Advertentie | |
|
![]() |
|
Het betreft deze verzekering, http://www.a-mac.nl/amac/content/view/70/ heb utieindelijk de voorwaarden op de site van de winkel gevonden.. maar hier vind ik dus niets over geen garantie oid..
||
Verwijderd
|
Ik denk dat het hier spaak loopt:
Citaat:
kopmuntkip doelt op het feit dat de Ipod waarschijnlijk is aan te merken als niet conform de overeenkomst, je mag er immers van uitgaan dat je Ipod langer dan 1,5 jaar meegaat. Op basis daarvan kan je ook eisen dat je Ipod gerepareerd wordt, maar het was natuurlijk makkelijker geweest als je een beroep op de garantie kon doen. In beginsel kan je indien er sprake is van non-conformiteit zelfs vervanging kunnen eisen, maar aangezien je de Ipad al een vrij lange tijd in gebruik hebt gehad zal dat hier waarschijnlijk niet lukken. En ook al krijg je een splinternieuwe Ipod, dan is het na 1,5 jaar niet uitgesloten dat je bij zal moeten betalen op grond van ongerechtvaardigde verrijking. het is op zich ook wel logisch dat je verzekering reparatie in het geval van non corformiteit niet dekt, want je hebt dus sowieso recht op reparatie op grond van de wet. (Al is die redenering ook niet sluitend, er worden zoveel verzekeringen aangeboden die strikt genomen niet nodig zijn omdat die schade dekking die je sowieso al vergoed zou moeten krijgen.) Laatst gewijzigd op 07-02-2011 om 22:33. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dit lijkt mij gewoon onder art 2 lid 1 te vallen. |
![]() |
|
Verzekeringen heb je inderdaad vaak niet nodig als ze alleen dekken wat bij wet al is geregeld. Een Ipod hoort niet kapot te gaan na 1,5 jaar. Zo mag je niet geweigerd worden wanneer je wil dat je Ipod gerepareerd wordt. Slim is om de bon mee te nemen, zodat ze de aankoopdatum zwart op wit hebben. Ik weet niet hoe Apple er mee omspringt, maar anders zou je de winkel niet als tussenschakel hoeven nemen maar je direct kunnen richten op Apple.
Zo heb ik eens gesteggel gehad rond de garantie van een wasmachine (het was niet mijn situatie), die kuren had na 1 jaar. Een wasmachine hoorde die kuren helemaal nog niet te hebben, maar de winkel weigerde er naar te kijken. Uiteindelijk heb ik de winkel links laten liggen en zelf met de klantenservice van de fabrikant gebeld. Kwam goed. |
![]() |
|
Allen bedankt voor de antwoorden, eventjes een update van mijn kant.
Ik heb dus begin februari mijn Ipod ingeleverd bij de apple winkel voor het onderzoek, hieruit is dus naar voren gekomen dat de Ipod niet meer te repareren is en vervangen moet worden. Oke dus tot zover hun oordeel. *Ik heb gebeld met de verzekering van Mahe, hierin de vraag voorgelegd --> 'u hebt verlengde garantie op uw polis staan? dan hebt u daar gewoon recht op!' Naam en tijdstip van telefoontje heb ik natuurlijk genoteerd. Volgens mahe zou het dus gewoon in orde moeten komen. *Heb al eerder een mail gestuurd met dezelfde vraag, op die mail zelf geen antwoord gehad maar een brief bleek in mn oude huis te liggen (oude adres blijkbaar nog), ik moest een schadeformulier opsturen met daarbij alle bewijsstukken (dus onderzoeksrapport, kopie certificaat/bon). Dit heb ik dus gedaan afgelopen weekend. *De winkel concludeert dat ik een nieuwe Ipod nodig heb dus ik moet bij hun 230 euro afrekenen die ik dan bij Mahe zou kunnen declareren. Alleen lees ik nu weer op de site van mahe 'mahe keert alleen in natura uit'.. Oke ik ga dus nog niets bij de winkel afrekenen voordat ik zeker weet hoe het dus gaat lopen. Al met al is het voor mij dus een beetje een wirwar van beweringen, ik geloof dat mahe wel gaat uitkeren, maar blijkbaar alleen in natura terwijl de winkel weer wat anders zegt.. ![]() Wordt vervolgd..
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
[afgesplitst] Verkrachting - slachtoffer of eigen schuld? JustTalk | 324 | 24-05-2014 14:55 | |
De Kantine |
Undercover Weerwolfspel #2 Fawkes | 462 | 16-12-2011 11:27 |