Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2011, 17:55
Eend
Eend is offline
Ik heb een vraag. Binnenkort komt wss mijn vriendin bij mij op de afdeling. Ik ben best wel sociaal in de groep, maar dit wordt een situatie die ik nog nooit meegemaakt heb. Al zit ik tegen mijn einddatum aan, moet zij er net beginnen. Als ik weg ga, mag ik 3 maanden niet op de afdeling komen. Dus ik kan haar niet opzoeken.

Maar heeft hier iemand anders al eens met een vriendin samen op een afdeling gezeten?
Oud 13-03-2011, 21:36
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Niet op dezelfde afdeling. Wel de afdeling een deur verder. Dat vond ik verrekte moeilijk, aangezien ze haar niet moesten op mijn afdeling.

Ik weet van andere afdelingen dat ze er niet bepaald blij mee zijn als er een bekende van iemand wordt opgenomen en bij mijn laatste twee opnames werd ook altijd bekend gemaakt in de groep
" die en die persoon wordt opgenomen, " Zodat we vantevoren wisten of er een bekend persoon werd opgenomen. Vanwege het gevaar elkaar naar beneden te halen en dergelijke. Tot nu toe overal waar ik ben geweest mocht je sowieso geen contact met clienten hebben buiten de afdeling om. Nu weten de mensen hier en jij vast wel dat 90% daar lak aan heeft.

Maar als ik nu terugkijk begrijp ik echt wel waarom die regel er is. Ik laat me persoonlijk namelijk ook erg meeslepen door mensen waar ik binnen opname mee omga. Of als de vriendschap verbroken raakt bijvoorbeeld.

Ik schets hier nu geloof ik een nogal negatief beeld. Maar dat het ook heel leuk kan zijn dat lijkt me logisch, dus geef liever even de negatieve kant ervan weer.

Moet ik wel nog even vermelden dat ik in een grijs grijs grijs verleden met een zeker forumlid op een dagbehandeling heb gezeten en daar was absoluut niks mis mee.Dus gaat niet over jou als je dit leest!
Oud 13-03-2011, 22:44
Eend
Eend is offline
Ja, vriendschap die op de afdeling ontstaat, vervaagd vaak. Al heb ik nog 1 vriendin die ik van zes jaar geleden ken.

Maar deze vriendin ken ik nu een jaar en heb ik via een ander forum leren kennen. Nog een vriendin van ons twee zit op de open afdeling in dit centrum. Op maandagavond hebben we altijd een vriendinnen avondje

Gelukkig ga ik niet naar de andere kant van de wereld. Het is een kwestie van de juiste bus en tram nemen.

Ik kan idd zelf ook naar beneden knallen als iemand die ik graag mag, uitgefoeterd wordt of zo...
Oud 13-03-2011, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Niet op dezelfde afdeling. Wel de afdeling een deur verder. Dat vond ik verrekte moeilijk, aangezien ze haar niet moesten op mijn afdeling.

Ik weet van andere afdelingen dat ze er niet bepaald blij mee zijn als er een bekende van iemand wordt opgenomen en bij mijn laatste twee opnames werd ook altijd bekend gemaakt in de groep
" die en die persoon wordt opgenomen, " Zodat we vantevoren wisten of er een bekend persoon werd opgenomen. Vanwege het gevaar elkaar naar beneden te halen en dergelijke. Tot nu toe overal waar ik ben geweest mocht je sowieso geen contact met clienten hebben buiten de afdeling om. Nu weten de mensen hier en jij vast wel dat 90% daar lak aan heeft.

Maar als ik nu terugkijk begrijp ik echt wel waarom die regel er is. Ik laat me persoonlijk namelijk ook erg meeslepen door mensen waar ik binnen opname mee omga. Of als de vriendschap verbroken raakt bijvoorbeeld.

Ik schets hier nu geloof ik een nogal negatief beeld. Maar dat het ook heel leuk kan zijn dat lijkt me logisch, dus geef liever even de negatieve kant ervan weer.

Moet ik wel nog even vermelden dat ik in een grijs grijs grijs verleden met een zeker forumlid op een dagbehandeling heb gezeten en daar was absoluut niks mis mee.Dus gaat niet over jou als je dit leest!
Dat ging op zich goed inderdaad, alleen reageerden de hulpverleners er niet zo relaxt op. Als ik me niet vergis ook één van de redenen voor jou om weg te gaan, toch?

Op veel afdelingen wordt het inderdaad afgeraden om buiten therapieën met elkaar om te gaan. Vooral op psychotherapeutische afdelingen. Ik kan het me ergens wel voorstellen. Wat Droomvlucht ook zegt, soms haal je elkaar naar beneden. Op de afdeling waar ik nu zit (of ja, waar ik ambulant/ in deeltijd zit) is dat heel anders. Het wordt eigenlijk alleen maar gestimuleerd. Ik denk dat het ook met de problematiek samenhangt. Mensen met een psychotische stoornis hebben vaak last van negatieve symptomen en doen dan bijna niets meer. Door zo met elkaar op te trekken word je gestimuleerd om dingen te ondernemen, eens naar buiten te gaan enzo. Je ziet ook dat het echt werkt, veel mensen worden toch weer een beetje enthousiast en beginnen vaak zelfs ook weer met opleiding of werk. Natuurlijk zijn er ook negatieve kanten aan. Zo is het drugsgebruik wel een beetje een probleem bij ons op de afdeling. Toch worden ook op dat gebied soms successen geboekt. Mensen zien dat anderen kunnen stoppen en raken ook gemotiveerd om zelf te stoppen. Het werkt een beetje twee kanten op.

Bij psychotherapeutische afdelingen is het wel een beetje anders, omdat je heel veel met elkaar moet delen, je kritiek moet kunnen leveren op elkaar enzo. Bovendien is de problematiek heel anders. Mensen zijn over het algemeen toch iets minder positief ingesteld en dan haal je elkaar toch sneller naar beneden.

Ik weet niet precies op wat voor een afdeling jij zit, met welke problematiek enzo, dus ik kan je niet echt een advies geven. Maak het in ieder geval bespreekbaar!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 22:52
Eend
Eend is offline
Ik zit op het Centrum voor Intensieve Behandeling. We hebben hier drie groepen. Structuurgroep A, Structuurgroep B en Gesloten Therapie Groep.

De verpleging is er niet op tegen, dus dat is wel beter.
Reageren

Regels voor berichten