Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2011, 18:16
Mensch
Mensch is offline
Hoi, ik maak toch zelf even een topic aan aangezien ik in het 'hoe-voel-je-je-op-relationeel-gebied-topic' een beetje over het hoofd gezien word misschien, en ik er toch wel echt heel veel last van heb. Hier komt het verhaal:

Ik was gister bij een vriendin blijven slapen, en mijn ex woonde toevallig ook in dat dorp. Het is nogal een raar verhaal met die ex, want we vinden elkaar hartstikke leuk, maar er is nooit echt iets van gekomen. Nou had ik hem gesmst dat ik daar best wel van baalde, ik moest het even kwijt. En het was al best wel laat toen, het was echt 2 uur in de nacht. Hij vertelde dat hij net naar huis kwam, en dat als ik hem wou zien nu naar buiten moest komen. Dus ik vertelde die vriendin de waarheid, en ben naar buiten gegaan in pyjama.

We hebben een stuk gelopen, en we zijn in een speel kasteel gaan zitten uiteindelijk. Wat daar gebeurde was echt wonderlijk. We hebben heel goed en fijn gepraat, we hebben gezoend, en zijn nog verder gegaan. Maar kort samengevat, het was prachtig. Het waaide heel hard en we hadden het allebei heel erg koud, maar we hielden elkaar warm.

Nou heb ik een probleem. Namelijk, ik weet heel zeker van zijn kant dat hij niet op zoek is naar een vaste relatie. Hij heeft sinds het begin duidelijk gemaakt dat het hem alleen om het lichamelijke ging, en ik heb daar mee in gestemd. ik heb een keer eerder zo'n relatie gehad, maar dat is niet goed afgelopen. Ik werd verliefd, hij niet, ruzie, klaar. Maar het verschil is dat ik denk dat hij mij wel heel erg leuk vindt. We hebben naast dat het heel erg romantisch was die nacht, ook zo veel lol gehad.

Ik denk dat ik hem gewoon beschouw als een (iets te) goede vriend. Maar nou heb ik een vraag, heeft iemand hier ervaring mee? Hebben er mensen in de zelfde situatie gezeten als ik nu zit? Hier komt ook nog het verhaal bij wat ik op seksualiteit heb geplaatst, zou dat met elkaar te maken hebben?
Ik worstel gewoon heel erg met het gevoel of dit gezond is voor mij of niet. En ik zou graag horen wat jullie er van vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2011, 20:22
:DELICIOUS
:DELICIOUS is offline
De context tussen dit bericht en het bericht waar je naar linkt, snap ik niet echt. Maar enfin, ik reageer graag op hetgeen wat je in dit topic hebt geplaatst.
Je zit in een heel erg lastige situatie, maar volgens mij komt zoiets stiekem toch best vaak voor. Een jongen doet iets met een meisje, waar hij in principe verder niks van wil en waar hij verder niks mee bedoelt. Ondertussen voelt het meisje toch iets meer voor de jongen. Dit is moeilijk. Maar je moet wel weten dat wanneer hij al vanaf het begin aangeeft dat hij het alleen voor de seks doet, het op relatiegebied waarschijnlijk dus ook niks wordt. Een grotere kans bestaat dat je ruzie krijgt met hem over zoiets, omdat jullie beide iets anders voelen.
Je hebt dus twee keuzes: óf je dealt ermee dat jullie alleen voor de seks bij elkaar zijn, met een kleine kans dat jullie ooit een relatie krijgen. Óf je stopt ermee en blijft hem, zoals je zelf al aangeeft, gewoon beschouwen als een goede vriend.
Het is moeilijk, maar weeg het tegen elkaar af. Als jij ermee kunt leven dat je alleen voor de seks bij hem bent, dan is daar natuurlijk verder niks mis mee. Maar wanneer je toch meer voor hem voelt, zou ik er toch nog maar eens goed over nadenken, want anders stel je jezelf uiteindelijk waarschijnlijk teleur. Succes!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 19:47
L-ianne84
L-ianne84 is offline
k ben ook verliefd geweest op een jongen, maar hij had een vriendin en rotzooide met mij, en toen was het uit, kwam hij weer bij mij zijn liefde vertellen, en dan koos hij 2 keer voor een ander meisje. Maar wij waren ook "goede vrienden". Mijn ervaring met op het gebied van seksualiteit en vriendschap met iemand van het andere geslacht, dat gaat gewoon niet samen. Het kan wel, maar dan moet je geen dingen met elkaar doen, want dan krijg je dus inderdaad ruzie omdat je liefde uiteindelijk niet wordt beantwoord. Het is het één op het ander. Dus of de vriendschap, of verder gaan met elkaar en geen vrienden zijn. Want dat gaat echt fout!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2011, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Mijn ervaring met op het gebied van seksualiteit en vriendschap met iemand van het andere geslacht, dat gaat gewoon niet samen. Het kan wel, maar dan moet je geen dingen met elkaar doen, want dan krijg je dus inderdaad ruzie omdat je liefde uiteindelijk niet wordt beantwoord. Het is het één op het ander.
Wat bedoel je hier precies mee?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten