Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2011, 16:45
Missy
Missy is offline
Voor de hardlopers onder ons. En misschien wel leuk om er een eigen topic van te maken. Wat heb jij aan tijdens het sporten? Speciale schoenen of je gympen? Heb je een MP3-speler mee of heb je liever geen muziek? Wat trek je aan in de winter om te hardlopen? En in de zomer, herfst en voorjaar?

Waar ga jij meestal hardlopen (bos/stad/fietspad?)? En op welke tijden loop je het liefst? Heb je een vaste dag/tijd in de week? Of doe je net wanneer het je uit komt?
Oud 26-02-2011, 19:04
Volk
Volk is offline
Ik heb hardloopschoenen. In de winter trek ik een simpele katoenen sportbroek aan met een legging eronder en als het echt koud is ook beenwarmers. Ik heb gemerkt dat ik veel minder last heb van mijn spieren achteraf als ik beenwarmers aantrek als het echt koud is. Ik doe een katoenen hempje aan en een vest en een muts. Het fijne van in de winter lopen vind ik dat ik dan minder zweet. In de zomer een kort sportbroekje en een hempje. Mijn eerste lente met hardlopen komt er nog aan maar ik denk dat het gaat lijken op wat ik in de herfst droeg: een kort sportbroekje met een legging eronder aan en een hempje.

Ik nam eerst altijd Evy mee op mijn mp3-speler. Tegenwoordig ga ik ook vaak zonder Evy. Ik houd sowieso niet van geluid in mijn oren dus lekker lopen en luisteren naar de vogeltjes is voor mij ideaal. Ik neem ook steeds andere routes. Omdat ik steeds verder loop en van afwisseling houd ben ik de ene keer in het bos en de andere keer op het fietspad of in een park. Ik ben nog niet echt de stad in gegaan omdat ik daar te veel drukte verwacht. Het liefst ga ik 's ochtends lopen. Ik zet mijn wekker om 06.00 en ga dan lopen. Daarna ga ik uitgebreid douchen en ontbijten en door naar school. Ik loop op dinsdag en vrijdag maar ik wil overstappen naar maandag, woensdag en vrijdag.

Ik houd ook heel erg van lopen in de regen. Het is altijd een drempel die ik moet nemen, maar daarna voel ik me onoverwinnelijk
Met citaat reageren
Oud 26-02-2011, 21:48
honkballertje
honkballertje is offline
Ok als ik ga hardlopen trek is sowieso mijn hardloopschoenen aan en een joggingsbroek. kleding voor bovenlichaam verschilt nogal. een ondershirt wat ik nog heb liggen van honkbal (een warme en een koude afhankelijk van het weer) of een t-shirt/trui ofzo. Daaroverheen weer een sport jack om een beetje warm en droog te blijven (met eventuele regen).
Het liefst neem ik mijn mp3 mee, maar dat hoeft niet perse (al vind ik het voor hardlopen wel fijn. Voor bijv mountainbiken totaal niet i.v.m. veiligheid wil ik dan het verkeer kunnen horen buiten het bos en in het bos wil ik kunnen horen hoe mijn fiet reageert op ondergrond met remmen enzo. Het is altijd wel handig om dan iets te kunnen horen i.p.v. rustig een muziekje, maar met hardlopen is een muziekje altijd wel lekker)
Oh die kleding was btw alleen voor in de winter/herfst. Op warme dagen loop ik niet hard (dan heb ik nog de rest van mijn verzameling sporten om te doen die ik dan liever doe).
Het liefst ga ik hardlopen in het bos of in de polder hier in de buurt. Het hardlopen zelf duurt ergens tussen een half uur en een uur (ligt eraan of ik zin heb in explosief trainen of meer lange afstanden (voor mij, ben niet zo'n fan van echte lange afstanden lopen ). Op welke dag en tijd op de dag maakt niet zoveel uit --> als ik zin heb. Soms 3 dagen achter elkaar en soms een maand helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2011, 11:23
zeehond23
zeehond23 is offline
winter:

hardloopschoenen
lange jogging broek
2 tshirts en een trui
mp3
flesje water

zomer hetzelfde, maar dan 1 shirt en een korte broek.
Oud 27-02-2011, 12:07
Verwijderd
ik heb jogging t-shirt trui als kleding
in mijn broekzakken mobiel en huis sleutels.
en dan een rugzak met flesjes water en sportdrank en een zak m&m's voor als ik door mijn glucose voorraad heenraak.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2011, 12:36
Verwijderd
Citaat:
en als het echt koud is ook beenwarmers. Ik heb gemerkt dat ik veel minder last heb van mijn spieren achteraf als ik beenwarmers aantrek als het echt koud is.
dit doe ik ook in de winter, alleen dan met een paar strakke voetbalsokken, zelfde idee.
verder hardloopschoenen, een lange trainingsbroek een thermoshirt en een gewoon shirt. verder niks. ik vind het ook irritant lopen met wat in mijn zakken of een irritant kabeltje langs mijn hoofd. de rust van de natuur is net zo mooi.

en in de zomer gewoon een kort broekje en een t-shirt

Laatst gewijzigd op 27-02-2011 om 12:42. Reden: nu werkt de quote wel (als het goed is)
Met citaat reageren
Oud 27-02-2011, 15:25
Verwijderd
Citaat:
ik heb jogging t-shirt trui als kleding
in mijn broekzakken mobiel en huis sleutels.
en dan een rugzak met flesjes water en sportdrank en een zak m&m's voor als ik door mijn glucose voorraad heenraak.
ik heb pas ook schoenen gekocht bij runnersworld, daar maken ze een filmpje van je voeten en dan krijg je speciale schoenen voor de manier waarop je loopt.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2011, 00:05
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
ik heb pas ook schoenen gekocht bij runnersworld, daar maken ze een filmpje van je voeten en dan krijg je speciale schoenen voor de manier waarop je loopt.
Ook gedaan idd, goede keten.
Oud 28-02-2011, 07:03
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik loop altijd op mijn loopschoenen (die ook met zo'n beeldopname aangemeten zijn) met loopsokken erin. In de winter loop ik in een joggingbroek, hemd, shirt, vest en (voor de reflectie en de zakken) een loopjack zonder mouwen. In het voorjaar draag ik hetzelfde, maar zonder vest (en met loopjack met mouwen), en als het warm genoeg is ook zonder hemd. In de zomer draag ik een korte broek en een shirt en het loopjack zonder mouwen.

Ik loop het liefst met muziek, omdat ik daarmee een fijn ritme kan vinden. Eerst hing mijn mp3speler aan een touwtje om mijn nek, maar dat was niet prettig. Nu kan hij in de binnenzak van mijn loopjack, dan heb ik er praktisch geen last van.

Ik loop altijd 's ochtends, zodat ik nog genoeg energie heb en me daarna opgepept voel voor de rest van de dag. Dit kan niet op een werkdag, dus loop ik altijd op zaterdag en maandag. Als dat niet uitkomt, wil ik ook wel eens op zondag lopen, maar ik loop nooit twee dagen achter elkaar (omdat ik ook een aantal keer per week zwem).
Het weer wil ook nog wel eens roet in het eten gooien: ik hoef van mezelf niet te lopen als het al hard regent als ik nog moet vertrekken (bij miezeren wel) en als het glad is buiten, ga ik ook niet (dus bij sneeuw/ijzel).

Toen ik nog in de stad woonde, liep ik altijd drie vaste routes in de stad (waarvan een route door de uiterwaarden liep); dat was dus allemaal verhard. Nu ik tijdelijk in het bos woon, loop ik deels verhard en een stukje onverharde wandelpaden en een stuk ruiterpad (dat is niet ideaal). Ik hoop dat ik in mijn nieuwe huis straks ook weer een fijne route kan vinden.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 17:17
T_ID
T_ID is offline
Sportschoenen, polsgewichten van een kilo ieder en mijn telefoon (voor muziek), meestal in de zak van de trui, en anders aan een koord om mijn nek. Tja, qua kleding meestal een lange trainingsbroek en een shirt met of zonder trui afhankelijk van het weer. Ik hardloop ook niet zo heel erg lang achter elkaar door, dus dingen als water zijn niet nodig.

Lege handen, lege zakken vind ik wel zo makkelijk eigenlijk.

Ik ga soms een stukje het bos in, maar liever blijf ik op verharding. Als je afwisselt tussen accelereren en afremmen is op een onverhard pad een misstap snel gemaakt.
Oud 02-03-2011, 09:49
Nebel
Nebel is offline
Altijd: loopschoenen en mijn telefoon voor de muziek en Runkeeper.
Winter: lange loopbroek,sport t-shirt met lange of korte mouwen, daaroverheen een dunne buitensport trui (speciaal voor koud weer )
Zomer: lange of korte loopbroek, t-shirt met lange of korte mouwen.

Als ik in de zomer echt ver loop en het is erg warm neem ik nog wel is zo'n band met flesjes drinken mee, maar dat is heel erg uitzonderlijk.

Ik loop door de week s avonds (op dinsdag en donderdag, want woensdag en vrijdag zwem ik) voor het eten als ik thuiskom van stage (meestal rond 8 uur s avonds). In het weekend loop ik meestal in de middag zodat ik door het park kan lopen. En op zaterdag, omdat ik op zondag meestal de hele dag met andere dingen bezig ben .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten