Je zou ook bijvoorbeeld deze tapes om kunnen zetten naar videobestanden, in plaats van een videodvd, en deze weer op dvd branden.
Op deze manier hoeft je niet meer naar de tijd te kijken, maar naar de bestandsgrootte.
Met deze video bestanden kan je dan weer de bestandgroote op verschillende manieren kleiner maken, bijvoorbeeld beeld-, geluid-verlagen, compreseren naar andere videobestandsformaten, enz, zodat je alle video tapes op een dvd kan gooien.
Klein voorbeeldje: had vroagah een mp3speler van 512 mb, zonder compressie kon ik er maar 15 liedjes erop zetten. Door de boel te kleinder te maken (geluidkwaliteit lager en andere compressei) kon ik het dubbele aantal erop plaatsen.
Dit heeft z'n voor- en nadelen. Een twee belangrijke nadelen zijn dat oude dvd spelers bepaalde videobestandsformaten niet af kunnen spelen en dat je niet een mooie selectiemenutje erbij krijgt.
Laatst gewijzigd op 20-02-2011 om 11:16.
|