Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2011, 10:44
remy476
remy476 is offline
Hoi ik heb met behulp van speedfan mijn temperaturen in de pc gemeten. eerst dacht ik dan mijn processor te warm werd, en ik heb alles schoongemaakt. Maar nu blijkt dat mijn videokaart te warm wordt. Klopt mijn verhaal met onderstaand plaatje? Of ik het iets anders dan de videokaart.

Hoe kan ik deze te hoge temperatuur verlagen?

Oud 06-03-2011, 10:49
olha1
olha1 is offline
met alles bedoel je ook het deel van de videokaart?
en volgens mij kunnen die dingen best wel tegen warmte (maar ik weet niet wat het limiet is)

je kan altijd nog kijken naar hij je laptop/computer staat en er misschien voor zorgen dat het beter geventileerd staat. Ik zelf let daar altijd op sinds mijn laptop niet slim is gebouwd als je naar het koelen kijkt...

hoopt dat dit helpt
Oud 06-03-2011, 10:52
remy476
remy476 is offline
T is in mijn pc en de videokaart is actief gekoeld. Beter afvoering van de warme lucht krijg ik niet. Er zitten genoeg ventilatoren in (3 in kast) en hij staat helemaal vrij. Maar als jullie zeggen dat het geen kwaad kan dan laat ik het gewoon zo.
Oud 06-03-2011, 10:57
olha1
olha1 is offline
wow dat klinkt erg goed geventileerd idd...
maar ik zelf ben niet echt een hardware mens... dus misschien dat iemand anders hier wat meer over weet>

h
Citaat:
allo, ik heb ergens gelezen dat de kaart 120 graden mag worden, dus het is gewoon oke , ik heb zelf ook die temp's en iemand anders die ik ken ook , dus het is gewoon normaal voor deze kaart , als je cooler wil dan moet je er een neiuwe cooler op zetten maardat is dus niet nodig
bron
Oud 06-03-2011, 12:57
Verwijderd
Ik denk dat 120 graden wat hoog is, meestal wil je dat de temperatuur van je GPU onder de 80/90 graden blijft. Welke videokaart heb je trouwens? 55 graden lijkt mij een beetje aan de hoge kant voor idle-temps.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2011, 16:05
olha1
olha1 is offline
halo gui gebruikt ook behoorlijk veel hoor
Oud 06-03-2011, 16:45
Daantjer
Daantjer is offline
Je GPUtemp is best laag, als dit tenminste stressed is, verder is Speedfan geen programma om je temps mee te meten of überhaupt op je pc te hebben, ik zou eerst eens kijken met CPUID Hardware Monitor of met MSI afterburner, die zijn wat betrouwbaarder. Max. temp voor de GPU is zo'n 80 graden btw.
kan je een foto maken van je systeem, dan kunnen we kijken hoe je je temps nog kan verbeteren
Met citaat reageren
Oud 06-03-2011, 16:57
Verwijderd
Als ik zo kijk heeft hij waarschijnlijk alleen Speedfan openstaan, dus volgens mij is 55 graden zijn idle-temp. Misschien kan je ook gewoon je computer openen en stofzuigen (letterlijk).
Met citaat reageren
Oud 06-03-2011, 17:21
Daantjer
Daantjer is offline
koelpasta vervangen op je graka, cpu-koeler etc
Met citaat reageren
Oud 06-03-2011, 21:48
rens..
rens.. is offline
Eigenlijk kunnen we hier niks mee: Dit is een idle temp, wil je weten of de kaart echt te warm wordt moet je stressen en dan kijken.
Oud 09-03-2011, 13:23
remy476
remy476 is offline
mijn videokaart is de geforce 8600GT, Uit de info die jullie gegeven hebben blijkt dus dat mijn videokaart iets te warm is. Betere koeling kan ik er niet in krijgen. die 55 graden is idd idle temp, maar aangezien ik deze pc niet gebruik om te gamen oid is dat geen probleem toch? Schoonmaken heb ik ook al gedaan voordat ik dit topic startte.
Reageren

Regels voor berichten