Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dan ben ik benieuwd naar de systeemprocessen die draaien wanneer je met msn online bent. Download hijackthis, hiermee maak een log wanneer je bent ingelogd en plaats hier dan de inhoud. Lees aub ook de starterspost van centraal spyware adware en virussen.
|
Verwijderd
|
Verander ook je MSN wachtwoord op www.passport.net > linkermenu > Accountservices > Inloggen > zelf even verder zoeken, ken het vanaf daar niet meer uit mijn hoofd...
Had vorig jaar ook zoiets, daarvoor was wachtwoord veranderen voldoende: de links werden namelijk vanaf een andere pc verzonden en niet vanaf die van mij. Blijkbaar had ik op school op een besmette PC ingelogd en zijn ze zo aan mijn wachtwoord gekomen. |
![]() |
|
Wat freyk zegt, al vind ik deze meestal makkelijker:
malwarebytes hiermee haal de de meeste dingen wel van je computer, en het werkt snel en simpel!
|
Verwijderd
|
Systeem herstellen?
http://www.computerhandleiding.nl/wi...erstellen.html Of helpt dat niet met virussen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zie je je eigen computer gesprekken openen en links versturen? Dán is het een virus. Zie je dit niet, dan heeft een of andere hacker je wachtwoord gekraakt, en worden de links waarschijnlijk vanaf een andere computer verzonden. Als je hebt ingesteld dat je maar op 1 locatie tegelijk ingelogd kan zijn, is dat de oorzaak van het plotseling uitloggen van je MSN. Mijn tip: probeer eerst je MSN wachtwoord te veranderen, zoals ik een paar posts hierboven heb beschreven. Mocht het probleem zich blijven voordoen, zit ik er helaas naast ![]() ![]() NB: Wat wél kan, is dat je een 'keylogger' virus hebt. Dat is een virus dat alles bijhoud wat je typt (dus ook wachtwoorden) en dat om de zoveel tijd naar een hacker mailt. Het kan zijn dat ze op die manier aan je MSN wachtwoord gekomen zijn, maar door een met een keylogger besmette computer op bijv. school is net zo goed mogelijk. Laatst gewijzigd op 17-02-2011 om 20:57. Reden: zie NB |
![]() |
||
Citaat:
|
In gevallen dat er vreemde dingen via msn verzonden worden is wachtwoord veranderen 99 van de 100 keer genoeg en dat kan zoals al gezegd wordt bij de instellingen in hotmail
![]()
|
Soms wil dat helpen, WolterB.
Maar wat als het toch een msn-virus is dat lokaal op haar systeem draait? Wat ik denk dat bij haar het geval is. Duckdoggy, wij wachten nog steeds op je hijackthis logje.
|
Verwijderd
|
Ik kan nu ineens mn mail niet openen bij hotmail
![]() ik wil mn vader wel om hulp vragen die weet er wel wat van, maar er staan mailtjes in die lijst die hij niet hoeft te zien en dan wil ik die eerst verwijderen, maar dat lukt nu zelfs niet ![]() Hij is altijd al sloom geweest maar nu is t wel heel erg..... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Probeer eens in te loggen via een programma als Windows Live Mail / Outlook (houd er dan wel rekening mee dat mails kunnen blijven staan, waardoor je pa ze alsnog kan lezen, maar dan heb je in ieder geval de mogelijkheid ze te verwijderen). Ook kun je even via het e-mailprogramma van je mobiel inloggen. Zelf gebruik ik eigenlijk alleen deze 2 manieren, ik ben al heeeel lang niet meer op hotmail.com ingelogd xD
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Wat je nog het beste kan doen in zo'n situatie als je je wachtwoord wilt veranderen, doe het dan op een telefoon. Bijvoorbeeld een telefoon als een samsung star... Daar zit wel internet op, maar omdat het geen bekend/veel gebruikt besturingssysteem is, zijn er geen virussen voor...
||
Citaat:
ALs je het zo bekijkt zijn er meer virussen voor android, dan voor een naamloos besturingssysteem van samsung star. Maar voor android zijn er nog steeds veel minder virussen dan voor Windows... Dat is hetzelfde principe dat ervoor zorgt dat je op linux zowat geen virusscanner nodig hebt... Maar het ging mij er gewoon om, dat je je wachtwoord ging veranderen op een veilige "computer"... Want stel dat de hacker die jo msn kraakt, een keylogger op je windows heeft gezet... Dan ziet het elke toetsaanslag die je doet... en dan kun je het nog zo vaak proberen, maar dan heeft hij je nieuwe wachtwoord ook meteen.... Dus daarom moest je je wachtwoord veranderen op een plek waar je "onzichtbaar" bent voor de hacker... Bijvoorbeeld een telefoon... En hoe minder virussen er voor dat besturingssysteem zijn, hoe minder kans dat je er een virus op hebt, hoe veiliger het is... toegegeven, dat laatste is wel wat overdreven... Maar als je op een andere pc je wachtwoord zou willen veranderen, dan kom je meestal uit op een andere pc thuis, die staan in verbinding met jou pc, dus dat is niet veilig... Of een pc op school, ook niet veilig...
||
Citaat:
|
Of je kan gewoon de programma's draaien en je computer is bijna zeker weer schoon! Wanneer het een keylogger is en je zet er een ander wachtwoord op via een mobieltje dan kan je ook niet meer inloggen op je computer. De eerste keer dat je zal inloggen zal de keylogger precies zien wat je invoert en dus ben je weer je wachtwoord kwijt...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
msn probleem twinkebel | 9 | 11-09-2006 22:15 | |
Software & Hardware |
[MSN] Héél vaag MSN-probleem... Iboeboe | 5 | 11-01-2006 11:20 | |
Software & Hardware |