|
|
Bekijk resultaten poll: Op wie ga/wil jij stemmen? | |||
CDA |
![]() ![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
PVDA |
6 | 16.22% |
VVD |
4 | 10.81% |
Groen Links |
4 | 10.81% |
PVV |
4 | 10.81% |
SP |
1 | 2.70% |
D66 |
12 | 32.43% |
SGP |
0 | 0% |
Christen Unie |
0 | 0% |
Partij voor de dieren |
1 | 2.70% |
50 plus |
0 | 0% |
een provinciale partij |
0 | 0% |
ik stem niet |
3 | 8.11% |
ik stem blanco |
2 | 5.41% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Haha, hebben jullie die belachelijke website van de gelderse centrumdemocraten gezien?
Die gasten zijn echt niet goed http://www.geldersecentrumdemocraten.nl/ Ik ga VVD stemmen.
Laatst gewijzigd op 20-02-2011 om 16:53. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Mijn voornaamste doel is het sabotagekabinet ervan te weerhouden teveel schade aan ons land toe te brengen, dus ik ben bij deze verkiezingen linkser dan gebruikelijk. Ik denk GL.
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik wil in 2012 ook nog van een fatsoenlijk OV gebruik kunnen maken, dus zullen we moeten zorgen dat het huidige kabinet niet te veel macht krijgt in de Eerste Kamer. Ik twijfel tussen de linkse partijen. GL leek met de beste optie, maar het jammerlijke Afghanistan-debat heeft mijn vertrouwen in die partij doen afnemen. Misschien maar gewoon PvdA. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik zou dus niet op die partij stemmen.
|
sowieso anti coalitie. aangezien zon beetje alles wat de coalitie tot nu toe gedaan heeft mij niet bevalt (missie afghanistan ect) op 1 ding na (de administratie van de politie flink veranderen om zo de politie meer op straat te krijgen. ze zijn daar in mijn ogen immers voor opgeleid en niet als typiste)
||
Citaat:
De SP en hun Grote Leider gaan niet over of je je verkiesbaar mag stellen of niet, dat is een grondrecht voor iedereen. En net alsof je wat hebt aan laffe ja-knikkers in de Staten die wel timide genoeg zijn om zich aan die structuur te onderwerpen....
||
Citaat:
in de gehele provincie en op langere termijn (na gedegen onderzoek en indien noodzakelijk) uitbreiding van tramvervoer. Snelle aanleg van de tramlijn Utrecht CS-De Uithof (HOV) en verdere uitbreiding van het Utrechtse regionale tramnet (o.m. de Uithof/Zeist/Driebergen en Leidsche Rijn) heeft prioriteit. http://www.psutrecht.pvda.nl/general...-02-21+OV.html
||
![]() |
Citaat:
Leuk trouwens dat je het hebt over het verzet tegen een rigide partijstructuur. Weet je soms meer van de zaak? Wat is er precies gebeurd?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ben er trouwens nog niet uit. D66, GL of PvdA. Edit: woops, dit is Lorelei dus ![]()
||
Citaat:
Zelfs mensen die zich verzetten tegen het op illegale wijze afromen van hun vergoeding voor bestuurlijk werk, worden zonder pardon geroyeerd. Dat 'ik pik jouw zuurverdiende centen in, of anders...' is natuurlijk een perfecte metafoor voor het gehele gedachtengoed van de SP, maar niet minder verwerpelijk. Andere partijen, waaronder de VVD, kennen hier en daar ook (deelse) afdrachtregelingen, maar die zijn optioneel, zoals het hoort.
|
lid zijn van de SP is ook optioneel maar enfin er is natuurlijk groeiende weerstand tegen de huidige structuur binnen de SP maar dat is niet gerelateerd aan de provinciale staten of senaat, nogal flauw dus meneer rutte "1 miljoen" en jorritsma "4 miljoen" doe maar aftrekken villasubsidiehypotheek.
|
En, tevreden met de verkiezingsuitslagen?
Ik vond het gisteren allemaal zo... voorbarig. 'Ja, hier is een definitieve prognose voor de Eerste Kamer, die hebben we gemaakt terwijl we nog nauwelijks stemmen geteld hebben en terwijl het eigenlijk over Provinciale Staten gaat, dus hoe het met partijen zit die niet in alle provincies meedoen en lokale partijen, dat is een beetje vaag, maar het is sowieso pas een prognose hè?' Nou ja goed, de partij waarop ik gestemd heb, had één zetel in de Eerste Kamer en dat blijft waarschijnlijk zo, dus wat dat betreft ben ik gematigd tevreden.
|
![]() |
Ik ben voorzichtig positief in de zin dat de regeringspartijen + aanhangsel vooralsnog geen meerderheid lijken te gaan halen in de Eerste Kamer. Dat kun je redelijk doorrekenen nu, maar uiteraard weten we pas in mei of ze misschien toch die 38 zetels halen.
In mijn provincie (Noord-Holland) is niet heel veel veranderd, althans niets verrassends. Het CDA heeft ingeleverd wat de PVV heeft gewonnen en D66 is flink gegroeid. En er hebben minder van mijn stadgenoten op VVD en PVV gestemd dan bij de verkiezingen van vorig jaar, dus ook daar is er hoop ![]() |
![]() |
|
38, of om en nabij dat, is minder dan ik hoopte, ik hoopte op een krappe meerderheid. Maar daar tegenover staat wel dat hun score niet zo laag is geworden dat de oppositie voortaan alles kan blokkeren; dat lukt alleen als de voltallige oppositie tegen stemt, en dat zal niet vaak gebeuren.
Daarmee is wat mij betreft het nachtmerriescenario van stilstand-door-sabotage a la Amerika afgewend.
|
ik ben verheugd te zien dat de partij waar ik op heb gestemd stabiel en volwassen geworden is.
Nog verheugder ben ik uiteraard met de slachting bij de christendemocraten en heb uren liggen roflol'en bij het "het is een positief signaal... echt waar, ja echt ..." partijfeestje wat minder is eventueel de senaatverdeling waarbij bah jugh het SGP straks nog een sleutelpositie krijgt, wordt weer een fijn zooitje.
||
Citaat:
Ik zie daarin een rol voor D66 en Groenlinks. Misschien kunnen ze nu niet regeren, maar met medewerking aan bepaalde voorstellen kunnen ze wel hun stempel drukken.
||
Citaat:
maar goed zoals ik zei ik ben blij dat de partij waarop ik gestemd heb volwassen is geworden en met een beetje geluk weet emiel er een creatieve en positieve draai aan te geven. ik vind het echter waarschijnlijk dat de VVD en vooral het CDA nog liever hun ziel verkopen aan de zwartekousenkerk dan dat ze ouderwets gaan poldermodellen. Gelukkig maar dat politiek met de dag irrelevanter wordt.
||
Citaat:
Je hebt A totaal geen idee waarover je het hebt. B je maakt ook nog eens geen gebruik van je stemrecht. Conclusion. Epic Fail |
![]() |
|
|