Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2011, 19:58
Adpatat
Adpatat is offline
Hallo iedereen, ik ben nieuw hier en dit is mijn eerste bericht,
maar ik heb een vraag namelijk; ik ben 17 jaar en ik heb nu al last van maagzuur,
is dit normaal? Hebben jullie hier ook wel eens last van? (van die vieze boeren na het eten met zuure smaak en eten enzo)
heb wel t een en andere gelezen op http://www.maagzuur.net/ maar ik wor er zelf niet
wijzer op waarom juist ik op 17 jaar last heb hiervan?
is toch een oude mensen iets???? als iemand mij kan helpen? ik stink erdoor uit mijn mond en dat is heel gênant.....
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 20:16
Pluis
Pluis is offline
Je kan idd op jonge leeftijd daar al last van krijgen. Het idee is dat de afsluitende spier tussen je slokdarm en je maag niet goed werkt, waardoor er zuur terug kan stromen in je slokdarm.
Wat helpt (afgezien van medicijnen) is het volgende: Koffie, alcohol en vet eten vermijden. Als je er vooral last van hebt tijdens het slapen, kan het helpen om het hoofdeind van je bed op klossen te zetten, zo help je als het ware de zwaartekracht.
Oud 13-03-2011, 20:19
Verwijderd
Zoals pluis zei kan je het op jonge leeftijd krijgen. Mijn vader had het ook al rond zijn 14e, zei hij. Wat hij altijd doet is een paracetemol nemen en wat pluis ook zei koffie, alcohol en vet vermijden en volgens men vader en broer werkt een beetje melk drinken ook heel goed.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2011, 02:50
Verwijderd
Ehm.. minder patat eten? Sorry, flauw.. misschien helpt Rennie? "Je kunt het vaak gebruiken" is de reclame slogan.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten