Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2011, 17:58
llnopschool
llnopschool is offline
Hallo beste mensen

Ik zit in het 6de secundair en we moeten een eindwerk maken.

Mijn onderwerp is zelfdoding.

Ik heb hier omtrent een enquête gemaakt: http://www.thesistools.com/web/?id=172741

Zouden jullie die aub kunnen invullen (het is echt belangrijk ) en het doorsturen naar vrienden en kennissen.

Alvast bedankt mensen !
Advertentie
Oud 09-03-2011, 18:49
AzN
AzN is offline
Ingevuld
Oud 09-03-2011, 18:51
Verwijderd
'Speelt het klimaat een rol' Wat voor klimaat, leefklimaat? Het weer?
Oud 09-03-2011, 18:58
Verwijderd
Je stelt een beetje slordige, vreemde vragen.

"Is zelfdoding een ziekte?" Waar gaat dat over? Zelfdoding is een handeling.

Zelfmoord en zelfdoding (euthanasie) zijn trouwens ook twee woorden met een heel andere betekenis, aangezien zelfmoord vaak als gevolg van depressie is (en dat kun je inderdaad een ziekte noemen) en soms heel spontaan wordt gedaan, hoewel zelfdoding meestal een besluit is waar mensen lang en goed over na hebben gedacht. Dat gaat over sterven op een waardige manier, i.p.v. bijvoorbeeld langzaam en pijnlijk doodgaan aan een terminale ziekte.

Ik zou die enquête nog eens nakijken, want ik vraag me af of je hiermee wegkomt.
Oud 09-03-2011, 19:00
llnopschool
llnopschool is offline
Citaat:
Ingevuld

Dank je
Oud 09-03-2011, 19:01
llnopschool
llnopschool is offline
Citaat:
'Speelt het klimaat een rol' Wat voor klimaat, leefklimaat? Het weer?

Klimaat: zon(licht)/regen (meestal bewolkt)/warm/koud...
Oud 09-03-2011, 19:03
llnopschool
llnopschool is offline
Citaat:
Je stelt een beetje slordige, vreemde vragen.

"Is zelfdoding een ziekte?" Waar gaat dat over? Zelfdoding is een handeling.

Zelfmoord en zelfdoding (euthanasie) zijn trouwens ook twee woorden met een heel andere betekenis, aangezien zelfmoord vaak als gevolg van depressie is (en dat kun je inderdaad een ziekte noemen) en soms heel spontaan wordt gedaan, hoewel zelfdoding meestal een besluit is waar mensen lang en goed over na hebben gedacht. Dat gaat over sterven op een waardige manier, i.p.v. bijvoorbeeld langzaam en pijnlijk doodgaan aan een terminale ziekte.

Ik zou die enquête nog eens nakijken, want ik vraag me af of je hiermee wegkomt.

Ik wil hiermee nagaan of mensen nog denken dat zelfdoding (= zelfmoord) een ziekte is of niet. Mijn enquête is niet de perfectie ... maar met een beetje goede wil, is het invullen niet zo moeilijk (soms gewoon beslissen, soms moet je een keuze maken en is het ni van geen idee)

Groetjes
Oud 09-03-2011, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Ik wil hiermee nagaan of mensen nog denken dat zelfdoding (= zelfmoord) een ziekte is of niet. Mijn enquête is niet de perfectie ... maar met een beetje goede wil, is het invullen niet zo moeilijk (soms gewoon beslissen, soms moet je een keuze maken en is het ni van geen idee)

Groetjes
Dan kun je wel zo'n "" plaatsen, maar het feit blijft dat je een slordige enquête hebt gemaakt.

Zelfmoord is niet hetzelfde als zelfdoding (euthanasie). En dat lijk jij niet te snappen. Zoals op de derde pagina vraag jij: "Vindt u euthanasie ook een vorm van zelfdoding?"
Dat is een domme vraag. Er valt namelijk niets te vinden. Euthanasie = zelfdoding.

En je gebruikt de woorden zelfmoord en zelfdoding door elkaar, maar dat moet je dus gewoon niet doen.

Overigens is er denk ik niemand die denkt dat zelfdoding of zelfmoord een ziekte is. Zelfdoding is een weloverwogen besluit van iemand die liever waardig sterft dan weg te teren en zelfmoord is -misschien- een gevolg van een ziekte (bijvoorbeeld depressie - er valt te discussiëren in hoeverre dit een ziekte is, maar soit), maar is zelf geen ziekte.
Oud 09-03-2011, 19:09
llnopschool
llnopschool is offline
Citaat:
Dan kun je wel zo'n "" plaatsen, maar het feit blijft dat je een slordige enquête hebt gemaakt.

Zelfmoord is niet hetzelfde als zelfdoding (euthanasie). En dat lijk jij niet te snappen. Zoals op de derde pagina vraag jij: "Vindt u euthanasie ook een vorm van zelfdoding?"
Dat is een domme vraag. Er valt namelijk niets te vinden. Euthanasie = zelfdoding.

En je gebruikt de woorden zelfmoord en zelfdoding door elkaar, maar dat moet je dus gewoon niet doen.
Euthanasie is iets anders dan zelfdoding meneertje betweter !
Zoek het dan op in een woordenboek...

En drm vraag ik aan mensen of ze zelfdoding zien als een vorm van zelfdoding omdat het 2 aparte dingen zijn. !
Oud 09-03-2011, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Euthanasie is iets anders dan zelfdoding meneertje betweter !
Zoek het dan op in een woordenboek...

En drm vraag ik aan mensen of ze zelfdoding zien als een vorm van zelfdoding omdat het 2 aparte dingen zijn. !
Zelfdoding als een vorm van zelfdoding? Waar heb je het nou over?

Euthanasie (of hulp bij zelfdoding) is niet hetzelfde als zelfmoord en je gebruikt die termen door elkaar.

En doe niet zo denigrerend, please. Ik ben ten eerste geen 'meneertje' (zie je die V onder mijn naam?) en ik ben zeker geen betweter. Ik probeer je alleen maar te helpen. Damn.
Oud 09-03-2011, 19:24
Verwijderd
zeg vriend, je creeert hier een sfeertje waardoor veel mensen at random en weinig serieus je vragenlijst in gaan vullen. Dus een beetje beleefder tegenover iemand die je wil helpen kan geen kwaad.
Oud 09-03-2011, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Klimaat: zon(licht)/regen (meestal bewolkt)/warm/koud...
Dat is het weer, dat is geen klimaat.
Oud 09-03-2011, 21:23
ganralph
ganralph is offline
Dit heeft niet heel veel met Nieuws & Achtergronden te maken, het is een crosspost, en de discussie gaat nergens heen, dus tijd voor een slotje.

Regels voor berichten