel jullie kunnen meer wegen zo rond de 70-80 kg en mooi gespierd zijn en er mager uit zien. Bij ons als vrouwen worden onze heupen direct dikker en onze poep ...

Jaa het lopen en mijn andere sport ga ik zkr niet opgeven
Ik heb dat ook gewoon nodig, ik heb zoveel werk met mijn studies dat ik er echt wel eens tussen uit moet en moet kunnen sporten, ook gewoon om mij beter te voelen en te weten dat ik aan mijn lichaam iets doe

xx Astrid
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 19:17
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Bij ons als vrouwen worden onze heupen direct dikker
Een vrouw met heupen is stukken aantrekkelijker dan een zonder hoor.

Het zogeheten 'schoonheidsideaal' van iemand met extreem ondergewicht slaat helemaal nergens op. Buiten de mode-maffia zul je ook niemand aantreffen die dat mooi vindt.
Oud 23-04-2011, 19:31
Volk
Volk is offline
Citaat:
Haha maar een man heeft wel een andere figuur he
Jullie kunnen altijd mooi gespierd zijn. Alle ik bedoel jullie kunnen meer wegen zo rond de 70-80 kg en mooi gespierd zijn en er mager uit zien. Bij ons als vrouwen worden onze heupen direct dikker en onze poep ...

Jaa het lopen en mijn andere sport ga ik zkr niet opgeven
Ik heb dat ook gewoon nodig, ik heb zoveel werk met mijn studies dat ik er echt wel eens tussen uit moet en moet kunnen sporten, ook gewoon om mij beter te voelen en te weten dat ik aan mijn lichaam iets doe

xx Astrid
Maar dat het naar je heupen gaat is toch juist positief! Heupen zijn vrouwelijk! En niet voor niks hebben mensen het over lekkere kontjes, daar moet je juist niet plat voor zijn. Rond is goed. Vrouwen horen rondingen te hebben. Waar wil je anders dat het heen gaat, je schouders?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Maar dat het naar je heupen gaat is toch juist positief! Heupen zijn vrouwelijk! En niet voor niks hebben mensen het over lekkere kontjes, daar moet je juist niet plat voor zijn. Rond is goed. Vrouwen horen rondingen te hebben. Waar wil je anders dat het heen gaat, je schouders?

Het moet nergens heen, het moet weg
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 23:14
Em.
Em. is offline
Citaat:
Het moet nergens heen, het moet weg
Nee, want dan wordt je plat en dat is lelijk bij vrouwen. Dat is echt meisjesachtig. En als het helemaal weg is ga je dood.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 17:09
Verwijderd
Ach dat is wel vrij dramatisch gezegd he Em. !!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 17:30
Verwijderd
Maar het is wel zo. Als je blijft afvallen dan ga je uiteindelijk wel dood. En je hebt een gezond gewicht dus maak je niet druk. 68 kilo is echt niet zo veel als je denkt.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 17:58
Verwijderd
Je bent zelf nog maar 15 jaar als jou leeftijd klopt...
Jij zult waarschijnlijk nog nooit dat gewogen hebben..
Dus ik twijfel of je mij begrijpt..
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 18:21
Em.
Em. is offline
Het gaat niet om gewicht of om aantal kilo's dat je weegt voor je je 'zo' moet voelen. Het gaat om dat verziekte beeld dat heel veel dunne gezonde meisjes hebben. En niet gezonde meisjes ook trouwens, zoals annorexiapatiënten. Genoeg meisjes van 15 trouwens voor wie het niet raar is om 68 kilo te wegen, lijkt me. Dan zijn ze ook net wat langer of net wat eerder een vrouwelijk figuur gekregen. Je doet nu net of je dramatisch veel weegt, maar dat is helemaal niet zo, dus je voelt je precies zo als al die andere jonge gezonde meisjes die heel onzeker zijn (en nog onzekerder gemaakt worden door een schoonheidsideaal dat échte moddelen nog niet halen zonder fotosoep en veel make-up). Je weegschaal het raam uitflikkeren (figuurlijk gesproken, gewóón wegdoen mag ook) en je voorhouden dat je prima bent is in mijn ogen de beste oplossing. En als we toch naar getalletjes gaan kijken, neem dan je BMI en zie dat het klopt.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 18:26
Verwijderd
Seiig
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Je bent zelf nog maar 15 jaar als jou leeftijd klopt...
Jij zult waarschijnlijk nog nooit dat gewogen hebben..
Dus ik twijfel of je mij begrijpt..
Nou ik weeg over de 68 en ik ben 1.75.
En verder ben ik het eens met Em. Ik denk dat je je lichaam moet leren accepteren zoals het is. En je bent niet te dik, dus zet dat astjeblieft uit je hoofd. Je BMI is prima! En dat is juist mooi. Misschien moet je inderdaad niet meer zo vaak gaan wegen. Probeer het uit je hoofd te zetten en probeer trots te zijn op je lichaam.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 20:59
Verwijderd
ach we zien ng wel wat het leven brengt..
Met citaat reageren
Oud 26-04-2011, 11:15
Daboman
Daboman is offline
Ik weeg ong 80 kg en ik ben 1.85m. Valt ook nog net binnen de norm. Ik vind 68,3 wel licht, dat gaat al aardig richting te licht. Ik voel me ook niet slecht over mijn gewicht, wel is het in de gaten houden dat ik er niet slechtere gewoontes op ga nahouden.
Oud 26-04-2011, 22:12
DoubleG
DoubleG is offline
Hey Astrid, waarschijnlijk zijn er al vele reacties geweest. Helaas heb ik even niet de tijd om ze te gekijken.

Hm, is het raar? Nee! Helemaal niet. Je bent iets langer dan de gemiddelde vrouw. Wat helemaal niet erg is. Mijn zus is even lang als mij. En geloof me, in het aantrekkings kader is daar geen enkel probleem mee.

Over je gewicht: zo te zien is die hartstikke goed! Veel mensen maken wel de mis verstand dat ze naar gewicht gaan kijken als zijnde 'vet'. Wat helemaal niet goed is. Je moet uit gaan van Vetpercentage. Dat je bij een sportcentrum of huisarts makkelijk kunt laten opnemen. En vandaar kun je uitgaan kijken of je eventueel te veel reserves hebt Nog een tip. Vergelijk je nooit met anderen in uiterlijke opzicht. Er zijn vele redenen ervoor maar dit maakt het alleen maar meer complex. Alhoewel het moeilijk is.. probeer te waarde te vinden in de kwaliteiten die je hebt. Kun je die niet vinden, vraag anderen. Maar vergelijk noot vanuit jezelf. Omdat je geest altijd het verlangen naar beter heeft. Het is een natuurlijk instinct. Dus als je iets ziet wat je denkt dat je beter er uit zult laten zien. Ga je dit ook van jezelf verlangen. Wat helemaal niet nodig is. Niemand is vervangbaar. Ook jou schoonheid niet.

Dat je op je gewicht let echter is wel een hele goede eigenschap. Het geeft aan dat je wel waarde hecht aan hoe je eruit ziet. En er niet met de pet naar gooit.

Mijn gewicht? Ik zit bijna weer op het goeie gewicht. :] Ik wil onder de 80 blijven. Ben zelf 1.85 meter.

Laatst gewijzigd op 26-04-2011 om 23:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2011, 10:42
Verwijderd
Dank u wel Double G!
en merci voor de tips!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten