Allereerst, bedankt voor alle reacties,
Citaat:
Wat is het type van de laptop? Is er een floppydrive aanwezig? Als het antwoord op de laatste vraag nee is zal je een USB-floppydrive moeten regelen óf zelf een Windows XP installatie moeten maken waar de driver voor de zogenaamde Advanced Host Controller Interface ingebakken zit.
|
neem aan dat ik die driver dan bij Dell ergens moet vinden, ik weet even het model niet uit mijn hoofd, maar neem aan dat Dell die drivers wel on-line heeft staan toch ?
hoe zet ik die bestanden vervolgens op mijn windows cd ? gewoon in een bepaalde map zetten en dan branden ?
Citaat:
Laptops zijn vaak beperkt in de instelmogelijkheden in het BIOS maar soms kan je de SATA controller van AHCI naar Compatible modus zetten. Daarna zal Windows XP probleemloos installeren. Het probleem is alleen dat dat performance kost en als ik me niet vergis is AHCI nodig voor bijvoorbeeld het trim-commando waarmee je SSD een langere levensduur krijgt.
|
Als ik hem onder ATA-Mode installeer dan werkt het inderdaad wel, echter is hij dan net zo traag als met mijn normale harde schijf.
Citaat:
Is het trouwens niet zo dat Windows 7 upgrade het totaal niet boeit of er een besturingssysteem aanwezig is op de schijf?
|
nee, windows komt dan met de melding dat de ingevoerde key niet juist is.