Advertentie | |
|
![]() |
|
Nja, ik weet niet. Aan de ene kant is het natuurlijk waar dat je de benzine sowieso wel zou hebben betaald en dat het dus niet zoveel uitmaakt. Aan de andere kant doe je hen er ook gewoon een groot plezier mee (en scheelt het hen in reistijd en misschien ook wel in reiskosten) dus zou ik het op zich wel netjes vinden als ze daar iets tegenover stelden. Een bedankje is wel het minste, maar eigenlijk vind ik dat het wel wat meer mag zijn. Misschien niet per sé delen in de benzinekosten of zo, maar je een keer naar de bioscoop meenemen of zo zou ik in zo'n geval echt niet raar vinden. Zeker omdat het over veel ritten gaat en jij altijd de pineut bent omdat je de enige bent met een rijbewijs. Maar volgens mij is het niet zozeer dat je gierig bent, maar dat je gewoon wil dat het gewaardeerd wordt.. en dat kan ik me heel goed voorstellen
![]()
|
Het moet wel een gunst blijven natuurlijk. Ze kunnen er niet vanuit gaan dat jij altijd rijdt. Je behoudt gewoon het recht om nee te zeggen. Als zij niet 'super' sociaal doen over dat je altijd rijdt (als in bedankjes, of lang wachten met geld terug betalen), dan hoef jij toch ook niet 'super' sociaal te doen met altijd maar instemmen met ze mee te laten rijden.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() OT: ik zou er waarschijnlijk eens een grapje over maken: 'graag gedaan hoor!'
|
Verwijderd
|
Over het algemeen, heb ik zelden tot nooit moeite mee om mensen mee te nemen. Het idee van carpoolen zit er wel diep in, en ik krijg in de regel mijn reiskosten toch wel vergoedt. En we wisselen vaak van auto.
Maar het is niet alleen de reiskosten, want daarvan kun je een deel van de brandstof betalen, maar onderhoud, wegenbelasting, onvoorziene reparaties, verzekeringen, kun je er niet van betalen. Dus vind ik het niet meer dan normaal dat je een vergoeding krijgt. Een echte taxi is duurder. En als ze daar moeilijk over doen, ga je gewoon zelf ook lekker met de fiets. Simpel. Ik vind het wel erg goedkoop om maar voor gratis taxi te spelen. |
![]() |
|
![]() |
Jaa ik had het ook tegen mn moeder verteld en die snapte het ook wel. Mja ik ga niet zo zeggen van ik wil dat jullie meebetalen dat had ik meteen moeten doen, maar voel me in iedergeval niet verplicht haar ook nog naar huis te brengen alsof het niets kost. Straks wordt t zowiezo weer beter weer dan gaan we gewoon fietsen en volgendjaar gaan we allemaal naar een andere school dus komt goed. DANKJE voor alle reacties
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Wedstrijd] Stemtopic Gedichtendag Dingaantouwtje | 60 | 26-02-2010 22:59 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Reanimatie in verzorgingshuizen fractuur | 76 | 28-08-2008 21:47 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal) Verwijderd | 226 | 27-11-2005 11:00 | |
Algemene schoolzaken |
mijn juf is zó gemeen tegen me. HelpMePlease | 36 | 19-12-2002 21:51 | |
ARTistiek |
Hji is lang, maar zeg es wat je ervan vind? Gleipnur | 14 | 19-01-2002 12:10 | |
Verhalen & Gedichten |
QuaTro by Q-Wi-Q Q-Wi-Q | 3 | 06-08-2001 22:44 |