Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2011, 20:52
Girliej91
Girliej91 is offline
Hooi mensen,

Mijn ouders zijn 3 jaar geleden gescheiden en toen uit elkaar gaan wonen. Ik vond het verschrikkelijk maar had zo een idee van tis maar voor een paar jaar en dan ga ik lekker op mezelf wonen. Nou is de afgelopen 3 jaar niet echt makkelijk geweest er waren nogal vervelende dingen gebeurd onder andere het overlijden van mijn vader 2 jaar geleden.
Nu wilt mn moeder met haar vriend samenwonen en staat zijn huis te koop. Ik kan het ook weer niet zo goed met hem vinden en van de zomer wordt ik 20. Ik zit er totaal niet op te wachten om weer te verhuizen en met hem in huis. Ik wil gewoon een normaal leven, waar ik zelf mijn eigen weg kan bepalen. Eindelijk!
Helaas moet ik mijn studie eerst een jaar voltijd doen voordat ik die duaal kan volgen en mijn moeder wil in dat jaar dus gaan verhuizen. Ze hadden het zelfs ook nog over trouwen. Nja het maakt me echt kapot terwijl ik ook wel weet dat er ergere dingen zijn maja t is gewoon even allemaal teveel.
Het is geen optie om tijdens mijn studie extra veel te werken om op mezelf te kunnen wonen want ik ga van MBO naar HBO en het is nogal een pittige studie.
Heeft er iemand tips voor me of zo een zelfde situatie meegemaakt of zit er nog in?
Dankj. x
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2011, 21:00
Verwijderd
Ik heb niet zoiets mee gemaakt. Maar je krijgt toch stufi?
Waarschijnlijk krijg je ook nog aanvullende omdat ze kijken naar het inkomen van je moeder en je krijgt geloof ik ook nog geld omdat je vader gestorven is. Daarnaast kan je ook lenen. Als de situatie voor jou niet houdbaar is zou ik echt gaan lenen als je niet anders uitkomt. Dat verdien je later met een HBO studie wel terug.

Veel sterkte!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 14:44
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het is geen optie om tijdens mijn studie extra veel te werken om op mezelf te kunnen wonen want ik ga van MBO naar HBO en het is nogal een pittige studie.
Je hoeft op zich niet *veel* te werken. Als je met weinig genoegen neemt qua huisvesting en verder ook geen gekke dingen doet volstaan een paar dagen per maand vaak al.

Verreweg de meeste mensen werken naast een voltijd studie. Het kan prima zolang je het maar aardig plant.

En bovendien kun je ook nog lenen.
Reageren

Regels voor berichten