Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2011, 22:06
Sv3nie
Sv3nie is offline
Hey, weet iemand wat je moet doen om je schoenen zo lang mogelijk vers te houden? Ik hoorde namelijk dat er een spray was die je van te voren op je schoenen sprayt zodat je schoen minder snel vuil wordt? Iemand ervaring mee?

update: Het gaat trouwens over schoenen van suede of canvas bijvoorbeeld
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2011, 22:12
Jefar
Jefar is offline
Ik houd ze meestal in de koelkast om ze vers te houden
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 06:57
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Ik houd ze meestal in de koelkast om ze vers te houden
Haha, ja als je ze er nooit meer uithaalt helpt dat wel Maar dan zou ik me als ouders zijnde toch echt gaan afvragen of m'n zoon wel goed bij z'n hoofd is!
Oud 17-02-2011, 10:57
Verwijderd
In de winkel waar je de schoenen koopt verkopen ze meestal ook soortgelijke sprays. Ga daar dus even langs en vraag ernaar.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 10:59
Verwijderd
Je kunt bij de schoenmaker en in schoenwinkels van die vuil- en waterafstotende spray kopen. Dat is wel duur spul trouwens, tussen de 7 en 10 euro per busje.
Ik spuit mijn nieuwe schoenen er altijd mee in voor ik er buiten op ga lopen. Ik weet niet of het écht helpt want ik heb tot nu toe al mijn schoenen ermee ingespoten, dus kan niet zeggen hoe schoenen eruit gaan zien als je het niet doet.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 12:30
Verwijderd
Heel veel verschillende schoenen kopen werkt ook, en dan maar 1 of 2 paar daarvan gebruiken als het regent.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 14:53
Verwijderd
Of elke dag een nieuw paar kopen en het oude paar niet gebruiken. Dat is ook een goede tip!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 15:12
Diamera
Diamera is offline
De meeste schoenenwinkels bieden mij vaak meteen aan om ze even te spuiten. Misschien moet je eens vragen of ze het even voor je willen doen als je een nieuw paar schoenen koopt, soms hebben ze speciaal daarvoor al een spraytje staan op de toonbank.

Maar je wilt er waarschijnlijk zelf eentje. Je kunt bij bijna iedere schoenenwinkel wel zo'n spray kopen, maar je moet wel oppassen: niet alle sprays zijn geschikt voor elk materiaal. Die met bijenwas erin geven na een tijdje vlekken op suède, canvas en wit (kunst)leer, dus moet je even op de verpakking kijken of dat erin zit (vaak onder de naam Cera Alba of Cera Flava). Als je dat teveel moeite vindt, of geen zin hebt in meerdere spuitbussen: Er bestaat ook een universele spray, die geschikt is voor elk materiaal, dan moet je even bij winkels kijken die sportschoenen/sneakers verkopen, Pro of Front Runner ofzo.

En het kan helpen om regenplassen en modder etc. zoveel mogelijk te mijden
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 15:32
Verwijderd
Ja, die sprays zijn harstikke goed. Het houd water en vuil tegen en je schoenen blijven langer mooi.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 22:55
Verwijderd
Ja die sprays zijn inderdaad goed . Maar weet iemand ook hoe je suede vans weer schoon kunt krijgen als ze al vies zijn? Want in de wasmachine mocht niet dacht ik...
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 12:14
arPos
arPos is offline
niet dragen
Oud 08-03-2011, 15:33
Kaa
Kaa is offline
Voor suede werkt bij mij altijd het beste om ze echt te doordrenken met speciaal suede verzorgingsvloeistof. Daar maak je ze nat mee, wacht tot het droog is, en dan moet je ze 'opborstelen' met een blank gummetje.
Daardoor gaan ze absoluut langer mee, blijft het mooi soepel, vallen er geen/niet snel gaten in etc. en het is vuilafstotend.
Maar hou in gedachten: vuilafstotend (ook zoals al die sprays) betekent dus niet dat suede of canvas niet vuil kan worden. Als je in n regenplas stapt, of je gooit er per ongeluk limonade op, is er niets aan de hand. Maar als je er mee in de tuin gaat werken, voetballen, of iemand gaat er op staan, dan hou je problemen.
Dus wees daarvan bewust, of koop leren schoenen
Oud 08-03-2011, 15:35
Kaa
Kaa is offline
Citaat:
Ja die sprays zijn inderdaad goed . Maar weet iemand ook hoe je suede vans weer schoon kunt krijgen als ze al vies zijn? Want in de wasmachine mocht niet dacht ik...
Wat zit er precies op? Aarde? Wat mij wel ns geholpen heeft is het zachte kantje van n schuursponsje in lauw water dompelen, en voorzichtig schoonwrijven en opborstelen waar het platgedrukt is.
Als het wit is, kan je bij hardnekkige vlekken misschien wasbenzine proberen (maar dat heb ik nog nooit gedaan, alleen bij satijn, dus pin me er niet op vast, misschien n goeie vraag voor de schoenmaker?)
Oud 08-03-2011, 16:52
Verwijderd
Ja vooral aarde, dan kan ik dat met het schuursponsje beter eerst proberen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten