Ik weet niet zeker of dit hier moet of bij Elektronica, maar goed
Ik woon in een studentenhuis waar ze vorig jaar flink bezig zijn geweest de brandveiligheid te verhogen en ze hebben onder andere in elk appartementenblok een rookmelder en een hittemelder geinstalleerd. Volgens degene die hem installeerde kostten die dingen 90 euro p/s dus professioneel dingetje zou je zeggen. Model Ei166 staat erop.
Na de installatie ging het een tijdje goed totdat mijn toenmalige huisgenote een keer ging douchen en toen is ie op hol geslagen en bleef ie maar af gaan. De hittemelder ging NIET af en als het goed is zijn ze gekoppeld. Volgens de gebruiksaanwijzing moet je op de test/hush knop drukken om het ding weer het zwijgen op te leggen maar in dit geval hielp dat dus niet. Als ik hem nu weer opnieuw probeer te installeren blijft ie ook af gaan.
De rookmelder zit in de hal, dit is ongeveer 2m van de douche en 2m van de keuken af. De hittemelder zit midden in de keuken.
We hebben de rookmelder dus nu constant afgekoppeld maar dat is eigenlijk ook niet DE oplossing, want als er een keer brand komt hebben we een probleem. Moet ik de verhuurder bellen of is dit iets wat ik zelf op kan lossen? Is er een trucje om het ding weer normaal te laten werken? Iemand ervaring hiermee?