Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2011, 14:53
mattens
mattens is offline
PROBLEEM
heb over 2 dagen een pw grieks, en mijn ouders overhoren me altijd
MAAR: mijn ouders kunnen geen grieks lezen(laat staan uitspreken). heeft er iemand tips om dit op te lossen, ik heb al alle uitspraken een keer op een blaadje geschreven maar dat waren 30 woorden en nu zijn het er 164(!) dus dat is enorm veel werk. is er ook een makkelijke manier???
TNX
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2011, 15:11
Em.
Em. is offline
Er zijn andere manieren om te leren dan overhoren! Ik weigerde overhoord te worden en ik leef nog steeds.

(En ik heb ondervonden dat het handig is om méér dan twee dagen van tevoren te beginnen! )

Je zou de klassieke 'dek de andere kant af' manier kunnen proberen, dus dan leg je je hand op de rechterkant en dan lees je het woord aan de linkerkant en dan denk je 'he wat was dat ook alweer' en als je het dan niet weet, ga je kijken, en weet je het wel, dan controleer je het. + veel herhalen

Overschrijven is verder ook heel leerzaam. Je zou het gewóón heel vaak over kunnen schrijven, maar je kan het ook combineren met de manier hierboven (ipv alleen bedenken wat het woord is, het woord opschrijven en dan controleren of het goed is).

Je zou een overhoringsprogramma kunnen proberen. Hoewel ik nooit Grieks heb gehad, dus ik het geen ervaring met het invoeren van Griekse letters. Je zou ook een klasgenootje kunnen vragen, dan kunnen jullie elkaar overhoren. Dat deden wij ook vaak.

En ik loop vaak rondjes door mijn kamer Franse zinnen te scanderen. Vol drama, natuurlijk. En dan moet ik wel even blijven nadenken hoe je het ookal weer schrijft. Dat doe ik ook wel eens.

En ehh, als je ze vaak ziet (aldus mijn oude biologieleraar: 3 x 5 is meer dan 15 -> oftewel, drie keer vijf minuten leren, is effectiever dan één keer een kwartier, ik probeer altijd op loze momenten nog eens mijn woordjes door te kijken, zodat ik ze wat vaker zie, en dan hoop ik dat het beter blijft hangen) dan blijft het ook beter hangen. Je zou lijsten met je woordjes door huis kunnen verspreiden (waar je computert, waar je eet, waar je je tanden poetst), die lijsten moet je dan éérst overschrijven, en vervolgens zie je ze nog heel vaak en dan blijft het beter hangen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2011, 18:07
Verwijderd
Wat hier boven staat inderdaad! Misschien kun je de woordjes van Nederlands-Grieks zelf overhoren, of je ouders laten over horen. En dan laat je een klasgenoot Grieks-Nederlands overhoren!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 22:51
thebeatles
thebeatles is offline
Je proefwerk is nu natuurlijk allang geweest, hoe is het gegaan? Ik zelf heb ook Grieks, en ik heb gemerkt dat ik met Grieks eerder moet beginnen dan met andere talen, vooral omdat de letters mij minder 'eigen' zijn.
Oud 03-03-2011, 18:02
lotje95
lotje95 is offline
ik liet mijn moeder ook overhoren, ik gaf haar dan het alfabet erbij, en dan zei zij letter voor letter, en ik schreef mee zodat ik weet wat ze vroeg. dat werkte beter dan dat ik een kant af ging dekken (ik keek dan naar de woorden en dacht 'die ken ik wel' , maar ik kende ze niet XD.
en je kunt misschien ezelsbruggen gaan verzinnen, dat wil ook nog wel helpen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten