Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2011, 05:51
Verwijderd
Omdat ik over 10 minuten weer baantjes lig te trekken in het sportbad.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2011, 05:52
Verwijderd
Voor anderen:

Heb je wel eens gezwommen?
Zwem je regelmatig?
Durf je te zwemmen?
Zou je vaker willen zwemmen?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 06:29
honkballertje
honkballertje is offline
Haha lekker vroeg om baantjes te gaat trekken

Ja hoor ik heb weleens gezwommen (ik denk bijna iedereen die in Nederland woont wel )
Ik zwem niet regelmatig (alleen af en toe in vakanties enzo, maar niet in een normale week waarin ik gewoon school heb enzo)
Ja ik durf te zwemmen (Als je kan zwemmen lijkt me dat je het ook durft toch? Of bedoel je dat mensen het eng kunnen vinden om alleen nog badkleding aan te hebben?)
Opzich zou ik wel vaker willen zwemmen, maar dat past niet in mijn planning qua sport (want die staat al helemaal vol )

Leuk topic trouwens
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 09:43
Nebel
Nebel is offline
Ik zwom 3 keer per week toen ik nog in NL woonde. Gewoon baantjes trekken met een vriendin, ongeveer 1 uur per keer.

Ik wil hier ook graag zwemmen, maar het zwembad dichtbij is tot 2012 dicht. Het zwembad bij mijn werk is alleen maar op onhandige tijden open. Maar ga daar toch maar meer info vragen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 12:10
Verwijderd
De durf je niet vraag was eigenlijk ook voor de mensen die nee in zouden vullen bij de vraag of ze wel eens gezwommen hadden.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 14:21
JD-Fan
JD-Fan is offline
...

Laatst gewijzigd op 16-02-2011 om 15:55. Reden: ongepaste opmerking
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 15:35
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ben een wedstrijdzwemmer. Een jaar of tien geleden trainde ik 4 (en soms 5) keer per week, maar daar heb ik nu (met mijn werk) geen tijd meer voor, dus train ik zo'n 2 keer per week. Er staat dan dus een trainer op de kant die je vertelt wat je moet doen: hoeveel meter, welke slag, op hoeveel procent en hoelang de rust is.
Oh, en ik geef zwemles aan kinderen, 1x per week.

Daarnaast vind ik het van tijd tot tijd ook wel lekker om in een subtropisch zwemparadijs rond te dobberen en van glijbanen te gaan . Ik ben een echte waterrat.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 17:57
Verwijderd
Welke diploma's heeft iedereen?

Ik heb Nederlandse A en B en Belgische C en 800 en 1500 meter.

Ik hou wel van zwemmen, maar ik doe het niet vaak. Wat ik mis is een muziekje bij het baantjes trekken. Daarnaast loop ik iets minder graag in badpak rond. Wel probeer ik elke week aquatherapie te doen. Soort fitness in het water, goed voor mensen met bepaalde klachten.
Op de lagere school was ik de beste zwemster van de school, waar ik met LO altijd als laatste gekozen werd, werd er gevochten bij zwemmen om mij in het team te hebben, niemand zwom sneller dan ik . Ik heb 1x een scholenwedstrijd gedaan en daar ben ik 4e geëindigd.
Nadelig vind ik dat ik lenzen heb en die niet tegen duiken of water in mijn ogen kunnen, ben altijd bang ze kwijt te raken. Zonder zwemmen is niet echt een optie, want dan kan ik iemand niet eens herkennen op 1 meter afstand.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 18:03
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Welke diploma's heeft iedereen?

Ik heb Nederlandse A en B en Belgische C en 800 en 1500 meter.

Nadelig vind ik dat ik lenzen heb en die niet tegen duiken of water in mijn ogen kunnen, ben altijd bang ze kwijt te raken. Zonder zwemmen is niet echt een optie, want dan kan ik iemand niet eens herkennen op 1 meter afstand.
Zwemdiploma A,B,C hier (wel via school ooit begonnen aan reddingszwemmen, maar nooit afgemaakt).

Met lenzen in kan je in principe wel ok zwemmen hoor. Zorgen dat je als je het water in duikt je ogen dicht hebt als je het water raakt. als je dan vlak voordat je boven komt je ogen weer open doet blijven je lenzen waarschijnlijk prima zitten. Wat ik normaal doe is gewoon in het water gaan liggen en dan kopje onder (rustig) met ogen open. Dan gebeurd er iets met het water en je lenzen waardoor je lenzen iig blijven zitten en je daar dus geen rekening meer mee hoeft te houden (er even vanuit gaande dat je zachte lenzen hebt?). Werkt voor mij prima. Heb nog nooit zonder mijn lenzen gezwommen (sinds ik lenzen heb) en is nog nooit fout gegaan. Met harde lenzen heb ik geen ervaring, dus daar kan ik niks over zeggen. Je kan natuurlijk ook nog altijd als je bij de opticien langskomt (voor controle ofzo) een keer vragen of je met je lenzen in kan zwemmen zonder problemen. Dan weet je zeker of het kan.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 18:11
Verwijderd
Nou ja, als ik water in mijn ogen krijg, of ze open doe onder water, verplaatsen ze zich, dus kan ik niets meer zien + ik ben dan bang dat ik er 1 kwijtraak. En die krengen kosten 95 euro per stuk.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 18:25
brands
brands is offline
Citaat:
Nou ja, als ik water in mijn ogen krijg, of ze open doe onder water, verplaatsen ze zich, dus kan ik niets meer zien + ik ben dan bang dat ik er 1 kwijtraak. En die krengen kosten 95 euro per stuk.
Kun je dan geen duikbril opzetten? Dan ben je volgens mij ook van het lenzen probleem af of niet?

Tevens zwem ik altijd zonder bril, maar heb niet zo heel sterk. Ik kan mensen in mijn omgeving nog wel herkennen zonder bril.
Oud 16-02-2011, 18:26
Verwijderd
Ik heb A, B, C en C+ (verzonnen door zwembad zelf tijdens schoolzwemmen, omdat ik tijdens privé zwemmen ABC al had gehaald )

Vind het nog steeds erg leuk om te zwemmen. Als ik op vakantie ben lig ik ook het liefst elke dag in het zwembad. Dingen als waterglijbanen vind ik ook stoer, al begint dat minder te worden naarmate ik ouder word xD

Voor degene die zich nog niet te oud voelen voor waterglijbanen:

Deze camping was ik afgelopen zomer. Voor zwemverslaafden echt een aanrader. (op deze foto staat de nieuwste halfpipe glijbaan nog niet, foto is te oud)
Camping Terme Catez in Slovenië

Laatst gewijzigd op 16-02-2011 om 18:33.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 18:52
Verwijderd
Ik zwem zelf altijd met duikbril vanwege het fout dat ik lenzen heb kost je een 10tje eenmalig kan je wel onderwater kijken.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 18:14
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb een hele riedel zwemdiploma's: A, B, Basis, Zwemvaardigheid 1 (oud en nieuw), 2 en 3, stickers nostalgische zwemslagen 1, 2 en 3, stickers kunstzwemmen 1, 2 en 3, stickers balvaardigheid 1, 2 en 3, STA-brevet brons, zilver, goud en diamant, KNBRD-brevet 1 t/m 6 en reddingsdiploma A en B. Daarnaast nog 6 snorkel-reddingsdiploma's die de vereniging zelf heeft bedacht. En een diploma Assistent zwemleider en Zwemleider A (zodat je bevoegd bent om zwemles te geven).

Ik heb harde lenzen; daar zwem ik niet mee. Als ik train, heb ik geen lenzen/bril, maar zwem ik wel met een zwembrilletje. Omdat er allemaal serieuze zwemmers zijn, hoef ik niet veel te kunnen zien (het is nu eenmaal 25 meter heen en 25 meter terug...). Als ik recreatief ga zwemmen, doe ik dat met mijn bril op (als ik in het water poedel) of zonder bril/lenzen (als ik wel echt wil zwemmen).

Het schijnt dat een zwembrilletje op sterkte helemaal niet zo duur is, dus misschien is dat nog de moeite van het informeren waard?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten