Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2011, 21:22
jochemie
jochemie is offline
Ik weet niet of ik hier antwoord krijg maar toch wil ik het vragen:

Op mijn balkon heb ik een muur. Door vorstschade zijn er een paar stenen los gekomen (ongeveer 10) dit levert geen gevaarlijke situaties op maar het moet wel gerapeeerd worden.

Na 5 keer bellen en vandaag op het kantoor van het verhuurmaatschappij is eindelijk bekend hoe het verder gaat:
waarschijnlijk wordt het pas september dat er wat aan gedaan wordt. Moet ik daar akkoord mee gaan of kan ik er nog wat aan doen. Ik ben mijn huurcontract aan het door spitten maar kan zo snel niks vinden. Ik ga nog goed opzoek met alles van a tot z te lezen maar ik zou graag willen weten wat ik er nog aan kan doen.

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2011, 15:46
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Tja hoe dat juridisch precies zit weet ik ook niet, maar in de praktijk gaan lopen dreigen met zulke dingen is vaak ook niet echt de oplossing.

Je kan ze vragen of het goed is dat je het door iemand anders laat doen en de rekening naar hun laat opsturen, of eventueel wat mindering van je huur betalen. Heb hier een huisgenoot die op gegeven moment had gezegd minder huur te willen betalen omdat de WC al 3 weken lang kapot was (we hadden een tweede, but that is not the point; ze verhuren het, het moet degelijk zijn).

Kort en simpel; overleggen naar goede oplossing, beiden moeten beetje tegemoet kunnen komen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 16:52
T_ID
T_ID is offline
Zoals het klinkt in het verhaal van de TS is het probleem vooral cosmetisch. Het lijkt me niet dat je (juridisch of niet) erg ver komt met daar direct op aandringen. De termijn van pas in september is erg lang, zeker, maar tegelijk is er geen sprake van erg afgenomen woongenot als je een half jaar lang op je balkon een paar stenen zonder cement in een muur ziet zitten.

Het zou iets anders zijn als een raam of een bad kapot was o.i.d., omdat je die dingen echt nodig hebt.
Reageren

Regels voor berichten