Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2011, 18:21
Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Hallo allemaal!

Ik ben binnenkort jarig, en wil van mijn verjaardagsgeld een mediaspeler kopen.
Alleen ik ben niet zo thuis is die wereld.
Ik heb namelijk al een HD van 1 TB dus ik wil het liefst een film downloaden van een welbekende piratenwebsite (en dat zijn meestal geen wmv bestanden), en die dan meteen op me HD laten zetten. Dan wil ik die HD koppelen aan de mediaspeler en afspelen op de tv.

Wat voor fratsen heb ik dan juist wel en niet nodig? Of hebben jullie ideeën wat eigenlijk nog veel makkelijker is?

En ik las iets over media-spelers die op internet konden, zodat je films van youtube meteen op de tv kan afspelen. Is dat handig? werkt dat wel? of is dat te duur?

Ik wil namelijk wel een budget van maximaal 150 euro aanhouden, maar wel het liefst minder dan dat...
Oud 05-03-2011, 19:24
Verwijderd
Heb je een interne of externe HD?Als je een interne hebt kan je een mediaspeler kopen waar je zelf een hd in kan stoppen en dan heb je het wel. Ik vind dat internetmogelijkheden vooor mediaspelers overrated zijn, tenzij je er bijvoorbeeld een torrentclient op kan zetten om films te downloaden. De Xtreamer Pro is wel een leuk ding, maar wel een beetje prijzig.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 21:36
Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Bedankt voor je reactie!!

Ik heb nu zelf een externe harde schijf (packard bell) en die kan ik via de USB aan de pc aansluiten...
Die Xtreamer Pro lijkt me ook een beetje een model dat meer mogelijkheden heeft dan dat ik zal gebruiken...

Maar dan heb ik er nog een vraag bij bedacht. Want hoe zit het nou met netwerkmogelijkheden?
Kan ik een mediaspeler met een LAN poort aansluiten op de router? en kan ik dan vanaf de pc die ook met de router verbonden is, een film streamen naar de media speler? Is dat dan niet heel sloom, hangt het dan ook niet af van ander netwerk verkeer?

En dan vraag ik me ook nog af: Op welke bestandsformaten moet ik letten?? want ik download wel eens iets, maar dan zul je net zien dat ik een paar weken na de koop een bestand download dat ie net Niet kan lezen... Dus: Welke bestandsformaten (vooral voor video) worden het meest gebruikt?
Oud 05-03-2011, 23:31
Verwijderd
Je kan de mediaspeler inderdaad aansluiten op de router. Op de meeste mediaspelers zit trouwens maar een 100Mbit lanpoort, wat theoretisch een doorvoersnelheid van 12.5 MB/s kan zijn. Je router/harde schijf zal dus niet snel een bottleneck zijn. Het werkt waarschijnlijk beter als je films/muziek/series download, en dan via usb/eSata op de harde schijf van de mediaspeler zet, omdat je dan niet alles hoeft te streamen. Afhankelijk van wat je download zal je voor SD shows vooral .avi, .wmv en .mp4 tegenkomen, en voor HD vooral .mkv (Matrosjka). Bijna elke speler die je nu kan kopen die niet stamt uit het stenen tijdperk zal die formaten wel ondersteunen, maar je moet het altijd nog even checken voor de zekerheid.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2011, 07:53
Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Je hebt het nu steeds over een mediaspeler met harde schijf. Aangezien ik al een (externe) harde schijf heb, is het dan niet makkelijker een mediaspeler zonder harde schijf te kopen, zodat ik de films van mijn harde schijf, via de mediaspeler meteen kan afspelen op de computer? Of moet er altijd een harde schijf in de mediaspeler zelf zitten?
En op sommige internetwinkels zag ik iets over codecs... Wat zijn dat eigenlijk, en wat zijn daar de meest gebruikte soorten van?
Oud 06-03-2011, 13:16
Verwijderd
Je kan hem prima aansluiten via usb, maar sata is een heel stuk sneller dan usb. Behalve als je heel erg HQ materiaal kijkt zal je nauwelijks verschil merken. Een containerformaat (.avi, .wmv, .mov, .mkv) kan je je voorstellen als pakpapier, waarin beeld en geluid is verpakt. Normaal spreekt het pakpapier voor zich, en kan je mediaspeler al zien of er bijvoorbeeld een brandweerauto of politiewagen in zit. Soms worden afwijkende codecs gebruikt waardoor je mediaspeler in plaats van een brandweerauto misschien een Barbie of My Little Pony, waar hij natuurlijk niks mee kan. Voor audio wordt vooral mp3, ogg, ac3 en aac gebruikt, over videocodecs weet ik eerlijk gezegd niet zo veel.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2011, 19:33
Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Okee bedankt voor je aandacht..
Heb je zelf nog ervaring met merken, of dingen waar ik niet in moet trappen? of andere tips?
Oud 06-03-2011, 21:19
Verwijderd
Je moet natuurlijk geen dingen kopen die verdacht goedkoop zijn, en dingen die bij winkels in de aanbieding zijn zijn meestal dingen waar ze vanaf willen. Apple zou ik niet kopen, maar Western Digital, AC Ryan, Mede8er en Popcorn Hour zijn goede merken voor mediaspelers. Je kan ook hier even rondneuzen en wat reviews lezen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 09:58
TopDrop
TopDrop is offline
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik ben wel gecharmeerd van deze: http://tweakers.net/pricewatch/24504...ia-player.html

Is volgens mij wel een goed apparaatje, voor een aardige prijs zonder al teveel extra fratsen waar je toch niks mee doet.
Oud 07-03-2011, 10:40
Verwijderd
Neem een Western Digital HD TV Live. Superapparaat <3<3<3
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 18:17
Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Citaat:
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik ben wel gecharmeerd van deze: http://tweakers.net/pricewatch/24504...ia-player.html

Is volgens mij wel een goed apparaatje, voor een aardige prijs zonder al teveel extra fratsen waar je toch niks mee doet.
Die prijs is wel heel aantrekkelijk ja!! en western digital is ook niet echt een derde-rangs merk!
Maar ik vraag me af he, als ik nou een film download, en die is al in DVD formaat, speelt hij dan wel de film goed af? Want ik heb gehoord dat sommige media-spelers alleen de film zelf afspeelt (het VOB bestand) en niet het ifo bestand... en dat zou betekenen dat hij geen ondertitels en andere gesproken talen kan afspelen...
Oud 08-03-2011, 21:00
Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Mensen,

Ik heb deze gevonden op internet. Wat vinden jullie ervan??
http://dixons.nl/artikel/7125686c130...ssential_500GB

Ik heb er een Met harddisk gekozen, omdat de andere even duur was, maar dan zonder harddisk: (http://dixons.nl/artikel/7114881c130...HD_mediaplayer)

Of naja even duur, die ene met harde schijf is 4 cent duurder... Best wel cool, een harde schijf voor 4 cent...
Oud 09-03-2011, 12:18
TopDrop
TopDrop is offline
bij de dixons ja. die zonder hdd is hier nog een stuk goedkoper te krijgen:
http://tweakers.net/pricewatch/24152...layon!-hd.html
Oud 09-03-2011, 12:20
TopDrop
TopDrop is offline
en die met hdd overigens ook:
http://tweakers.net/pricewatch/26984...ial-500gb.html

er zijn wel een hele hoop modellen van. kijk hier maar eens:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/6...SlamMA5IyqAWAA
Oud 09-03-2011, 21:31
Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Citaat:
bij de dixons ja. die zonder hdd is hier nog een stuk goedkoper te krijgen:
http://tweakers.net/pricewatch/241524/ac-ryan-playon!-hd.html
De dixons is idd nogal duur ja... Maar kunnen jullie me vertellen of de speler zelf ook goed is?? nadelen? grote pluspunten?
Oud 13-03-2011, 21:38
Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Ik heb gister bij BCC een AC ryan PlayonHD gekocht, zonder HDD.
Ik kan hem twee weken vrijblijvend proberen, en als het niks is, terugbrengen...
Ik ga hem morgen of dinsdag ophalen bij mijn vestiging...
Jullie horen het nog wel
Oud 14-03-2011, 00:26
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Neem een Western Digital HD TV Live. Superapparaat <3<3<3
Eens, naar mijn mening een betere keuze dan de AC Ryan.
Reageren

Regels voor berichten