Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Op wie ga/wil jij stemmen?
CDA 0 0%
PVDA 6 16.22%
VVD 4 10.81%
Groen Links 4 10.81%
PVV 4 10.81%
SP 1 2.70%
D66 12 32.43%
SGP 0 0%
Christen Unie 0 0%
Partij voor de dieren 1 2.70%
50 plus 0 0%
een provinciale partij 0 0%
ik stem niet 3 8.11%
ik stem blanco 2 5.41%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2011, 11:42
ganralph
ganralph is offline
2 maart is het weer tijd om naar de stembus te gaan. Dit maal voor de Provinciale Staten. Welke partij krijgt jouw stem of, als je nog geen 18 bent, op welke partij zou je willen stemmen?

Vermeld als je wil ook in welke provincie je gaat stemmen.

De partijen in de poll doen allemaal in (bijna) alle provincies mee. Hieronder staat de lijst met provinciale partijen.

Zuid-Holland:
Unie van Democraten
Platform Lokale Partijen

Zeeland:
Partij voor Zeeland

Utrecht:
Mooi Utrecht
PLU

Flevoland:
Leefbaar Almere

Noord-Brabant:
Brabant Nu

Groningen:
Partij voor het Noorden

Friesland:
FNP
Provinciaal Belang Fryslân
Verenigd Links

Drenthe:
OPD
Solidara

Overijssel:
Solidara

Noord-Holland:
De groenen
Ouderenpartij NH

Gelderland:
DPS/Groep van Bergen/De Groenen
Partij voor mens en spirit
Gelderse Centrumdemocraten

Limburg:
Partij Nieuw Limburg
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2011, 13:36
ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Op het moment dat dit kabinet heeft besloten naar Afghanistan te gaan heb ik weinig zin meer om ze te steunen en dus lijkt een stem op een partij buiten de coalitie logisch. Normaal gesproken zou D66 wel een optie zijn. Maar die partij heeft zich ook een brevet van onvermogen aangespeld. De overige partijen zijn kut.

Ik blijf lekker thuis of ga kijken of de piratenpartij meedoet. Arrrrr
Oud 15-02-2011, 14:27
Joostje
Joostje is offline
De eerste kamer heeft niet echt veel van doen met de oorlog in Afghanistan, hoor.
Oud 15-02-2011, 14:36
ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Maar ze zijn wel in staat om dit kabinet het moeilijk te maken, voor mij is dit een afgeleide van de nationale politiek. Overigens vind ik de 1e kamer overbodig.
Oud 16-02-2011, 09:45
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik ben een intellectueel, dus D66.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 10:13
Verwijderd
Ik ga niet stemmen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 12:31
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Partij voor de dieren, want ik vind het belachelijk hoe er in de politiek met natuur en milieu omgegaan wordt, daar wordt veel te weinig aandacht aan besteed, en Groenlinks heeft het totaal verbruid met die 'nee maar kijk, het is een politiemissie, dus ze gaan niet vechten'-ideeën en ik vind ze sowieso niet links genoeg meer, dus dat is ook niet echt een optie.

Ik blijf het overigens vaag vinden. Sommigen willen de provincies afschaffen, anderen de Eerste Kamer, hoe denken jullie daarover?
Oud 16-02-2011, 16:32
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Slimme motivering.
Oud 17-02-2011, 23:00
Verwijderd
Ik heb wél verstand van politiek, dus D'66.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2011, 16:41
readingmanx
readingmanx is offline
Haha, hebben jullie die belachelijke website van de gelderse centrumdemocraten gezien?
Die gasten zijn echt niet goed http://www.geldersecentrumdemocraten.nl/

Ik ga VVD stemmen.

Laatst gewijzigd op 20-02-2011 om 16:53.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2011, 16:58
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Haha, hebben jullie die belachelijke website van de gelderse centrumdemocraten gezien?
Die gasten zijn echt niet goed http://www.geldersecentrumdemocraten.nl/
Zo komisch als mensen die zo afgeven op immigranten niet eens in staat zijn om Nederlands te schrijven :')
Met citaat reageren
Oud 20-02-2011, 23:11
Vice
Vice is offline
Nog geen idee welke, maar waarschijnlijk SP, GL, D'66 of PvdD.
Oud 21-02-2011, 00:41
arPos
arPos is offline
Ome roemer heeft mijn hart gestolen, maar het gaat er natuurlijk vooral om dat we de senaat in staat stellen dit horrorkabinet af te remmen, anti-coalitie dus.
Oud 21-02-2011, 22:19
T_ID
T_ID is offline
VVD, niet eens puur vanwege de partij, maar ook omdat ze eindelijk een fatsoenlijk plan om de bereikbaarheid van Utrecht te vergroten erdoor wisten te jassen, inclusief een plan om met trams een einde te maken aan het vervoer van studenten als sardientjes met bussen.

Eric Balemans ooit een keer of twee gesproken, en die leek me capabel genoeg, dus dat wordt waarschijnlijk de voorkeursstem.
Oud 21-02-2011, 23:08
Vice
Vice is offline
Citaat:
VVD, niet eens puur vanwege de partij, maar ook omdat ze eindelijk een fatsoenlijk plan om de bereikbaarheid van Utrecht te vergroten erdoor wisten te jassen, inclusief een plan om met trams een einde te maken aan het vervoer van studenten als sardientjes met bussen.

Eric Balemans ooit een keer of twee gesproken, en die leek me capabel genoeg, dus dat wordt waarschijnlijk de voorkeursstem.
Ik dacht dat die sneltram sowieso wel zou komen.
Oud 22-02-2011, 00:29
Uice
Uice is offline
Mijn voornaamste doel is het sabotagekabinet ervan te weerhouden teveel schade aan ons land toe te brengen, dus ik ben bij deze verkiezingen linkser dan gebruikelijk. Ik denk GL.
Oud 22-02-2011, 08:56
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
Ik wil in 2012 ook nog van een fatsoenlijk OV gebruik kunnen maken, dus zullen we moeten zorgen dat het huidige kabinet niet te veel macht krijgt in de Eerste Kamer.

Ik twijfel tussen de linkse partijen. GL leek met de beste optie, maar het jammerlijke Afghanistan-debat heeft mijn vertrouwen in die partij doen afnemen. Misschien maar gewoon PvdA.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 11:31
HomoSignificans
Citaat:
Dit soort projecten worden er uiteindelijk altijd wel doorgedrukt. In Amsterdam heb je de noord-zuidlijn (toevallig ook VVD), en in Overijssel hebben we binnenkort een (onrendabel) vliegveld.
Oud 22-02-2011, 12:04
HomoSignificans
Citaat:
Overijssel:
Solidara
Die partij is opgericht door een oud-SP'er, die zich voor de eerste kamer had laten kiezen terwijl dat van de SP niet mocht. Toen heeft hij solidara opgericht. Hij komt nooit naar vergaderingen.

Ik zou dus niet op die partij stemmen.
Oud 22-02-2011, 14:35
jacobdb
jacobdb is offline
sowieso anti coalitie. aangezien zon beetje alles wat de coalitie tot nu toe gedaan heeft mij niet bevalt (missie afghanistan ect) op 1 ding na (de administratie van de politie flink veranderen om zo de politie meer op straat te krijgen. ze zijn daar in mijn ogen immers voor opgeleid en niet als typiste)
Oud 22-02-2011, 16:32
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Die partij is opgericht door een oud-SP'er, die zich voor de eerste kamer had laten kiezen terwijl dat van de SP niet mocht. Toen heeft hij solidara opgericht. Hij komt nooit naar vergaderingen.

Ik zou dus niet op die partij stemmen.
Ik zie het juist als een pluspunt dat iemand over genoeg vermogen tot kritisch denken en zelfstandigheid beschikt om zich te verzetten tegen de rigide partijstructuur en de kadaverdiscipline van de SP.

De SP en hun Grote Leider gaan niet over of je je verkiesbaar mag stellen of niet, dat is een grondrecht voor iedereen.

En net alsof je wat hebt aan laffe ja-knikkers in de Staten die wel timide genoeg zijn om zich aan die structuur te onderwerpen....
Oud 22-02-2011, 19:36
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
De PvdA heeft 'm iig ook in z'n verkiezingsprogramma staan.

in de gehele provincie en op langere termijn (na gedegen onderzoek en indien noodzakelijk) uitbreiding van tramvervoer. Snelle aanleg van de tramlijn Utrecht CS-De Uithof (HOV) en verdere uitbreiding van het Utrechtse regionale tramnet (o.m. de Uithof/Zeist/Driebergen en Leidsche Rijn) heeft prioriteit.

http://www.psutrecht.pvda.nl/general...-02-21+OV.html
Oud 23-02-2011, 13:09
HomoSignificans
Citaat:
Ik zie het juist als een pluspunt dat iemand over genoeg vermogen tot kritisch denken en zelfstandigheid beschikt om zich te verzetten tegen de rigide partijstructuur en de kadaverdiscipline van de SP.

De SP en hun Grote Leider gaan niet over of je je verkiesbaar mag stellen of niet, dat is een grondrecht voor iedereen.

En net alsof je wat hebt aan laffe ja-knikkers in de Staten die wel timide genoeg zijn om zich aan die structuur te onderwerpen....
Hij mocht zich ook verkiesbaar stellen, alleen niet voor de SP.

Leuk trouwens dat je het hebt over het verzet tegen een rigide partijstructuur. Weet je soms meer van de zaak? Wat is er precies gebeurd?
Oud 23-02-2011, 13:18
Verwijderd
Citaat:
De PvdA heeft 'm iig ook in z'n verkiezingsprogramma staan.

in de gehele provincie en op langere termijn (na gedegen onderzoek en indien noodzakelijk) uitbreiding van tramvervoer. Snelle aanleg van de tramlijn Utrecht CS-De Uithof (HOV) en verdere uitbreiding van het Utrechtse regionale tramnet (o.m. de Uithof/Zeist/Driebergen en Leidsche Rijn) heeft prioriteit.

http://www.psutrecht.pvda.nl/general...-02-21+OV.html
Mááááár ze gaan toch nog even een nieuwe studie doen naar de haalbaarheid!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 14:26
HomoSignificans
Wat een onzin, alsof dit soort projecten ooit verkeerd gaan.
Oud 24-02-2011, 08:36
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
Citaat:
Mááááár ze gaan toch nog even een nieuwe studie doen naar de haalbaarheid!
Mja dat is jammer. Maar VVD stem ik uit principe niet (zeker in deze verkiezingen).

Ik ben er trouwens nog niet uit. D66, GL of PvdA.

Edit: woops, dit is Lorelei dus
Oud 24-02-2011, 08:45
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Leuk trouwens dat je het hebt over het verzet tegen een rigide partijstructuur. Weet je soms meer van de zaak? Wat is er precies gebeurd?
Ik dacht dat het toch wel algemeen bekend was dat de SP behoorlijk rigide in elkaar steekt en er geen ruimte is voor kritiek of afwijken van de norm.

Zelfs mensen die zich verzetten tegen het op illegale wijze afromen van hun vergoeding voor bestuurlijk werk, worden zonder pardon geroyeerd.

Dat 'ik pik jouw zuurverdiende centen in, of anders...' is natuurlijk een perfecte metafoor voor het gehele gedachtengoed van de SP, maar niet minder verwerpelijk. Andere partijen, waaronder de VVD, kennen hier en daar ook (deelse) afdrachtregelingen, maar die zijn optioneel, zoals het hoort.
Oud 24-02-2011, 21:21
arPos
arPos is offline
lid zijn van de SP is ook optioneel maar enfin er is natuurlijk groeiende weerstand tegen de huidige structuur binnen de SP maar dat is niet gerelateerd aan de provinciale staten of senaat, nogal flauw dus meneer rutte "1 miljoen" en jorritsma "4 miljoen" doe maar aftrekken villasubsidiehypotheek.
Oud 26-02-2011, 10:24
duivelaartje
duivelaartje is offline
Die tram naast de Uithof komt er sowieso, ze zijn al bezig met de voorbereidingen voor de bouw.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2011, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Die tram naast de Uithof komt er sowieso, ze zijn al bezig met de voorbereidingen voor de bouw.
Een HOV-busbaan en een eeuwige bouwput zijn géén voorbereidingen voor een trambaan.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2011, 15:25
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
En, tevreden met de verkiezingsuitslagen?

Ik vond het gisteren allemaal zo... voorbarig. 'Ja, hier is een definitieve prognose voor de Eerste Kamer, die hebben we gemaakt terwijl we nog nauwelijks stemmen geteld hebben en terwijl het eigenlijk over Provinciale Staten gaat, dus hoe het met partijen zit die niet in alle provincies meedoen en lokale partijen, dat is een beetje vaag, maar het is sowieso pas een prognose hè?' Nou ja goed, de partij waarop ik gestemd heb, had één zetel in de Eerste Kamer en dat blijft waarschijnlijk zo, dus wat dat betreft ben ik gematigd tevreden.
Oud 03-03-2011, 16:17
ganralph
ganralph is offline
Ik ben voorzichtig positief in de zin dat de regeringspartijen + aanhangsel vooralsnog geen meerderheid lijken te gaan halen in de Eerste Kamer. Dat kun je redelijk doorrekenen nu, maar uiteraard weten we pas in mei of ze misschien toch die 38 zetels halen.

In mijn provincie (Noord-Holland) is niet heel veel veranderd, althans niets verrassends. Het CDA heeft ingeleverd wat de PVV heeft gewonnen en D66 is flink gegroeid. En er hebben minder van mijn stadgenoten op VVD en PVV gestemd dan bij de verkiezingen van vorig jaar, dus ook daar is er hoop
Met citaat reageren
Oud 03-03-2011, 16:50
T_ID
T_ID is offline
38, of om en nabij dat, is minder dan ik hoopte, ik hoopte op een krappe meerderheid. Maar daar tegenover staat wel dat hun score niet zo laag is geworden dat de oppositie voortaan alles kan blokkeren; dat lukt alleen als de voltallige oppositie tegen stemt, en dat zal niet vaak gebeuren.

Daarmee is wat mij betreft het nachtmerriescenario van stilstand-door-sabotage a la Amerika afgewend.
Oud 03-03-2011, 17:00
Uice
Uice is offline
Ik had er op gehoopt dat de oppositie zo veel mogelijk de mogelijkheid zou krijgen de sabotage van Nederland te saboteren. Gematigd tevreden.
Oud 03-03-2011, 19:46
Verwijderd
Ik had op totale anarchie gehoopt maar gezien de VVD nu redelijk vrij spel heeft zal ik daar dan ook niet al te lang op hoeven wachten.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 00:57
Verwijderd
D66.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 18:06
Verwijderd
Zo te zien laten de koopzondagen nog wel even op zich wachten
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 18:28
Joostje
Joostje is offline
Meh... De linkse partijen winnen aan bij verkiezingen, dus gaat er een conservatiever beleid gevoerd worden, wat een waardeloos systeem hebben we toch.
Oud 07-03-2011, 17:22
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Oud 07-03-2011, 19:09
arPos
arPos is offline
ik ben verheugd te zien dat de partij waar ik op heb gestemd stabiel en volwassen geworden is.

Nog verheugder ben ik uiteraard met de slachting bij de christendemocraten en heb uren liggen roflol'en bij het "het is een positief signaal... echt waar, ja echt ..." partijfeestje

wat minder is eventueel de senaatverdeling waarbij bah jugh het SGP straks nog een sleutelpositie krijgt, wordt weer een fijn zooitje.
Oud 07-03-2011, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Ja en mijn piemel is 10cm. U liegt en u draait!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 21:34
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
wat minder is eventueel de senaatverdeling waarbij bah jugh het SGP straks nog een sleutelpositie krijgt, wordt weer een fijn zooitje.
Mwo, als men op het middenveld en links iets minder halsstarrig doet, dan zou de SGP overbodig kunnen worden.

Ik zie daarin een rol voor D66 en Groenlinks. Misschien kunnen ze nu niet regeren, maar met medewerking aan bepaalde voorstellen kunnen ze wel hun stempel drukken.
Oud 08-03-2011, 11:38
arPos
arPos is offline
Citaat:
Mwo, als men op het middenveld en links iets minder halsstarrig doet, dan zou de SGP overbodig kunnen worden.

Ik zie daarin een rol voor D66 en Groenlinks. Misschien kunnen ze nu niet regeren, maar met medewerking aan bepaalde voorstellen kunnen ze wel hun stempel drukken.
politieke halsstrarrigheid met zo'n verdeeld landschap en zulke verdwaalde politici is niet uit te bannen, met een beetje geluk is D66 zich bewust van zijn positie, van GL verwacht ik bar en bar weinig gezien de laatste ontwikkelingen.

maar goed zoals ik zei ik ben blij dat de partij waarop ik gestemd heb volwassen is geworden en met een beetje geluk weet emiel er een creatieve en positieve draai aan te geven.

ik vind het echter waarschijnlijk dat de VVD en vooral het CDA nog liever hun ziel verkopen aan de zwartekousenkerk dan dat ze ouderwets gaan poldermodellen.

Gelukkig maar dat politiek met de dag irrelevanter wordt.
Oud 08-03-2011, 19:13
Ghettonegert
Ghettonegert is offline
Citaat:
Op het moment dat dit kabinet heeft besloten naar Afghanistan te gaan heb ik weinig zin meer om ze te steunen en dus lijkt een stem op een partij buiten de coalitie logisch. Normaal gesproken zou D66 wel een optie zijn. Maar die partij heeft zich ook een brevet van onvermogen aangespeld. De overige partijen zijn kut.

Ik blijf lekker thuis of ga kijken of de piratenpartij meedoet. Arrrrr
Wat ben jij een pannekoek zeg.

Je hebt A totaal geen idee waarover je het hebt.

B je maakt ook nog eens geen gebruik van je stemrecht.

Conclusion. Epic Fail
Met citaat reageren
Oud 09-03-2011, 16:03
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ja en mijn piemel is 10cm. U liegt en u draait!
ok ik ben geen intellectueel wat boeit mij noordholland nou : ik heb een stemwijzer gedaan en op de eerste gestemd en dat was d66
Reageren

Regels voor berichten