Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2011, 00:58
Balance
Balance is offline
In ga dit jaar met een vriendin richting Frankrijk en eventueel Spanje rijden.
We willen het mooie weer opzoeken en laten het van de omgeving afhangen waar we exact heen gaan en hoe lang we er blijven. We gaan met de tent, dus we zijn erg flexibel.
Toch willen we van te voren al een klein beetje nadenken over waar we ongeveer heen gaan. Ik dacht dat jullie daarbij wel kunnen helpen.

Zijn er plaatsen in Zuid-Frankrijk en/of Noord-Spanje die je absoluut aanraadt?

Denk vooral aan plekken met een erg mooie omgeving (natuur/ uitzicht) of plekken waar je mooie dingen kan bezichtigen of leuke dingen kan doen. Dus ik zoek niet zo zeer naar discotheken ofzo
Oud 16-01-2011, 10:49
Verwijderd
Zuid-oost Frankrijk is echt leuk!!
En als je van wo2 houd zijn de stranden in het noordwesten wel interessant omdat ik verwacht dat daar veel te zien zal zijn over de tweede wereldoorlog maar ik vermoed ook dat het weer daar zijn mindere kanten heeft.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 11:06
Balance
Balance is offline
Misschien kan je wat specifieker zijn? Zijn er plaatsjes in Zuid-oost Frankrijk die je me aanraadt? En waarom?
Oud 16-01-2011, 18:47
Verwijderd
@Balance, Die (ja zo heet dat, weet alleen niet 100%zeker of de spelling klopt) is erg leuk om naartoe te gaan, er zijn veel mooie bergen en uitzichtspunten in de buurt om naartoe te gaan en ook wel leuke stadjes/dorpjes om te bezoeken.
In de winter functioneert het als skigebied waardoor je in de zomer met stepjes van de skihellingen af kunt, dat is echt ontzettend leuk maar ook best eng om te doen.
Volgens mij waren er ook nog best wat grotten en mijnen in de buurt maar dat weet ik niet helemaal zeker t is inmiddels ruim 5 jaar geleden dat ik lang op vakantie ben geweest en dat was dus daarheen
Er waren volgens mij ook best wat oude kastelen om te bezoeken en ontzettend veel gelegenheden om te kajakken of kanoeen enzo(vind ik altijd erg leuk om te doen)

Laatst gewijzigd op 16-01-2011 om 18:53.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 21:14
Verwijderd
Ik ben afgelopen zomer in de buurt van Fréjus geweest (Roquebrune-sur-Argens in Zuid-Frankrijk) en dat was echt heel erg mooi! Ik ben helemaal verliefd geworden op Saint-Maxime, een klein stadje aan de kust. Erg mooie natuur ook, en de stranden zijn vrij rustig en heel erg mooi!

Heb op een hele chille camping gestaan, als je meer wilt weten over dingen die je kan doen/de camping oid dan hoor ik het wel
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 22:12
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik ben afgelopen zomer in de buurt van Fréjus geweest (Roquebrune-sur-Argens in Zuid-Frankrijk) en dat was echt heel erg mooi! Ik ben helemaal verliefd geworden op Saint-Maxime, een klein stadje aan de kust. Erg mooie natuur ook, en de stranden zijn vrij rustig en heel erg mooi!

Heb op een hele chille camping gestaan, als je meer wilt weten over dingen die je kan doen/de camping oid dan hoor ik het wel
Oh ik wil er heel graag meer over horen
Oud 17-01-2011, 11:05
AlopiA
AlopiA is offline
Pont de ponsonnas. Bunjeejumpen op zijn mooist <3 Ik wil altijd al een keer bunjeejumpen, maar alleen daar omdat het de perfecte locatie is
Oud 17-01-2011, 15:41
HybridTheory
HybridTheory is offline
In Noord-Spanje, de Picos de Europa en heel Asturias. Hele mooie natuur daar!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 23:54
Verwijderd
Ligt eraan wat je zoekt, qua natuur en omgeving. Ik heb vier maanden in Torreilles-Plage gewerkt, een camping aan het strand, op twintig minuten fietsen van een klein dorpje vandaag. Perpignan, grote stad, lag ongeveer twintig minuten met de auto verder. Dus, zon, zee en strand genoeg. Als je een uurtje in de auto zat, zat je midden in de bergen en was er dus weer een heel andere omgeving. Er was genoeg te doen (raften, canyoning, jetski, bergtochten etc) maar het was daar ook heerljk om 'gewoon' bij te komen en te relaxen. Voordeel is dat je na een half uurtje rijden in Spanje was en op twee uur reizen van Barcelona. Er lag heel erg leuk grensplaatsje, ik ben alleen de naam vergeten.... Erg druk, heel touristisch en niet veel leuker dan voor een dag, maar in ieder geval erg leuk.
Mocht je besluiten in die hoek te gaan, neem dan wel een windscherm mee. Waaien doet het namelijk ALTIJD.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 18:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben een paar jaar geleden in Zuid-Frankrijk geweest. Nice en Marseille vielen een beetje tegen maar Montpellier vonden we toen echt een superleuke stad, ook echt zo'n zuidelijke sfeer hangt daar, super gaaf. We zijn toen ook naar Digne geweest, klein plaatsje net iets boven Marseille en Nice maar supermooie omgeving daar, echt heel anders dan die grote steden. Verwacht er geen bruisende omgeving maar juist dat rustgevende met die supermooie natuur vonden we heel erg gaaf.
Oud 25-01-2011, 14:40
lucifer-sam
lucifer-sam is offline
Als je geintereseerd bent in cultuur, zijn de volgende plaatsen in Frankrijk misschien wel de moeite waard:
-Avignon (daar staat een heel mooi paleis van de paus, en er is in de zomer altijd een groot muziekfestival)
-Nimes (daar staat een van de best bewaarde romeinse tempels ter wereld)
-Orange (daar staat oa een heel mooi Romeins theater)
-Pont du Gare (Romeins aquaduct vlakbij Nimes, erg indrukwekkend)
-Carcasonne (een hele mooie middeleeuwse ommuurde stad)

Veel succes!
Oud 27-01-2011, 16:02
Verwijderd
De Picos in Noord-Spanje
Met citaat reageren
Oud 30-01-2011, 13:50
Balance
Balance is offline
Als ik het zo lees neig ik een beetje naar de route Antwerpen - Reims - Lyon - Avignon - Nimes - Montpellier - Barcelona. Dan komen we bij veel van de genoemde opties in de buurt en hebben we naar verwachting in september ook mooi weer.
Oud 24-02-2011, 13:21
j00st
j00st is offline
Nog een aanrader; de Vecors net onder Grenoble. Een soort Dolomieten, maar dan in Frankrijk.

En ik ben het met een paar anderen eens, de Picos zijn ook erg gaaf, en Carcassonne is ook een bezoek waardig. (Wel jammer dat dat treintje er rijdt...)
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 14:24
Miek
Miek is offline
Ahh dit zijn ook een beetje mijn plannen dus ik spiek een beetje mee. Verder hangt mijn route ook af van bekenden die ik daar bezoek dus daar heb jij eigenlijk niets aan..
Oud 15-03-2011, 08:51
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Girona is leuk!
En als je van pretparken houdt zou ik naar Port Aventura bij Salou gaan das echt gaaf!
Oud 15-03-2011, 22:26
Balance
Balance is offline
We hebben inmiddels besloten dat we het bij Frankrijk houden. De Provence en Cote d'Azur gaat 'm worden, daar is zat te beleven. Alleen bij slecht weer rijden we door naar Spanje.
Reageren

Regels voor berichten