Er zijn andere manieren om te leren dan overhoren! Ik weigerde overhoord te worden en ik leef nog steeds.
(En ik heb ondervonden dat het handig is om méér dan twee dagen van tevoren te beginnen!

)
Je zou de klassieke 'dek de andere kant af' manier kunnen proberen, dus dan leg je je hand op de rechterkant en dan lees je het woord aan de linkerkant en dan denk je 'he wat was dat ook alweer' en als je het dan niet weet, ga je kijken, en weet je het wel, dan controleer je het. + veel herhalen
Overschrijven is verder ook heel leerzaam. Je zou het gewóón heel vaak over kunnen schrijven, maar je kan het ook combineren met de manier hierboven (ipv alleen bedenken wat het woord is, het woord opschrijven en dan controleren of het goed is).
Je zou een overhoringsprogramma kunnen proberen. Hoewel ik nooit Grieks heb gehad, dus ik het geen ervaring met het invoeren van Griekse letters. Je zou ook een klasgenootje kunnen vragen, dan kunnen jullie elkaar overhoren. Dat deden wij ook vaak.
En ik loop vaak rondjes door mijn kamer Franse zinnen te scanderen. Vol drama, natuurlijk. En dan moet ik wel even blijven nadenken hoe je het ookal weer schrijft. Dat doe ik ook wel eens.
En ehh, als je ze vaak ziet (aldus mijn oude biologieleraar: 3 x 5 is meer dan 15 -> oftewel, drie keer vijf minuten leren, is effectiever dan één keer een kwartier, ik probeer altijd op loze momenten nog eens mijn woordjes door te kijken, zodat ik ze wat vaker zie, en dan hoop ik dat het beter blijft hangen) dan blijft het ook beter hangen. Je zou lijsten met je woordjes door huis kunnen verspreiden (waar je computert, waar je eet, waar je je tanden poetst), die lijsten moet je dan éérst overschrijven, en vervolgens zie je ze nog heel vaak en dan blijft het beter hangen.