Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2010, 22:40
Nonaj
Nonaj is offline
Ik weet niet zeker of dit hier moet of bij Elektronica, maar goed

Ik woon in een studentenhuis waar ze vorig jaar flink bezig zijn geweest de brandveiligheid te verhogen en ze hebben onder andere in elk appartementenblok een rookmelder en een hittemelder geinstalleerd. Volgens degene die hem installeerde kostten die dingen 90 euro p/s dus professioneel dingetje zou je zeggen. Model Ei166 staat erop.

Na de installatie ging het een tijdje goed totdat mijn toenmalige huisgenote een keer ging douchen en toen is ie op hol geslagen en bleef ie maar af gaan. De hittemelder ging NIET af en als het goed is zijn ze gekoppeld. Volgens de gebruiksaanwijzing moet je op de test/hush knop drukken om het ding weer het zwijgen op te leggen maar in dit geval hielp dat dus niet. Als ik hem nu weer opnieuw probeer te installeren blijft ie ook af gaan.

De rookmelder zit in de hal, dit is ongeveer 2m van de douche en 2m van de keuken af. De hittemelder zit midden in de keuken.

We hebben de rookmelder dus nu constant afgekoppeld maar dat is eigenlijk ook niet DE oplossing, want als er een keer brand komt hebben we een probleem. Moet ik de verhuurder bellen of is dit iets wat ik zelf op kan lossen? Is er een trucje om het ding weer normaal te laten werken? Iemand ervaring hiermee?
Advertentie
Oud 05-02-2010, 07:51
ganralph
ganralph is offline
hij blijft vol afgaan neem ik aan? (kleine, zachte piepjes betekenen namelijk gewoon dat de batterij leeg is)

2 meter van de badkamer kan betekenen dat er waterdamp in is gekomen als de deur niet goed dicht was. rookmelders gaan vaak ook af op waterdamp.

wat je kunt proberen is voorzichtig het dingetje schoonmaken met een stofzuiger. als er stof in de sensor komt, kan het betekenen dat hij af blijft gaan, of dat hij juist niet afgaat als het moet. (kijk even voor schoonmaakinstructies in de handleiding.) het zou overigens vreemd zijn na zo'n korte tijd, maar je kunt het proberen.

dat zou wel verklaren waarom je hem niet uit kunt zetten: een rookmelder gaat meteen opnieuw af als ie nog steeds iets registreert.

uiteraard kan het apparaat ook gewoon kapot zijn, en dan zou ik even bellen. dit soort dingen hebben meestal ook gewoon garantie.
Oud 05-02-2010, 15:08
Verwijderd
Is dit niet iets wat de huisbaas moet oplossen? In het gebouw waar ik heb gewoond gingen de melders ook vaak af zonder reden, en ze waren gekoppeld, dus ze gingen dan ook meteen in iedere studio af en waren dan ook niet meer stil te krijgen. Uiteindelijk zijn ze allemaal vervangen en werkte alles weer prima. Vermoedelijk was er in een aantal melders stof gekomen van tijdens de verbouwing, dus werkten ze niet meer correct.
Oud 05-02-2010, 19:15
M. Van.
M. Van. is offline
Net zolang drammen bij de huisbaas totdat hij het in orde heeft en anders lekker een reparateur laten komen en de rekening door het bedrijf naar hem toesturen.
Oud 07-02-2010, 12:36
Martiño
Martiño is offline
Proberen wat Ganralph voorstelt, en als dat niet werkt huisbaas bellen (als die hem geïnstalleerd heeft) en die moet het dan maar oplossen. Heb je hem zelf gekocht, dan moet je het ook zelf oplossen en dus terug naar de winkel ermee.
Oud 10-03-2010, 11:45
lotsss
lotsss is offline
Een vriendinnetje van mij had hier ook afgelopen weekend last van. Ze heeft hem van het plafon afgetrokken en is er buiten op straat op gaan stampen (wat overigens niet hielp). Toen heeft ze hem maar in de gracht gegooid
Oud 02-03-2011, 15:45
AlanaLitman
AlanaLitman is offline
Is dit niet iets wat de huisbaas moet oplossen? In het gebouw waar ik heb gewoond gingen de melders ook vaak af zonder reden, en ze waren gekoppeld, dus ze gingen dan ook meteen in iedere studio af en waren dan ook niet meer stil te krijgen. Uiteindelijk zijn ze allemaal vervangen en werkte alles weer prima. Vermoedelijk was er in een aantal melders stof gekomen van tijdens de verbouwing, dus werkten ze niet meer correct.
Oud 02-03-2011, 19:06
Nonaj
Nonaj is offline
Ja, heb uiteindelijk ook de woningstichting gebeld en die hebben een mannetje laten komen om de rookmelder te vervangen.
Oud 02-03-2011, 19:20
Adore
Adore is offline
Dit is een up na een jaar, de oplossing is gegeven, dus ik gooi er een slotje op!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten