Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2011, 15:49
Verwijderd
Hoi,

vanochtend op school kwamen 3 vriendinnen naar mij toe.
Ik zou een virus op mn msn hebben.
Dat geloof ik best want hij ligt er vaak uit en doet regelmatig storend.
n vriendin van me zei dat ik dan mn msn helemaal van mn laptop moest verwijderen en dan opnieuw erop zetten, dan zou het weg zijn.
nu heb ik dus mn msn helemaal verwijderd(volgens mij) en ging naar hyves want zij zou een link sturen waarmee ik dat dus opnieuw erop kon zetten.
het probleem is alleen dat wanneer ik daarop klik er komt te staan dat ik al msn op mn computer heb, wat dus volgens mij niet het geval is.
Ik weet niet echt wat ik nu dus moet doen.

Iemand een idee??
Of een plek waar ik msn kan downloaden(als dat mag van de forumbazen, anders ff via pm)
X
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2011, 16:12
freyk
freyk is offline
Ik noem dit nog geen msn-virus en denk eerder aan een slechte internetverbinding.
(werk je met een draadloze internet verbinding?)
Heb je de messenger verwijderd via de officiele manier (via de software lijst)?
Oud 14-02-2011, 21:01
Verwijderd
Mijn internet werkt prima, alleen MSN valt uit maar internet explorer niet...
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 07:17
Verwijderd
Je stuurde om de 13/14 minuten een link met emailadres, dus je hebt wel écht een virus.

Ik denk dat je msn helemaal moet verwijderen van de computer, via ''een programma verwijderen of wijzigen'' oid. Maar ik denk niet dat als je msn eraf hebt gehaald dat het weg is, aangezien het dan volgens mij nog op je computer staat.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 08:13
freyk
freyk is offline
Citaat:
Je stuurde om de 13/14 minuten een link met emailadres, dus je hebt wel écht een virus.
Maar dat begreep ik niet uit haar post.

Dan ben ik benieuwd naar de systeemprocessen die draaien wanneer je met msn online bent. Download hijackthis, hiermee maak een log wanneer je bent ingelogd en plaats hier dan de inhoud.

Lees aub ook de starterspost van centraal spyware adware en virussen.
Oud 15-02-2011, 16:07
Verwijderd
Verander ook je MSN wachtwoord op www.passport.net > linkermenu > Accountservices > Inloggen > zelf even verder zoeken, ken het vanaf daar niet meer uit mijn hoofd...

Had vorig jaar ook zoiets, daarvoor was wachtwoord veranderen voldoende: de links werden namelijk vanaf een andere pc verzonden en niet vanaf die van mij. Blijkbaar had ik op school op een besmette PC ingelogd en zijn ze zo aan mijn wachtwoord gekomen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 18:47
rens..
rens.. is offline
Wat freyk zegt, al vind ik deze meestal makkelijker:
malwarebytes hiermee haal de de meeste dingen wel van je computer, en het werkt snel en simpel!
Oud 17-02-2011, 15:43
Verwijderd
mail openen gaat nu heel lastig, t is me wel gelukt m opnieuw te installeren, weet alleen nog niet of dat effect heeft gehad mbt die link die ik schijn te sturen....
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 15:55
rens..
rens.. is offline
99% zeker van niet, volg de links die freyk en ik je hebben gegeven, die twee programma's kunnen helpen omdat je namelijk een virus hebt (en een virus zit niet in je msn, maar in je windows)
Oud 17-02-2011, 17:02
Verwijderd
dat zal ik eens gaan proberen, maar ik heb wel een virusscanner, die zou het er toch ook uit moeten halen??
Ik heb volgens mij avg 9.0 ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 19:45
jacobdb
jacobdb is offline
Citaat:
dat zal ik eens gaan proberen, maar ik heb wel een virusscanner, die zou het er toch ook uit moeten halen??
Ik heb volgens mij avg 9.0 ofzoiets
Dat zou in theorie werken ja, maar virusschrijvers zij niet dom. die hebben nogal wat manier uitgevonden om virus scanners te omzeilen. (dat wil nog niet zeggen dat een virus scanner nutteloos is. het houdt de meeste rotzooi immers wel tegen)
Oud 17-02-2011, 20:51
Verwijderd
Systeem herstellen?
http://www.computerhandleiding.nl/wi...erstellen.html

Of helpt dat niet met virussen?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Systeem herstellen?
http://www.computerhandleiding.nl/wi...erstellen.html

Of helpt dat niet met virussen?
Voor zover ik weet helpt dat vaak niet tegen virussen, omdat die zich te diep nestelen.

Zie je je eigen computer gesprekken openen en links versturen? Dán is het een virus. Zie je dit niet, dan heeft een of andere hacker je wachtwoord gekraakt, en worden de links waarschijnlijk vanaf een andere computer verzonden. Als je hebt ingesteld dat je maar op 1 locatie tegelijk ingelogd kan zijn, is dat de oorzaak van het plotseling uitloggen van je MSN.

Mijn tip: probeer eerst je MSN wachtwoord te veranderen, zoals ik een paar posts hierboven heb beschreven. Mocht het probleem zich blijven voordoen, zit ik er helaas naast en moet je dat maar weer even hier melden

NB: Wat wél kan, is dat je een 'keylogger' virus hebt. Dat is een virus dat alles bijhoud wat je typt (dus ook wachtwoorden) en dat om de zoveel tijd naar een hacker mailt. Het kan zijn dat ze op die manier aan je MSN wachtwoord gekomen zijn, maar door een met een keylogger besmette computer op bijv. school is net zo goed mogelijk.

Laatst gewijzigd op 17-02-2011 om 20:57. Reden: zie NB
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 22:16
jacobdb
jacobdb is offline
Citaat:
Voor zover ik weet helpt dat vaak niet tegen virussen, omdat die zich te diep nestelen.

Zie je je eigen computer gesprekken openen en links versturen? Dán is het een virus. Zie je dit niet, dan heeft een of andere hacker je wachtwoord gekraakt, en worden de links waarschijnlijk vanaf een andere computer verzonden. Als je hebt ingesteld dat je maar op 1 locatie tegelijk ingelogd kan zijn, is dat de oorzaak van het plotseling uitloggen van je MSN.

Mijn tip: probeer eerst je MSN wachtwoord te veranderen, zoals ik een paar posts hierboven heb beschreven. Mocht het probleem zich blijven voordoen, zit ik er helaas naast en moet je dat maar weer even hier melden

NB: Wat wél kan, is dat je een 'keylogger' virus hebt. Dat is een virus dat alles bijhoud wat je typt (dus ook wachtwoorden) en dat om de zoveel tijd naar een hacker mailt. Het kan zijn dat ze op die manier aan je MSN wachtwoord gekomen zijn, maar door een met een keylogger besmette computer op bijv. school is net zo goed mogelijk.
hoeft niet perse te zijn. heb al een paar manieren van MSN hacks gezien waarbij men gewoon in de background berichten verstuurd.
Oud 18-02-2011, 06:11
Verwijderd
hoe kun je je wachtwoord dan gemakkelijk veranderen??
Met citaat reageren
Oud 18-02-2011, 15:36
rens..
rens.. is offline
Gewoon bij opties in hotmail...
Heb je malwarebytes al gedownload? Als die namelijk iets vindt ben je er ook vanaf.
Oud 19-02-2011, 02:18
freyk
freyk is offline
voordat je malwarebytes start, start eerst hijackthis. hijackthis geeft alleen informatie weer en malwarebytes kan het mogelijk verwijderen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2011, 20:55
WolterB
WolterB is offline
In gevallen dat er vreemde dingen via msn verzonden worden is wachtwoord veranderen 99 van de 100 keer genoeg en dat kan zoals al gezegd wordt bij de instellingen in hotmail
Oud 20-02-2011, 21:57
freyk
freyk is offline
Soms wil dat helpen, WolterB.
Maar wat als het toch een msn-virus is dat lokaal op haar systeem draait?
Wat ik denk dat bij haar het geval is.

Duckdoggy, wij wachten nog steeds op je hijackthis logje.
Oud 09-03-2011, 12:10
Verwijderd
Ik kan nu ineens mn mail niet openen bij hotmail
ik wil mn vader wel om hulp vragen die weet er wel wat van, maar er staan mailtjes in die lijst die hij niet hoeft te zien en dan wil ik die eerst verwijderen, maar dat lukt nu zelfs niet
Hij is altijd al sloom geweest maar nu is t wel heel erg.....
Met citaat reageren
Oud 09-03-2011, 17:47
Verwijderd
Probeer eens in te loggen via een programma als Windows Live Mail / Outlook (houd er dan wel rekening mee dat mails kunnen blijven staan, waardoor je pa ze alsnog kan lezen, maar dan heb je in ieder geval de mogelijkheid ze te verwijderen). Ook kun je even via het e-mailprogramma van je mobiel inloggen. Zelf gebruik ik eigenlijk alleen deze 2 manieren, ik ben al heeeel lang niet meer op hotmail.com ingelogd xD
Met citaat reageren
Oud 10-03-2011, 07:37
Verwijderd
huh? hoe kunnen ze blijven staan als je ze verwijderd??
Met citaat reageren
Oud 10-03-2011, 09:31
Verwijderd
Citaat:
huh? hoe kunnen ze blijven staan als je ze verwijderd??
Nee ik bedoelde eigenlijk dat de e-mails die je níét verwijderd kunnen blijven staan. Maar ik zou dan gewoon aanklikken dat het programma je wachtwoord niet moet onthouden. Of je pc met wachtwoord beveiligen..
Met citaat reageren
Oud 10-03-2011, 09:38
Verwijderd
ha okee, ik heb ze inmiddels via hotmail.com kunnen verwijderen van postvak in, toen viel ie uit, dus straks nog ff n poging om ze uit de verwijderd map te krijgen
Met citaat reageren
Oud 10-03-2011, 17:56
TheEditor
TheEditor is offline
Verwijder je win32 bestand. Helpt meestal tegen alle virussen.

Nee, doe dat maar niet. Niet doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2011, 19:55
jacobdb
jacobdb is offline
Citaat:
verwijder je win32 bestand. Helpt meestal tegen alle virussen.

nee, doe dat maar niet. niet doen.
zeer zeker niet doen
Oud 10-03-2011, 19:57
Verwijderd
Dan weet je zeker dat je PC niet meer opstart. Niet doen dus. Misschien beter om de post weg te halen voordat iemand zo dom is om bij de eerste (of tweede) punt te stoppen met lezen.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2011, 20:15
rens..
rens.. is offline
Misschien maar beter....
Ik heb niet het gevoel dat de programma's die freyk en ik aanraden ook maar geprobeerd worden, dan kan je niet veel verwachten van zo'n topic.
Oud 11-03-2011, 07:58
Verwijderd
@rens.. ik zal ze zeker in gedachten houden, maar dat virus is nu in ieder geval al verdwenen...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2011, 09:57
Verwijderd
Citaat:
@rens.. ik zal ze zeker in gedachten houden, maar dat virus is nu in ieder geval al verdwenen...
Mogelijk heb je nog een virus op je computer, aangezien hotmail.com erg traag is. Tenzij alle websites traag zijn natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2011, 23:07
Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Wat je nog het beste kan doen in zo'n situatie als je je wachtwoord wilt veranderen, doe het dan op een telefoon. Bijvoorbeeld een telefoon als een samsung star... Daar zit wel internet op, maar omdat het geen bekend/veel gebruikt besturingssysteem is, zijn er geen virussen voor...
Oud 12-03-2011, 07:24
Verwijderd
@024, nee alleen hotmail is traag...

@Mr.Banana, ik zal t ns proberen, maar ik heb zelf een htc wildfire, die werkt dus met android, is dat een groot verschil??
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 07:53
Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Citaat:
@Mr.Banana, ik zal t ns proberen, maar ik heb zelf een htc wildfire, die werkt dus met android, is dat een groot verschil??
Je moet je gewoon bedenken waar de intresse ligt voor virusmakers...
ALs je het zo bekijkt zijn er meer virussen voor android, dan voor een naamloos besturingssysteem van samsung star. Maar voor android zijn er nog steeds veel minder virussen dan voor Windows...
Dat is hetzelfde principe dat ervoor zorgt dat je op linux zowat geen virusscanner nodig hebt...

Maar het ging mij er gewoon om, dat je je wachtwoord ging veranderen op een veilige "computer"...
Want stel dat de hacker die jo msn kraakt, een keylogger op je windows heeft gezet... Dan ziet het elke toetsaanslag die je doet... en dan kun je het nog zo vaak proberen, maar dan heeft hij je nieuwe wachtwoord ook meteen....

Dus daarom moest je je wachtwoord veranderen op een plek waar je "onzichtbaar" bent voor de hacker... Bijvoorbeeld een telefoon... En hoe minder virussen er voor dat besturingssysteem zijn, hoe minder kans dat je er een virus op hebt, hoe veiliger het is...

toegegeven, dat laatste is wel wat overdreven... Maar als je op een andere pc je wachtwoord zou willen veranderen, dan kom je meestal uit op een andere pc thuis, die staan in verbinding met jou pc, dus dat is niet veilig... Of een pc op school, ook niet veilig...
Oud 12-03-2011, 10:18
jacobdb
jacobdb is offline
Citaat:
Je moet je gewoon bedenken waar de intresse ligt voor virusmakers...
ALs je het zo bekijkt zijn er meer virussen voor android, dan voor een naamloos besturingssysteem van samsung star. Maar voor android zijn er nog steeds veel minder virussen dan voor Windows...
Dat is hetzelfde principe dat ervoor zorgt dat je op linux zowat geen virusscanner nodig hebt...

Maar het ging mij er gewoon om, dat je je wachtwoord ging veranderen op een veilige "computer"...
Want stel dat de hacker die jo msn kraakt, een keylogger op je windows heeft gezet... Dan ziet het elke toetsaanslag die je doet... en dan kun je het nog zo vaak proberen, maar dan heeft hij je nieuwe wachtwoord ook meteen....

Dus daarom moest je je wachtwoord veranderen op een plek waar je "onzichtbaar" bent voor de hacker... Bijvoorbeeld een telefoon... En hoe minder virussen er voor dat besturingssysteem zijn, hoe minder kans dat je er een virus op hebt, hoe veiliger het is...

toegegeven, dat laatste is wel wat overdreven... Maar als je op een andere pc je wachtwoord zou willen veranderen, dan kom je meestal uit op een andere pc thuis, die staan in verbinding met jou pc, dus dat is niet veilig... Of een pc op school, ook niet veilig...
pc's op school staan wel vaak achter een proxy, dus die zijn wel redelijk dichtgetimmert hoor. dit is waarschijnlijk ook gewoon een bot (dus een programma wat een serie taken uitvoert in opdracht van de hacker) en waarschijnlijk geen personelijke aanval.
Oud 12-03-2011, 12:45
rens..
rens.. is offline
Of je kan gewoon de programma's draaien en je computer is bijna zeker weer schoon! Wanneer het een keylogger is en je zet er een ander wachtwoord op via een mobieltje dan kan je ook niet meer inloggen op je computer. De eerste keer dat je zal inloggen zal de keylogger precies zien wat je invoert en dus ben je weer je wachtwoord kwijt...
Reageren

Regels voor berichten